Married.(kei)

151 19 2
                                    

Kim ji yeon.

Sudah beberapa bulan berlalu,dan zaman persekolahan juga bakal tamat tak lama lagi.

Dan kini,aku bakal menjadi seorang isteri dan juga seorang ibu(suatu hari nanti). Walaupun tak sedia lagi,tapi aku buat semua ni demi eomma.

Bebel aku seorang dalam hati sambil duduk menghadap cermin.

"Kei,jom. Kita kena gerak sekarang. Dah ramai tetamu menunggu kamu tau." Kata appa.

"Ah,nae. Kaja."

Setelah tiba di hadapan pintu gereja,aku dan appa jalan perlahan-lahan menuju masuk.

Semua para tetamu pandang ke arah kami. Disebabkan aku ni anak mr.kim,jadi banyak kamera yang menangkap gambar kami berdua.

Beberapa saat berjalan(?) Aku pun tiba di hadapan jimin.

....bla3x... (paderi berceramah sikit😂)

Habis lafaz akad nikah 😂 jimin menyarung cincin ke jari aku. Dan !!!!

Dia tarik aku ke dakapan dia lalu,dia mencium lips aku. HUAA!!! ANDWAE!!

Para tetamu menepuk tangan dan bersorak.

3 saat berlalu aku terus tolak dia dan mengelap bibirku senyap-senyap.

-skip-

Setelah kami berdua disahkan sebagai pasangan suami isteri,aku terus menuju ke arah yunhyeong yang sedang menjamu selera.

"Annyeong yun ^^ Terima kasih sebab sudi datang walaupun saya tau ianya agak sukar untuk awak hadir." Kata ku pada yun.

"Haha,its ok lah. Saya.. dah tak sedih dah. Dah okay sikit dari yang dulu punya." Kata yunhyeng pula.

"Jinjja?! Wah,baguslah kalau macam tu. Awak dah boleh terima kenyataan. Terima kasih yunhyeong." Kataku sambil menepuk lembut bahu yunhyeong.

Yunhyeong hanya tersenyum lalu sambung makan.

"Yun.. rasa lah kek ni. Sedap tauu. Rugi tak makan." Kataku sambil menguhulurkannya sepotong kek kahwin aku dan jimin.

"Tanak lah. Saya tak suka kek coklat sangat. Muak." Kata yunhyeong sambil buat muka 'geli' 

"Alahhh,kek je. Coklat ni sedap lahh. Tak muak langsung. Meh sini makan." Kataku sambil mengambil secubit kek itu.

"Tak mau!! Tak sedap!!" Kata yunhyeong.

Aku hanya mengendahkan sahaja kata-kata dia. Lalu aku membuka mulut dia dan terus masukkan secubit kek itu. (Lol,kejam nya kei unnie.)

Yunhyeong pun kunyah dan telan kek itu dengan muka 'eyuuu'. 

"Amacam? Sedap an??" Tanya ku pada yunhyeong setelah dia telan kek itu.

. . .

"Eh..Aah lah!!! Sedap!!! Coklat dia sedap!!! Meh sini!!" Kata yunhyeong sambil merampas pinggan kek itu daripada tangan aku.

Dan dia makan kek itu macam budak kecil.

"Elehh,tadi kata tak sedap!! Tak caya lagi cakap orang!!" Kataku lalu memeluk tubuh dan membelakangkan yunhyeong. Tak ketinggalan bibir muncung macam donald duck LOL

"Alolo,dia majuk pulak. Eee,dah besar pun nak majuk. Apalah." Kata yunhyeong lalu mencubit pipi ku.

"AUCHH,sakitlah!!" Kata ku pula lalu memukul peha yunhyeong sekuat-kuatnya. Dan aku pun berdiri + berlalu pergi.

"Aduhhh. Sakitlah. Awak!! Takmo lah pergi!! Temankan lah saya makan ni" Tahan yunhyeong.

Huhhh. Makan lah kau sorang-sorang.

Trying To Love You ●KeiMin●Where stories live. Discover now