Kim ji yeon.
Mataku terbuka apabila aku terdengar bunyi ketukan pada pintu bilikku. Aduh,kacau je orang nak tidur !!
"Masuklah!!!" Jeritku dari dalam bilik.
Pintu bilik pun terbuka oleh seorang wanita yang amat ku sayangi.
"Amboi amboi anak dara sorang ni. Dah pagi masih tidur lagi." Kata eomma ku.
"Aloh,biar lah. Kei ngantuk lah." Jawab ku dengan penuh malasnya.
"Pergi joging. Biar sihat tubuh badan tu. Eomma tengok kamu lesu je dari semalam,lebih baik kamu pergi jogging." Tegur eomma.
"Eomma ni.. kei malas lah!!" Aku mula mencebik.
"Aip,anak eomma bukan malas macam ni ye. Dah,pergi mandi lepastu turun sarapan dan yang pasti eomma nak juga kamu pergi jogging. Hirup udara segar di awal pagi ni." Kata eomma panjang lebar.
"Udara segar? Eomma,really? Seoul ada udara segar eh? Wow,unbelievable." Ejek aku pada eomma.
"Awal pagi ada lah udara segar. Dah tengahari tu baru takde. Kamu ni -_-Dah dah,eomma nak kena pergi ni. Bye kei sayang" Eomma pun bangun dan mula menuruni tangga.
"Bye eomma !!" Sempat je aku melambai tangan ke arah eomma.
Seperti yang diarahkan oleh eomma,aku kena pergi jogging. Dengan malasnya aku meninggalkan katil dan menuju ke tandas.
-Skip-
Aku pun mula berjogging dan hampir satu taman tu aku pusing-pusing. Huhh,penat. Aku pun duduk di bangku yang disediakan di taman itu.
Terasa kering pula tekak ni lepas jogging jadi aku pun menuju ke kedai runcit beli air. Selesai beli air,aku terus minum sambil berjalan. Tengah sedap-sedap aku menikmati air itu,tanpa aku sedar aku terlanggar seseorang dan aku terjatuh. Tapi yang menyedihkannya air tu habis tumpah huhuhuhu.
"aishhhh,habis basah baju aku." Lelaki yang aku terlanggar tadi merungut.
"Baju je kot,aku yang jatuh tergolek bukannya kisah pun." Kata aku perlahan-lahan. Tapi telinga dia tajam,dengar je apa yang aku cakap.
"baju je kot kau cakap?! Kau tau tak,baju ni mahal tau! Aku bukannya beli kat tepi jalan macam kau ni!!" Tengking si lelaki tu pada aku.
"Eleh,harta kau tu tak bawa sampai mati pun lah !!" Marah aku pada dia.
Aku pun bangun daripada terduduk kat jalan. Nak minta lelaki tu tolong memang sah-sah sampai esok tak nak tolong. Muka je handsome,tapi hati tu busuk !!
"Eh eh dia ni berceramah pulak !! Dah,kau sekarang ni berhutang dengan aku eh. Kau hutang masa aku dan aku nak kau beli baju kemeja ni balik. Aku taknak kau beli yang kat pasar malam tapi aku nak yang dekat shopping mall. Arra?!! Kalau kau takde duit,tu bukan masalah aku. Huhh buang masa je terserempak dengan kau! Ingat,aku akan cari kau dan tuntut baju ni balik!!" Tengking dia lagi.
Lalu,dia meninggalkan aku. Cis,fikir aku ni miskin sangat lah sampai tak boleh beli baju tu?! Kalau kau nak tau bapak aku mr.kim tau!! Pemilik syarikat terkaya kat korea. Ha,kau ada? Tak de kan? Cuma ramai yang tak kenal identiti aku yang sebenar je.
Aku sengaja suruh eomma appa aku rahsiakan yang diorang ada anak perempuan lagi sorang. Kalau kau tau aku lah anak perempuan tu,mesti kau melutut-lutut minta maaf. Huh!! I was bumped into the bitch !!! Hari terburuk di dalam sejarah hidup aku.
YOU ARE READING
Trying To Love You ●KeiMin●
Random"A..aku sayang kau kei,ta..tapi aku takut dan malu. Aku takut kau membenci aku sebab selama ni aku selalu maki kau dan aku malu sebab abang kau sendiri kawan aku. Aku.. aku menyesal sangat dengan perbuatan aku yang layan kau dengan teruk selama ni...