Kim ji yeon.
Jam di dinding terus ku lihat. 7 p.m. Hmm,baik aku siap-siap sekarang.
Selesai bersiap-siap aku mula turun tangga,jimin pula baru balik dan sedang menuju ke atas.
"Kau nak gi mana pakai lawo-lawo ni?" Tanya jimin.
"Pergi jumpa someone special. Eh,boleh pinjam kereta tak?" Jawab ku sambil tersengeh-sengeh.
"Erkkk. Kereta aku? Kau nak bawak baby aku pergi mana?" Tanya jimin.
Cis,sibuk je nak panggil di punya barang kesayangan dengan panggilan 'baby'.
"Alahh,adalah. Boleh tak? Kereta aku ada kat rumah eomma." Kata ku.
"Ermm,boleh. TAPI. Aku yang drive. Kalau kau drive,nanti calar baby aku." Kata jimin.
"Eh eh,kau nak ikut sekali ke??" Tanya ku pada dia.
"Abis tu.. takkan lah aku nak duduk macam orang giler dalam kereta?? Jap lah,aku nak mandi kejap." Perli jimin lalu masuk ke bilik.
Hmm. Jangan kau buat hal sudah.
.
Sedang jimin memandu menuju ke rumah 'someone' tu,aku meminta jimin berhenti di hadapan shopping mall.
"Aku nak beli something kejap. Tunggu eh" kata ku lalu mula membuka pintu kereta.
"Nak ikut!!" Kata jimin lalu mengekori ke ke suatu kedai.
Selesai beli apa yang aku hendak,kami berdua terus masuk ke dalam kereta.
"Banyak nye kau beli lip balm tu. 10 paket kau beli. Siapa nak pakai?" Tanya jimin lalu mula memandu.
"Nanti kau tau lahhh" jawab ku.
.
.
Din..donggg ~~~
Loceng rumah ku tekan. Lalu,pintu dibuka oleh seseorang.
"HAPPY BIRTHDAY YUNHYEONGGG" Kata ku dengan penuh gembira.
Jimin pula pandang aku pelik.
"Huhuu,awak ingat rupanya birthday saya." Kata yunhyeong.
"Dah lah,jom masuk. Buat apa bual kat luar ni. Dah la sejuk." Kata jimin lalu terus masuk rumah yunhyeong.
"Erkk,maaf lah. Dia yang nak ikut." Kata ku.
"Takpe. Jom masuk." Kata yunhyeong pula.
Setelah masuk ke dalam rumah yun,aku terus meletakkan kotak kek yang ku beli tadi ke atas meja.
Aku pun membuka kotak kek itu dan mengeluarkan keknya.
"Wahhh,kek coklat!! Macam tau-tau je saya suka kek coklat" kata yun.
"Ek elehhh,haritu kata muak la bagaii" Kata ku.
"Whatever lah awakk. Yang penting sekarang ni,kita fokus pada hari lahir saya. Hehe" kata yunhyeong.
Semasa aku sedang menyalakan lilin,yunhyeong mengajak jimin untuk 'join' sekali.
Tapi jimin tetap taknak dan hanya bermain dengan phone nye. So,kami hanya mengendahkan dia.
Lalu,kami pun mula tiup lilin,makan kek,main krim kek and main suap-suap lah memacam lagi.
"Awak awakk kalau hari lahir kan, mesti lah ada hadiah kan? Mana hadiah saya? Takkan lah takde kot." Tanya yunhyeong.
"Siapa kata takde?? Hehe,mesti awak suka hadiah ni" kata ku sambil smirk.
"TADAAAA.. NAH,KHAS UNTUK AWAK!!" Kata ku sambil menghulurkan plastik yang penuh dengan lip balm.
Reaction yunhyeong be like :
😂😂😂
"Waahhhhhh!!!!! 10 paket lip balm berperisa cherry!!!!! Thanks kei, sayang awak!!!" Kata yunhyeong sambil peluk aku.
"Haha. Hamboiii,happy bukan main lagi." Kata ku lalu membalas pelukan yunhyeong.
"Huaaaaaa. Kei,aku dah ngantuk. Nak balik dah ni. Jom." Kata jimin yang menganggu kami berdua.
"Alahh,kejap lagi lahh" kata ku.
"Kalau kau nak berkejap-kejap kat sini.. aku balik dulu." Kata jimin lalu mula ke pintu.
"Ji-" Tanpa sempat aku habiskan ayatku,yunhyeong potong.
"Takpe.. saya kan ada. Saya boleh hantar awak balik." Kata yunhyeong.
"Okayyy"
Lalu jimin pun keluar sambil menghempas pintu. Aikk? Da kenapa dengan budak tuh??
YOU ARE READING
Trying To Love You ●KeiMin●
Random"A..aku sayang kau kei,ta..tapi aku takut dan malu. Aku takut kau membenci aku sebab selama ni aku selalu maki kau dan aku malu sebab abang kau sendiri kawan aku. Aku.. aku menyesal sangat dengan perbuatan aku yang layan kau dengan teruk selama ni...