Kim ji yeon.
Kini aku memakai dress yang amat cantik dan mahal. Ini pun eomma yang paksa aku pakai,kalau tak.. takdenye aku nak pakai.
Eomma dan appa dah ada kat bawah tengah bagi ucapan. Manakala,aku dan oppa masih berada di atas sedang bersiap-siap.
Aku menjenguk dari tingkap atas. Ramai juga yang hadir,dan kebanyakannya pelajar sekolah aku.
Huhhh. Gementarnya.
Tiba-tiba pintu bilik aku terbuka
"Kei,kajja. Eomma dan appa panggil. Dan,diorang semua tengah tunggu kita" Kata oppa.
"Oppa,kalau kei rahsiakan pasal hal ni boleh??" Tanyaku dengan suara tergetar sedikit.
"Yah,andwae!! Oppa tak sanggup tengok kau kena buli lagi." Kata oppa lalu memegang rambutku.
"Alah oppa,kei takut !! Gementar !!" Kataku sambil menepis lembut tangan oppa.
"No excuse kim ji yeon. Kajja." Kata oppa lalu menarik tanganku.
Setelah tiba di hadapan tangga,aku berhenti sebentar.
"Apa lagi kau ni?" Tanya oppa.
"Takkan la kita nak turun dengan pegang tangan ni. Lagi satu,kau jalan depan aku." Kata ku sambil tersengeh.
"Hmm,yelah." Kata oppa sambil buat muka -_-
Lalu,oppa pun turun. Setelah dua langkah oppa turun,aku pun mengikuti oppa.
Kelihatan semua orang sedang melihat ke arah kami. Gementarnya!!! Dan,pelajar crystal high school yang hadir ke majlis hari lahir aku hari ni kelihatan sedang ternganga besar.
Ya,diorang terkejut SANGAT-SANGAT. Dan mereka semua saling berbisik-bisik.
'Apasal dia ada kat sini? Jalan dengan taehyung oppa laktu.'
'Manalah aku tau. Sibuk je lah dia tu.'
'Baju dia lagi bergaya dari kita punya lah,dia beli kat mana?'
'Alah,dia rembat orang punya lah tu'
Macam-macam lah diorang berbisik,walaupun diorang berbisik. Tapi,telinga aku ni tak pekak. So,aku masih boleh dengar lagi ye.
Selepas itu,kami berdua menuju ke arah eomma dan appa.
"Baiklah semua,ini dia anak kami. Kim taehyung dan kim ji yeon. Ya,kim ji yeon ni lah anak perempuan kedua kami. Kami mohon maaf sangat-sangat kerana menipu kamu semua. Yang sebenarnya,jiyeon atau kei.. Dia sebenarnya tak membesar di Australia. Dia bersama dengan kami dari kecil lagi ...bla3x..." Kata eomma dan appa panjang lebar.
Manakala tetamu hanya mengangguk faham. Selesai eomma appa bagi ucapan,kini tiba masa aku dan oppa pula bagi ucapan.
Author malas nak tulis ucapan kei ye. Harap maklum :)
Selesai bagi ucapan yang tak berapa panjang sangat itu,kami sekeluarga terus menuju ke luar di mana kek hari lahir kami terletak. Lalu kami berdua terus meniup lilin dan memotong kek.
Para tetamu menepuk tangan. (macam apa je.LOL). Eomma dan appa menjemput tetamu makan. Oppa pua terus pergi ke arah chingu dia.
Manakala aku masih terpacak kat sini sorang-sorang. Bosan. Sunyi. Menyampah. Sebab apa menyampah? Sebab ...
YOU ARE READING
Trying To Love You ●KeiMin●
Random"A..aku sayang kau kei,ta..tapi aku takut dan malu. Aku takut kau membenci aku sebab selama ni aku selalu maki kau dan aku malu sebab abang kau sendiri kawan aku. Aku.. aku menyesal sangat dengan perbuatan aku yang layan kau dengan teruk selama ni...