New house.

145 23 4
                                    

Kim Ji yeon.

Selesai majlis perkahwinan aku dan jimin,kami berdua mengikut eomma dan appa aku balik ke rumah.

Eomma dan appa jimin tu BUSY je 24 jam. So,kami berdua balik rumah eomma aku.

"Wahhh,pengantin baru dah sampai!!! Tapi,asal kei tak peluk lengan jimin? Jimin kat depan kei kata belakang. Apa nih,tak sweet langsung!!" Usik oppa aku.

"Senyap lah kau setan!!" Kata aku sambil menjeling dia.

"Aipp apa nih setan..setan? Tak baiklah depan suami baru kamu,cakap macam tu." Kata eomma.

Jimin hanya tersengeh sahaja. Aku pula hanya mendiamkan diri.

"Ha,jimin. Parents kamu dan eomma dah berbincang belikan kamu rumah. Jadi.. ni kunci rumahnya." Kata eomma sambil menghulurkan kunci rumah itu.

"Erk,susahkan puan je." Kata jimin.

"Aip,kenapa panggil 'puan'? Panggil eomma je. Kan kamu dah berkahwin dengan kei. Apa salahnya." Kata eomma sambil tersenyum.

"Ah.. n..nae eomma." Kata jimin dengan sedikit gagap kerana masih janggal dengan panggilan itu.

. . .

Keadaan di rumah sunyi buat beberapa saat.

"Ha,tunggu apa lagi? Tak nak tengok-tengok rumah baru kamu berdua ke?" Tanya eomma pada kami berdua yang sedang membisu.

Aku dan jimin saling bertentang mata.

"Aduhhh,jimin. Kau pergi jelah rumah baru korang tu!! Kitorang taknak ganggu korang berdua." Kata oppa sambil menepuk bahu jimin.

"Betul tu. Pergi jelah." Kata eomma.

"Kalau macam tu,kei pergi dulu ye eomma. Annyeong." Kataku sambil salam tangan eomma.

"Annyeong oppa." Kataku sambil melambai tangan ke arah oppa.

"Annyeong. Langkah bendul ye adik oppa ni" kata oppa sambil mengusap rambut ku.

Aku hanya tayang muka 'ada aku kisah?'

Setelah jimin salam eomma,aku terus mengambil bagasi ku dan bergerak ke rumah baru kami.

-skip-

Kereta jimin berhenti dihadapan suatu rumah yang amat besar.

WHAT THE ...

Aku ternganga sambil melihat rumah baru aku itu. Tak mampu berkata apa-apa. 

"Kau dah kenapa terkejut sangat tengok rumah baru macam tu?" Tanya jimin.

"Ta..takkan lah kita nak tinggal berdua kat sini? Besar giler rumah ni !!" Kata ku tanpa pandang jimin.

"Lahh,bagus lah besar kan? Itu menunjukkan kita ni anak orang kaya." Kata jimin.

"Tch,tak habis-habis dengan kaya kau!!" Kata ku lalu terus keluar kereta.

- - -

Thanks guys. 1K in just a month only. Dalam masa sebulan je dah dapat 1K.

Terima kasih kepada readers yang sanggup baca (dan vote) cerita yang mengarut + membosankan ini.

고마워 여러분을!!!!!!! 사랑해요 ♡♡♡

Trying To Love You ●KeiMin●Where stories live. Discover now