bla3x

118 15 1
                                    

[Tak tau nak letak tajuk apa 😂😂😂😂]

..

Park jimin.

"Yobeo, boleh tak kei nak keluar kejap? Nak beli barang dapur untuk masak makan malam ni. Nanti kebulur pulak tak makan." Kata kei sambil peluk lengan ku.

"Saya nak ikut sekali. Boleh?" Tanya ku padanya.

"Mestilah bolehh." Kata kei.
.
.

"Yobeo, yobeo nak pilih sayur lobak putih ni ke.. lobak merah ni?" Tanya kei sambil memegang kedua-dua lobak itu.

"Saya nak pilih.. emm, saya pilih.. awak lah!!" Kata ku lalu peluk kei.

"Ish dia ni memain pulak. Dah lah, ni tempat umum!! Memalukan je." Kata kei sambil melepaskan pelukan.

"Alohhhh baru saya nak peluk awak se-"

"Jimin oppa!!!!" Kata seseorang lalu datang memeluk ku dari belakang.

"Lee... lee sojin?!!! Yah, apa ni peluk-peluk?" Marah ku padanya.

"Tadi awak yang cakap awak nak peluk kan?" Kata sojin.

"Jom kei, kita balik." Kata ku lalu menarik tangan kei.

"Erm, korang!! Sekurang-kurangnya kasi lah saya ikut korang. Saya bosan lah duduk rumah tak buat apa." Kata sojin.

Aku dan kei saling berpandangan.

"Alahh, pleaseee. Nanti saya tolong korang masak makan malam ye?" Kata sojin sambil buat muka comel (BuEkKKk)

"Erm, maaf lah tapi kitorang na-"

"Boleh je. Lagipun awak nak tolong kan? Dah siap tolong, terus balik tau." Kata ku pada sojin.

Kei memberi jelingan maut pada ku.

"Kesian dia, dia pun ada hati nak dijaga." Bisikku pada kei.

.
.
.
.

Kei sedang sibuk memasak di dapur. Aku juga tolong dia serba sedikit.

"Erm, saya nak tolong buatkan air boleh?" Tanya sojin.

"Boleh je." Kata ku.

Setelah beberapa minit memasak, kini tiba masanya untuk makan.

"Wahhh, mesti sedap kan kei masak." Kata sojin.

"Mesti lah sedap. Takkan lah tak sedap pulak." Kata ku.

Uhukk..uhuk.. (kei tersedak)

"Awak okay tak kei?" Tanya sojin.

"Okay. Tah air ni rasa lain macam. Awak letak apa ye?" Tanya kei.

"Kenapa tak sedap ke?" Tanya sojin.

"Eh.. okay je. Haha" kata kei.

"Erm, kei. Saya mengantuk lah. Jom tidur." Kata ku pada kei.

"JOMM!!" Kata sojin lalu menarik tangan ku.

"Eh awak ni dah kenapa??" Marah ku padanya.

"Alahh.. awak kan tak bahagia dengan isteri awak disebabkan kahwin paksa. So, mesti kei tak kisah kan?" Kata sojin selambanya.

"Yahh, apa kau cakap tadi??!! Aku tak kisah?! Kau ni takde maruah eh datang rumah orang pastu ada hati nak tidur dengan suami orang!! Perempuan murahan betul." Jerit kei.

"Berani kau panggil aku perempuan murahan!!" Kata sojin lalu menampar kei.

Kei memegang pipinya dengan air mata mengalir. Aku terus pergi ke arah kei.

"Kalau kau nak tau, dia ni lah penyebab aku jadi perempuan murahan tau!! Kau tanya lah lelaki kesayangan kau apa yang terjadi sebenarnya pada hari kitorang berpisah. Pada MALAM tu." Kata sojin sambil smirk.

"Menda kau ni? Aku takde buat apa-apa dengan kau pu-"

"Patutlah awak backup dia selama ni." Kata kei lalu keluar dari rumah.

"Kei!!!!"

Aduhhh kenapa mata aku ni berat semacam? Time macam ni lah, dia nak mengantuk.

Aku terus mengejar kei. Tapi aku tumbang dan pandangan mata aku semakin kabur.

Dan aku nampak kei juga kelihatan macam nak tumbang.

Tiba-tiba aku nampak seorang lelaki keluar dari keretanya dan mendukung kei lalu masuk ke dalam keretanya.

Aku cuba untuk bangun tapi mata ni berat sangat.

Trying To Love You ●KeiMin●Where stories live. Discover now