Kim ji yeon.
Setelah tiba di rumah,aku terus menuju ke arah eomma lalu aku terus memeluknya.
"Eomma,bogoshipeo T^T " Kata ku.
"Yelah kei sayang,eomma rindu kamu juga." Kata eomma sambil mengusap perlahan rambutku.
"Ha,sampai pun korang. Lambat betul nak balik. Kebulur kitorang kat sini tau." Kata oppa.
"Alahh,lagipun tadi jalan sesak sikit. Sorry lah. Kei letak beg dulu ye." Kata ku lalu menuju ke bilik.
Jimin ? Dia hanya membisu je dari tadi.
Tiba di bilik,aku meletakkan bagasi kecil ku di tepi katil single ku.
"Aku nak tidur mana?" Tanya jimin.
"Erm,kau tidur atas lantai jelah." Kata ku dengan muka menyampah.
"Aku? Tidur atas lantai?" Tanya jimin sambil buat muka 'what?!'
"Aishh kei nih,takkan lah kau nak suruh suami kau tidur atas lantai? Bilik sebelah kan ada katil queen." Kata oppa yang muncul tah dari mana.
"Erkkkk. Takkan lah kei nak ti-" Aku terhenti daripada terus berkata-kata kerana jimin sedang pandang aku dengan pandangan maut(?)
"Eh,haha takde pelah. Jom yeobo." Kata ku lalu menarik tangan jimin.
Jimin terus melepaskan tangan ku setelah tiba di bilik sebelah.
"Kau nih,kan aku dah cakap. Kita kena berpura-pura bahagia nanti d-" Tanpa sempat jimin menghabiskan ayatnya,aku terus potong.
"Yelah..yelah!! Aku tau lah!! Sebab tu aku panggil kau dengan panggilan jijik tu!!! Kalau tak,takde nye aku nak panggil kau 'yeobo' okay!!" Kata ku lalu terus turun meninggalkan dia.
.
. Skip (habis dinner) /// [author malas nk citer] ///
.
Erkkkk perlu ke dia suap-suap aku tadi?!! Eeee,nak muntah aku!! Lagi-lagi dia panggil aku 'jagi'.
BUeKk nak muntah aku!!!
Aku terus menuju ke tandas (dalam bilik) untuk memberus gigi sebelum dibuai mimpi.
Keluar je dari tandas,aku tengok jimin sedang baring di atas katil sambil main phone dia.
"Ka..kau pehal baring senang lena kat sini ha? Ni rumah mak bapak aku. So,kau tidur atas lantai." Kata ku sambil menuding jari ke atas lantai.
"Kalau esok pagi eomma tau kita tak tidur sekatil camne?" Kata jimin dengan kening sebelah terangkat sedikit.
"Alah,tak pe. Aku set alarm 1 jam sebelum eomma bangun." Kata ku pula.
"Habis tu,macam mana kalau taehyung tetiba masuk?" Tanya jimin lagi.
"Aduhhh,kunci jelah pintu tu. Kan senang. Asal banyak tanya pulak kau nih?" Tanya ku kepelikan.
"Erkkk,ma..mana ada pape. Aku.. aku just malas nak tidur bawah je. Kau jelah tidur bawah ye. Selamat malam sayang~" Kata jimin lalu mengambil bantal dan menutup mukanya.
"Huhhhh,laki tak guna!!! Ada ke patut biar aku yang comel nih tidur bawah" Kata ku sambil mengambil bantal dan selimut lalu tidur di atas lantai.
"Sorry kei"
Aku terdengar suara jimin berbisik. Ya,memang suaranya teramat lah perlahan sebab dia cakap di bawah bantal.
Tapi aku boleh dengar sebab .. kat dalam bilik tu memang sunyi sangat dan sebab telinga aku tak pekak lagi. So,aku boleh dengarnya walaupun tak berapa jelas tapi..
Betul ke apa yang aku dengar tadi ???
YOU ARE READING
Trying To Love You ●KeiMin●
Random"A..aku sayang kau kei,ta..tapi aku takut dan malu. Aku takut kau membenci aku sebab selama ni aku selalu maki kau dan aku malu sebab abang kau sendiri kawan aku. Aku.. aku menyesal sangat dengan perbuatan aku yang layan kau dengan teruk selama ni...