Iedereen was binnen aan het bijpraten of ze waren een spelletje aan het doen.
Lori en Rick lagen tegen elkaar aan. Sophia zat bij Carol op schoot. Andrea hing tegen Dale aan. David zat voor zich uit te staren. Amy en Nick waren aan het knuffelen en Carl was aan het spelen met Bobby en Glenn.
Nick en Amy stonden op en liepen de trap op naar boven. Andrea keek naar David en zag dat er een traan over zijn wang rolde. Ze porde Dale in zijn zij en hij sprong op.
'Wat is er?' vroeg hij.
'David moet huilen.' zei Andrea.
'Oh, wat moet ik doen?'
'Je moet met hem gaan praten Dale. Het gaat niet goed met hem.'
'Ik weet het. Als hij naar boven gaat loop ik achter hem aan.'
'Oké, succes.'
Carol en Lori zaten achter het huis op een bankje. Carl en Sophia waren met Dale, Andrea en Glenn tikkertje aan het doen.
'Wel binnen de hekken blijven Carl.' zei Lori.
'Ja mam.' zei Carl en hij tikte Dale op zijn buik.
'Ze hebben zo'n lol.' zei Carol.
'Gelukkig wel, in deze tijden is het wel eens anders.'
'Ach. Geniet er nou maar van. Voordat je het weet is het alweer voorbij.'
'Daar heb je wel gelijkt in Carol. Ik moet is niet alles verbieden. Daarom heb ik Rick ook gezegd dat ik instem dat Carl een pistool krijgt.'
Rick kwam naar buiten met de tas die Glenn om had met de wapens erin. De rest van de groep die binnen was liep achter hem aan.
'Maak jullie klaar voor de schiet les.' zei Rick tegen iedereen.
Bobby en Rick liepen langs het hek en zetten één voor één een blik op fles erop. Toen dat gedaan was liep hij langs iedereen en gaf ze een pistool. Carol en Sophia zaten op het bankje te kijken naar iedereen die aan het schieten was op de flessen en blikken.
'Is David er niet?' vroeg Carol.
'Nee, die ligt boven in zijn bed.'
Rick liep langs iedereen heen om ze te controleren en te helpen.
'Goed zo Andrea. In de roos.' zei Rick.'We hebben hier een schiet talent!.'
'Dank je Rick.'
'Het is zo Andrea.'
Andrea stond glimlachend naar haar pistool te kijken. Rick liep door naar Glenn die ook wel goed kon schieten.
'Goed bezig.'
Glenn lachte. Rick liep door naar Dale en Bobby.
'Goed richten en kijken hoe je richt.'
Ze knikten en schoten verder. Rick liep verder naar Amy en Nick.
'Goed bezig jongens.'
Toen kwam Rick aan bij de laatste twee Lori en Carl. Carl schoot precies in het midden van de fles en die viel in duizend stukken op de grond.
'Goed zo Carl.'
Lori glimlachte naar hem.
'Jongens, kijk!' riep Carol.
Er kwamen allemaal zombies uit het bos.
'Ze komen op de schoten af.' zei Dale.
'Geeft niks, dit is extra oefening.' zei Rick. 'Schieten!'
Iedereen schoot de zombies dood. Toen dat gebeurt was ging iedereen naar binnen naar de eetkamer om te eten.
Na het eten liep Dale de trap op naar de kamer van David met een bord eten voor hem. Hij deed de deur open en zag David liggen op zijn bed.
'Hé David. Ik kom je wat eten brengen.' zei Dale. 'Wow, shit!'
Dale zag dat David zijn pols had doorgesneden.
'Help!' riep Dale met zijn hoofd naar de deur gedraaid. Andrea, Rick en Bobby kwamen de trap op gerend naar de kamer van David.
'Wat is er gebeurt?' vroeg Rick.
'Ik trof hem al zo aan' zei Dale.
Andrea deed haar handen voor haar mond.
'Wat is er gebeurt?!' riep Lori vanaf beneden.
'David heeft zijn polsen door gesneden!' riep hij terug en er klonk een stilte.
'Leeft hij nog?' vroeg Andrea.
Bobby liep naar hem toe en pakte zijn pols.
'Hij leeft nog.' zei hij.
'Gelukkig. Dale, kun je hem behandelen?' vroeg Rick.
'Ik hoop het en ik kan het altijd proberen.' zei hij.
'Doe dat. Ik ga naar beneden met Bobby. Andrea helpt je wel. Ze haalt de E.H.B.O koffer wel uit de camper en komt terug naar jou. Wij stellen de rest gerust.' zei Rick.
Dale ging naast David zitten en fluisterde: 'Blijf bij ons David.'
De anderen renden naar beneden.
Rick legde aan iedereen uit wat er was gebeurt.
'Gaat hij dood?' vroeg Carol.
'Dat weten we nog niet.'
'Waarom doet hij dit?' vroeg Amy.
'Omdat hij het niet meer zag zitten.'
'Je moet er juist van genieten.' zei Lori.
'Voor hoever dat gaat met die dingen.' zei Rick.
'Ik ga naar Nick. Hij kan wel wat steun gebruiken.' zei Amy en ze liep naar boven.
Dale en Andrea kwamen naar beneden.
'En hoe is het?' vroeg Carol.
'Het gaat, voor nu.' zei Dale.
'We moeten echt de groep een beetje bij elkaar proberen te houden.' zei Dale.
'We doen al zo ons best.' zei Rick.
'Straks komt Shane hier.' zei Lori.
'De groep wordt steeds kleiner.' zei Carol.
'We moeten iets doen Rick.' zei Andrea.
'Wat wil je dat ik doe?'
'Het moet hier veiliger zijn.' zei Lori. 'Denk aan Carl.'
'Dat doe ik Lori en ik denk ook aan Sophia, maar we kunnen toch niet zomaar vertrekken. Dan laten we Bobby in de steek, want die wil niet weg uit zijn huis.'
'Daar heb je een punt.' zei Glenn.
'Dank je.' zei Bobby.
'We blijven hier totdat ik heb uitgestippeld waar we heen kunnen.' zei Rick.
'Dan zien we morgen wel verder.' zei Lori.
'Ja, ik ben echt wel moe nu na vandaag. Welterusten.' zei Andrea.
'Welterusten.' riep iedereen in koor.
Iedereen ging naar bed, maar ondertussen zat er in het donker iemand in de bosjes te kijken naar de ramen van de kamers van de groep.
JE LEEST
The Walking Dead
Fiksi PenggemarLET OP!! 9+ The Walking Dead gaat over het leven van Rick Grimes in een zombie Apocalyps. Deze fan fictie is gebaseerd op het gelijknamige stripboek van Robert Kirkman. Alleen geef ik er mijn eigen draai aan.