Tie.

115 19 0
                                    

Park jimin.

Aku mencapai tali leher yang tergantung di dalam almari ku.

Aduhh,aku tak pandai pakai nihh. Masa sekolah dulu,aku tak pernah pakai tie. Even aku pakai pun,itu mak aku yang pakai kan.

Aku menuju ke arah kei yang sedang menonton tv.

"Erkkk,k..kei. Ka..kau pandai pakai tie tak??" Tanya ku pada kei sambil buat muka comel.

" . . ."

"Kei,pleaseeee. Saya tak pandai ikat tie nihhh. Takkan lah nak suruh orang lain ikat. Tolong lah saya ikatkan. Plzz." Kata ku pada kei yang masih mendiamkan diri.

Tapi,lepas aku gunakan 'saya,awak' dia pandang aku pelik. Keningnya berkerut sedikit.

"Apa? Aku just nak lembutkan hati kau. Sebab tu aku guna 'saya awak'. Eeee,cepat lah tolong aku nih!!! Nanti appa marah aku sebab lambat lahh. Pleaseeee kei sayanggg." Kata ku pada kei.

"Erkkk,kalau nak guna perkataan 'sayang' tu,biar ikhlas sikit. Menyampah tau!!" Kata kei lalu menuju ke arah ku sambil mengikat tie itu pada leher ku.

Maaf kei. Aku malu lah nak cakap aku suka kau eh tak,bukan suka tapi sayang. Ye,aku malu.. malu dan takut nak cakap yang aku suka kau.

Malu sebab? Abang kau sendiri kawan aku. Dan,aku takut ... aku takut kau membenci aku dan kau seksa aku. Mungkin, suatu hari nanti bila aku bagitau aku suka kau.. kau akan..

Layan aku dengan teruk sekali. Mungkin.. Kau taknak pandang aku pun. Pasti kau akan seksa aku mungkin.. kau akan bermesra-mesra dengan yunhyeong depan aku.

Sakit kei.. sakit sangat bila aku tengok kau bercakap dengan dia.. apatah lagi kau bergelak ketawa dengan dia. Jadi,aku takut kau menyeksa aku dengan semua tu.

Sebab tu lah.. aku taknak bagitau kau yang aku suka kau. Tak!! Aku bukan tak nak!! Aku.. aku takut sangat-sangat kei.

"Hoiiiiiiiii" Tiba-tiba kei menjerit sambil menepuk lembut pipi ku.

"Erk,a..apa??" Tanya ku kepelikan.

"Dah siap ikat. Asal kau tenung aku macam kau kena rasuk tadi?? Seram tauu!!" Tanya kei pada ku.

"Ta..takde apa lah. Te..terima kasih. Aku pergi dulu. Dah lambat dah ni." Kata ku lalu terus mencapai kunci kereta dan peralatan kerja.

It’s a secret. It’s not time yet It’s not. It’s my hidden feelings. I still don’t know you. Honestly, I’m afraid. I’m so scared. That you’ll treat me however you want. So it makes me act strong. [ Secret(비밀이야) -  wjsn(우주소녀) ]

Trying To Love You ●KeiMin●Where stories live. Discover now