Kim ji yeon.
Hari sudah semakin gelap dan esok pula hari sekolah. Yup,kitorang masih belum habis sekolah menengah lagi
Tak lama lagi graduate lah tuh. Lagi sebulan lebih tak silap. Whatever lah pasal sekolah yang tak menarik tuh.
Aku terus turun bawah setelah selesai mandi. Aduhhh,lapar lah. Jadi,aku terus ke dapur.
.
.
."Kau masak apa?" Tanya jimin yang baru turun dari biliknya lalu duduk di meja makan.
"Aku tak masak pun lah. Aku pergi beli kat kedai. Malas nak masak. And,ni aku punya ehh. Jangan nak perasan." Kata ku lalu masukkan makanan itu ke pinggan.
"Alahh,aku manusia jugak. Manusia kena makan. Kalau tak macam mana nak teruskan kehidupan.. kan? Tak kesian ke tengok aku kebulur kat sini?" Kata jimin sambil memuncungkan bibirku (pout).
Erkkkk,di... dia ni dah kenapa ah? Fikir comel ke apa kau pout tu? Tak pernah aku nampak dia buat muka comel tuh.
"Alahhh..yelah..yelah!! Aku kasi ni pun sebab taknak kau mati je. Tak pasal-pasal nanti aku kena tuduh bunuh kau." Kataku lalu menghulurkan aku sepinggan makanan.
Haha,saje je tiru ayat dia😜😂
Lalu,aku pun makan dengan jimin. Dia duduk depan aku.
"Emm,ha. Kita kahwin ni diatas paksaan betul??" Kata jimin.
"Yelah. S..so?" Tanya ku.
"So.. kita kena lah buat perjanjian." Kata jimin sambil tenung mata ku.
ASAL TENUNG MATA AKU MACAM TU HA?!! Aku rasa tak sedap hati pulak bila kau tengok macam tu.
"Perjanjian apa ni??" Tanya ku lagi.
"Aduhh,kau ni memang lembap eh? Kita buatlah perjanjian. First,kita tak boleh tidur sebilik. Second,masing-masing buat hal masing-masing. Third,kita berlakon lah kita bahagia depan orang ramai terutamany parents kita. Erm,apa lagi ek. Ha!! Yang ni penting. Tak de pegang-pegang,takde kiss,peluk dan yang seumpama dengannya melainkan depan orang. Agree???" Kata jimin panjang lebar.
AKU TAK LEMBAP OKAY!!
Huhh,nampaknya.. dia memang tak suka aku. Sikit pun tak. Bukannya apa, aku cuma malas nak jadi pasangan tak bahagia ni.
Pastu kena berlakon depan orang. Kan payah tu namanya.
"Oiii,kau dengar tak ni? Agree ke tak?" Tanya jimin sambil melambai-lambai tangan ke arah muka ku.
"Ah..n..nae. Agree lah!! G..gila tak setuju. Haha" kata ku dengan gagap sedikit akibat terkejut.
"Hmm,baguslah" kata jimin lalu bangun dan tinggalkan aku keseorangan di meja makan.
Dingin nye dia tuhhhh. Macam mana lah nak bahagia kalau sikap ego dia tu tinggi melangit.
Nak kata aku ni hodoh,yunhyeong yang kacak tu pun boleh suka aku tau. Nak kata tak comel,aku pandai buat aegyo okay!! Kaya? Aku anak orang yang terkaya di korea apa.
Tapi,asal dia masih tak leh suka aku? Mungkin aku ni bukan ideal type dia .. kot.
Whatever lah!! Malas nak fikir pasal dia ni. Buang masa je!! Dia tak suka aku, aku pun tak nak suka dia.
Dia tak berusaha nak jaga hubungan kita ni, aku pun taknak jaga. Tapi satu je aku mahukan,tak kira lah dengan sesiapa pun. Iaitu.....
Kebahagiaan.
YOU ARE READING
Trying To Love You ●KeiMin●
Casuale"A..aku sayang kau kei,ta..tapi aku takut dan malu. Aku takut kau membenci aku sebab selama ni aku selalu maki kau dan aku malu sebab abang kau sendiri kawan aku. Aku.. aku menyesal sangat dengan perbuatan aku yang layan kau dengan teruk selama ni...