I can't

143 19 2
                                    

Kim ji yeon.

Keesokan harinya,aku bangun dan terus pergi sekolah macam biasa. Cuma bezanya aku tak naik kereta oppa tapi aku naik kereta yun.

Setelah kereta yun datang,aku terus masuk kereta dia. 

"Annyeong. Good morning ^^" Sapa ku pada yunhyeong.

"Morning ^^ Erm,awak. Saya nak bagitau awak sesuatu ni." Kata yunhyeong sambil memandu.

"Bagitau lah. Apa dia?" Tanya aku.

"Tapi,nanti lah. Dekat sekolah ye saya bagitau. Awak jangan sedih-sedih pulak sebab saya tak bagitau." Kata yunhyeong.

"Hmm,yelahh. Takpe,yang penting awak bagitau saya juga nanti." Kata aku pula.

"Ok."

-Skip-  (Lagi beberapa jam je lagi,waktu persekolahan nak tamat.)

Author malas nak cerita yang tak berkaitan tu. LOL

Hari ni,ramai cikgu tak datang. Jadi,kelas pun mula jadi macam pasar. Mula lah classmates aku jadi pasar malam.

Aku hanya mengabaikan je diorang.

"Ha,yun. Awak cakap awak nak cakap sesuatu kan? Apa dia?" Tanya ku pada yunhyeong.

"Haaaa. Nasib awak ingatkan saya. Erm,k..kei." Muka yunhyeong mula kelihatan serius.

Lalu,dia memegang tanganku. Perbuatan itu mengejutkan aku. 

"A..awak. Kenapa pegang-pegang ni? Nanti classmates yang lain tengok lah." Kataku sambil mula melepaskan tangannya.

"Biarlah diorang. Erm,a..awak. Sebenarnya dah lama saya nak bagitau pasal hal ni,tapi saya terlalu malu nak bagitau." Kata yunhyeong sambil tertunduk sedikit.

"A..apa awak merepek ni. Haha,apa benda nya yang awak nak bagitau tu?" Tanya ku pula.

"K..kei. Dari hari pertama awak pindah sini,sebenarnya saya dah lama suka kat awak. Tambahan lagi awak duduk sebelah saya,lagilah saya suka. Tapi,me..mesti awak tak terima saya..Kan?" Kata yunhyeong panjang lebar.

Luahan hati yunhyeong itu mampu membuat hatiku berdegup laju. Terkejut dan tak sangka. 

Aku KAKU.

"Y...yun. S...saya sebenarnya.. Suka awak juga. B..but,I can't." Kata aku dengan penuh gagapnya.

"Tak boleh? Kenapa?" Tanya yun dengan keningnya berkerut.

"S..sebab saya akan ber..berkahwin hujung bulan ni." Jawab ku sepatah demi sepatah. Tak sampai hati nak cakap. Tapi,terpaksa juga cakap.

"D...dengan siapa?" Tanya yunhyeong pula.

"dengan..." Tanpa sempat aku habiskan ayat ku,terdapat sorang classmates aku ni menjerit.

'WHAT THE FCK MAN!!!!!!!!!!!!!!'

Semua orang yang berada dalam kelas tu memandang dia pelik.

'Kim ji yeon,anak kepada keluarga kim pemilik syarikat terkaya di korea bakal berkahwin pada hujung bulan ini dengan park jimin anak kepada keluarga park pemilik crystal high school!!!!!!!!!!! WTF!!! Park jimin!! SERIOUSLY?!!!'

Kata seorang pelajar perempuan ataupun kitorang gelar dia 'kaki gossip'. Dia ni memang rajin cari gossip panas.

Lepastu satu kelas riuh. 

'Tahniah jimin. Tahniah kei'

'Wahhh,untung la kau jimin sebab dapat kawen dengan kei.'

'nanti aku datang ye majlis korang'

Macam-macam lah diorang ni.

"Be..betul ke apa yang dia cakap tu?" Tanya yunhyeong.

"Erkk,nampaknya ye lah jawabnya. Haha,dia lagi cepat dari saya." Kataku sambil tergelak kecil.

Nampaknya muka yunhyeong kelihatan muram. Dia sedih ke aku dah nak kahwin(?)

"Y..yun. Jangan lah sedih. Sekurang-kurangnya,kita boleh jadi kawan kan?" Kata ku sambil menepuk lembut bahu yun.

"Hmm,nampaknya terpaksa lah." Jawab dia lemah.

Mian yunhyeong,saya pun suka awak.. tapi.. saya terpaksa.

Trying To Love You ●KeiMin●Where stories live. Discover now