Mianhae

192 24 2
                                    

Kim ji yeon

Memori pahit itu mula bermain di fikiran ku. Pedih,sakit,menyampah semua perasaan aku bercampur baur.

Sedang aku mengelamun teringat kisah silam aku dengan jihoon,yooa mengejutkan aku.

"Hui,jauh termenung." Tegur yooa.

"Hehe,aku teringatkan bitch tuh." Kata ku sambil tersengih.

"Kan kau dah janji taknak ingat pasal bitch tu" Marah yooa padaku.

"Alah,dah teringat nak buat macam mana kan?" Kata ku sambil membaringkan kepala di atas meja dan melelapkan mata tapi tak tidur.

"Ha,kei. Habis waktu persekolahan ni kita lepak kat taman nak?" Tanya yooa.

Mata yang aku lelapkan itu terus terbuka selepas mendengar kata-kata yooa. Rasa bersalah dan sedih mula menghantui diri ku.

"Yah,kau dengar ke tak ni? Ke kau tengah tidur?" Tanya yooa sambil menepuk kecil bahuku.

Aku mengangkat muka ku dan terlupa nak lap air mata yang masih di pipi.

"Hey!! Kau kenapa menangis?! Teringat bitch tu lagi ke??" Tanya yooa yang mula risau.

"A..anni. Tak de apa. Aku..aku.. aku nak cakap yang aku tak boleh lepak dengan kau petang ni." Kata ku dengan mata mula memerah.

"Lah,tu pun nak nangis ke? Kau ni,benda kecil je pun nak nangis. Macam bebudak la kau ni." Bebel yooa.

Aku mula merasa kekosongan dalam diri ku. Aku terus memeluk tubuh yooa yang lepas ni Mungkin aku tak dapat peluk selalu.

Aku memperketatkan pelukan. Tersedu-sedan aku menangis. Baju sekolah bahagian bahu yooa mula basah.

"Yah!! Kau kenapa ni??" Yooa semakin risau.

"A..aku minta maaf yooa,tapi aku tak dapat tunaikan permintaan kau. Mianhae!!" Kata ku sambil menangis teresak-esak.

"Kau ni!! Kau cuma tak dapat lepak dengan aku je dah nak nangis macam ni sekali. Kau ni demam ke apa ha?!" Marah yooa sambil melepaskan pelukan.

"Bu.bukan permintaan kau yang tu. Tapi permintaan kau yang aku takkan tinggalkan kau. Mianhae,petang ni aku.. aku kena pindah ke seoul dan mak aku suruh aku bersekolah dekat sekolah orang kaya pulak. Supaya aku dapat biasakan diri dengan orang kaya. Aku taknak tapi aku-" Tanpa sempat aku menghabiskan ayat ku,yooa memotong.

"Takpe lah. Kau kena dengar cakap mak kau. Demi kebaikan kau juga. Kalau kau sekolah kat sini je nanti kau tak pandai berniaga kang. Kat sini ada apa je berbanding dengan seoul tu." Pujuk yooa.

"Terima kasih yooa sebab faham aku."

"Kau pun. Terima kasih sebab menjadi kawan aku selama entah lah berapa tahun haha,tapi yang pasti 3 tahun ke atas." Kata yooa dengan air mata mula menitis.

"Tak pelah,disebabkan hari ini hari last aku dengan kau. Mungkin. Aku nak belanja kau dan aku akan lepak dengan kau petang ni." Kata ku dengan senyuman yang paling manis aku lemparkan.

"Tapi bukan kau kena pindah petang ni jugak ke?" Tanya yooa.

"Alah,lambat 1,2 jam je. Rilex ah,mak aku tak marah punya." Terang aku dengan muka selamba.

"Hokay!! Belanja aku ?! Yahoo!!!" Yooa mula happy selepas mendengar perkataan belanja.

Sebenarnya rumah parents aku dekat seoul,aku je yang menggatal nak duduk sorang-sorang kat busan. Oppa aku pun kadang-kadang dia jenguk aku kat sini.

Maklumlah anak perempuan,bahaya tinggal kat rumah sorang-sorang. Lupakan pasal aku kejap. Balik kepada aku dan yooa.

Mianhae yooa,aku sayang kau tapi aku terpaksa sebab selama ni aku dah banyak kali lawan cakap parents aku. Dan aku rasa bersalah,so kali ni aku kena dengar cakap diorang.

Trying To Love You ●KeiMin●Where stories live. Discover now