Sulk.

134 17 7
                                    

Beberapa minggu kemudian (hampir sebulan diorang sudah tinggal bersama)

- - - - -

Park jimin.

Aku mula tergesa-gesa memakai kemeja dan kot, yang baru ku beli semalam.

Maklum lah,hari ni baru masuk kerja. Yup,kini aku ceo kepada syarikat KeiMin Ent. (Author main reka je nama syarikat tuh ye😂😂😅)

Syarikat tu sebenarnya dah lama ditubuhkan(?) Cuma dulu,syarikat ni milik appa aku dan appa kei. Dan,sekarang .. syarikat ni diwariskan pada kami berdua.

Whatever lah!!! Aku ni pun dah lapar. Nak makannn. Jadi,aku terus turun tangga dan menuju ke dapur.

Kei pula baru selesai menyidai pakaian. Dia meletakkan bakul pakaian tu kebawah sambil merungut.

Mesti lah penat, baru lepas buat kerja kan??

"Erm,wei. Aku lapar ni. Takde apa-apa yang nak dimakan ke??" Tanya ku pada dia.

"Aku penat lahhh. Baru lepas uruskan baju-baju kau yang busuk tuh." Kata kei sambil mengipas badannya menggunakan tangannya.

"Aku malas nak makan kat luar lahhh. Tolong lah masakkan. Isteri jenis apa kau nih??" Kata ku yang sebenarnya bukan malas nak makan luar.

Tapi,nak makan masakan isteri tersayang. Hoho,tak salah kan??

"Cis,habis tu kau?? Macam lah kau tu suami yang betul-betul menjalankan tanggungjawab kau sebagai seorang suami." Kata kei lalu pergi ke dapur dan masak.

.
.

Kei mencedok nasi goreng kampung (😂) itu ke pinggan. Lalu menuangkan air susu ke dalam cawan.

"Kau fikir aku ni baby ke apa? Nak bagi aku minum susu bagai?" Kata ku pada kei.

"Aku malas nak buat air. Jadi,aku capai jelah air susu tu kat dalam peti sejuk." Kata kei sambil minum air susu itu.

"Pemalas." Kata ku ringkas.

Lalu aku mula makan nasi goreng yang dibuat oleh kei itu. Wahhhhh,sedap nyaaaa. Sungguh enak dimakan begitu sahaja~~

Uhuk .. uhukk.

Aku tersedak. Mana taknya,isteri kesayangan aku ni tengah tenung aku makan.

"Ka..kau dah kenapa tenung aku camtu??" Tanya ku padanya sambil minum air.

"Takde lah.. sedap ke tak? Ni kali kedua aku masak. Itu pun kali pertama aku masak, masa aku 13 tahun. So,mana lah tau masinnya tak cukup ke kan?" Tanya kei padaku.

Lahhh,ingat kan dia tenung aku sebab aku hensem ke apa. Rupanya,tak. Alahhh.

"Kau tanya masin cukup ke tak? Puihh,masin nak mateyyy. Kau tertumpah garam ke apa? Tak sedap langsung!!" Tanya ku padanya.

"Cisss,kalau nak makan. Masaklah sendiri!!!! Da lah suruh org masak. Pastu cakap masakan aku tak sedap pulak tu!! Dah lahh!! Takyah cari aku lagi nak suruh masak ke.. apa-apa ke. Tak payah!! Menyampah aku dengan kau!!" Kata kei lalu bangun dan tinggalkan aku makan keseorangan.

Sorry awakkk.. saya just nak bergurau je tadi. Tapi,awak terus tinggalkan saya. Sampai ati awak ye :(

- - - -

This chapter just gonna tell about the description 😉

Trying To Love You ●KeiMin●Where stories live. Discover now