Married soon?!! (jimin)

143 22 1
                                    

Park jimin.

Kini waktu malam tiba. Seperti yang aku cakap,ada hal nak dibincangkan.

Sekarang juga aku tengah makan malam bersama eomma. Appa? Busy😌

Ini lah dia kehidupan orang kaya. Asyik sibuk je. Sampai takde masa nak luahkan dengan anaknya.

Lupakan jelah pasal kehidupan aku yang menyedihkan ni.

"Eo..eomma. Eomma kata ada hal nak bincang. Apa dia?" Tanya ku pada eomma.

"Ahh,betul tu. Eomma hampir lupa. Nasib kamu ingatkan. Ehem,macam ni. Kamu ingat tak keluarga kim?" Tanya eomma padaku.

"Keluarga kim? Yang mana? Yang anaknya kim taehyung?" Tanya ku pula pada eomma.

"Betul. Keluarga kim yang itu lah!! Ha,kamu ingat tak adik kim taehyung yang perempuan itu?" Tanya eomma padaku.

"Ingat. Adik perempuan dia yang dekat australia tu kan?" Kataku pada eomma.

"Ha yang tu. Eh,tapi sebenarnya dia tak membesar dekat australia. Adalah ceritanya. Panjang juga. Nanti-nanti jelah eomma cerita ye. Yang penting sekarang ni. Eomma nak kamu berkahwin dengan anaknya yang perempuan tu." Kata eomma panjang lebar.

Uhukk.. uhukk. Aku tersedak makanan. Cepat-cepat aku minum air yang sudah disediakan.

"WHAT?!! MARRIED SOON?!! Eomma,are u crazy?! Jimin masih muda nak menjadi ketua keluarga lagi eomma." Kataku pada eomma.

"Eomma tau,tapi ini untuk kebaikan kita dan keluarga kim juga. Eomma dan appa sudah merancang membina syarikat baru dengan keluarga kim. Dan,syarikat itu. Eomma nak wariskan kepada kamu. Keluarga kim juga,mereka nak wariskan syarikat tu pada anaknya. Jadi,senang cerita kamu berdua kena bersatu. Faham?" Kata eomma panjang lebar nak mati.

"W..what?!! Kim taehyung kan ada? Kitorang boleh jaga syarikat tu sama-sama kan?" Tanya ku pula.

"Kim taehyung dah ada syarikat dia sendiri. Takkanlah dia nak jaga 2 syarikat dalam 1 masa betul?" Kata eomma pula.

"Huhhh,erm. O..okay. Tengok lah dulu anak keluarga kim tu macam mana." Jawab ku lemah.

"Good boy, ini lah anak eomma. Ingat,malam esok kita ada dinner bersama keluarga kim." Pesan eomma.

"O..kay." Jawabku lemah.

Trying To Love You ●KeiMin●Where stories live. Discover now