9.De Verbouwing

87 2 0
                                    

Iedereen in het huis ontwaakte. Dale ging naar David voor een controle en Andrea liep met hem mee. Rick en Lori zaten in de keuken te eten en Carol zat met Sophia op de bank een spelletje te doen. Amy en Nick zaten te zoenen in hun kamer en Bobby en Glenn waren buiten met een bal aan het spelen.

Plots klonk er een klap. De voordeur was dicht geknald, terwijl er niemand binnen kwam.

'Wat was dat Rick?' vroeg Lori.

Rick stond naar de deur te staren en zag dat hij geforceerd was.

'Er is iemand in het huis!' zei Rick.

'Wie dan?' zei Lori en ze kwam naar de deur kijken.

'Iemand die niet in onze groep zit.' zei Rick.

'Shane?' vroeg Lori geschrokken.

'Waarschijnlijk.'

Toen klonk er boven een knal. Rick, Carol en Lori renden naar boven. Toen ze boven stonden zagen ze Dale en Andrea voor zich langs rennen. ze renden naar de kamer van David. Daar lag Nick dood op de grond.

'Shit!' riep Dale.

'Wie is het Dale?' vroeg Lori.

'Het is Nick. Hij was bij zijn vader en iemand heeft hem dood geschoten.'

'Dat kan niet.' zei Carol.

'Jawel, er is iemand binnen die hier niet hoort te zijn.' zei Rick.

'Wat?' vroeg Carol.

'Is het Shane?' vroeg Lori.

'Ik ben bang van wel.' zei Rick.

Bobby kwam naar boven gerent.

'Wat is er allemaal aan de hand?' vroeg Bobby.

'Waarschijnlijk is Shane in het huis.' zei Andrea.

'Shane?' vroeg Bobby. 'De man van jullie oude kamp.'

'Dat klopt.'

'Ik weet dat ik een groot huis heb, maar hij moet toch te vinden zijn?' vroeg hij zich af.

'Dat moet wel lukken ja.' zei Rick. 'Iedereen heeft een pistool, dus zoek hem en schiet als het moet.'

Iedereen behalve Bobby rende naar beneden. Hij keek naar Nick die dood op de grond lag en David die bewusteloos op zijn bed lag.

Dale en Andrea liepen in de kelder. Het was er heel donker. Dale pakte een zaklamp en klikte hem aan. Voor hem stonden 2 zombies. Andrea schrok zich rot en struikelde over een trap tree toen ze een stap naar achter probeerde te zetten. Dale schoot een zombie in zijn hoofd en de andere zombie pakte de voet van Andrea.

'Andrea, trap hem weg met je voet.' zei Dale.

Andrea begon te spartelen met haar voet en de zombie gleed de trap af. Dale schoot hem in zijn hoofd.

'Hier is hij in ieder geval niet.' zei Dale.

'Gelukkig. Ik wil hem liever niet tegen komen.' zei Andrea.

'Laten we gaan.' zei Dale.

Op dat moment klonk er een schot en knalde de kogel door een klein raampje in de kelder tegen een vat aan.

'Wow, wat was dat?' vroeg Andrea terwijl ze op stond, omdat ze weg gedoken was.

'Ik weet het niet. Shane is denk ik buiten.' zei Dale. 'Gadver. Ik weet niet wat er in dat vat zat maar het stink wel.'

'Euhm Dale. Er komt rook uit dat vat.'

'Wat?'

'Nee, hij staat in brand.'

'We moeten hier weg, het gaat ontploffen als er te veel druk op komt of als er teveel olie bij komt.'

Ze renden de trap op naar boven.

De groep die beneden was werd gewaarschuwd en rende door de achterdeur naar buiten. Toen iedereen beneden stond, ging Rick de groep langs en controleerde of iedereen er was.

'Shit.' zei hij.

'Wat is er Rick?' vroeg Lori.

'Bobby en David zijn binnen.'

'Oh, nee.' zei Carol.

'Waar is Nick?' vroeg Amy.

'Oh, Amy kom maar even zitten.' zei Andrea en ze liepen weg en gingen op een steen zitten.

'Hé, hierboven.' riep Bobby uit het raam van de kamer waar David lag.

De vlammen kwamen ondertussen de keuken uit. Er rolde een traan over Lori's wang.

'Je moet hem redden Rick.' zei ze.

'Dat kan niet, dan kan ik doodgaan.'

Bobby verdween bij het raam vandaan en werd door iemand neer geslagen.

Lori begon te huilen.

'Dat was Shane hè?' vroeg ze.

'Ik ben bang van wel.' zei Rick.

'We moeten hier weg Rick. Het gaat zo ontploffen.' zei Dale.

'Wat, ontploffen?' vroeg Carol.

'Ja, we moeten nu weg.'

Ze klommen over het hek en liepen langs het huis.

'Houd je wapens voor je uit.' zei Rick.

Er kwamen van alle kanten zombies en aan de overkant van de straat stond Johnny op de groep te schieten.

'Pas op!' riep Rick.

'Wat is er?' vroeg Dale.

'Johnny schiet op ons. Shane heeft hem overgehaald. Ik zei het nog.' zei Rick.

'Niet lang.' zei Andrea en ze richtte op Johnny met haar pistool en schoot in zijn arm.

Johnny dook weg achter de auto van Shane.

'Kom op, de camper in!' riep Dale. Iedereen volgde hem de camper in.

Johnny keek opzij en zag de camper weg rijden. Johnny deed de deur van de auto open, stapte erin. en reed achter de camper aan. Carol keek door het raampje achter in de camper en zag dat het houten huis van Bobby in elkaar zakte. Toen merkte ze Johnny op.

'Johnny komt achter ons aan.' zei ze.

'Niet voor lang.' zei Andrea.

Ze liep samen met Amy naar de deur en Andrea deed de deur van de camper open.

'Pak mijn arm Amy.' zei Andrea en ze ging naar buiten hangen. Johnny schoot op de camper. Andrea probeerde te richten op de auto en schoot op Johnny. Ze schoot hem in zijn schouder en hij stuurde naar rechts met zijn stuur en de auto van Shane met Johnny erin ging over de kop de sloot in. Andrea ging met een brede glimlach weer naar binnen en plofte op de bank naast Carol en streek door Sophia's haar.

'Zouden Shane, Bobby en David nu ook dood zijn?' vroeg Amy.

'Ik denk het wel.' zei Lori. 'Ik hoop het van Shane.'

De camper reed de snelweg op waar ze moesten stoppen, omdat er allemaal auto's op de weg stonden.

'Het wordt al donker.' zei Dale.

'Als we snel even die auto's weg duwen, kan er niks mis gaan en kunnen we morgen weg.' zei Rick.

'Dat gaat niet gebeuren Rick. Niet met mijn rug.' zei Dale.

'Ben ik dan de enige die kan duwen?'

'Ik wil je wel helpen.' zei Glenn.

'En wij.' zei Andrea, terwijl ze keek naar Amy.

'Oké. We doen het morgen. Eerst slapen.' zei Rick en Dale deed het licht van de auto uit en ging op de bank liggen.

'Welterusten.' zei iedereen tegen elkaar.

The Walking DeadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu