31.Ongenodigde Gasten

52 1 0
                                    

Rick liep samen met Hershel over het terrein van de gevangenis. Ze leefden er nu een paar dagen en Hershel had een plan gemaakt om een stuk land aan te leggen. Glenn stond in de één van de torens op wacht en keek uit over het bos wat naast de gevangenis lag. Hij lette op of er geen zombies te dichtbij kwamen en misschien ongenodigde gasten. Hershel en Rick liepen nu naar een tafeltje waar Hershel zijn plan neerlegde.
'Het ziet er goed uit Hershel. Je kunt Axel en Conner vragen je te helpen en ik denk dat je zoons dat ook wel kunnen. Goed plan Hershel. Zo maken we er al een echte community van.'
'Ik zal er werk van maken, dan hoeven we tenminste niet zo vaak weg om naar eten en spullen te zoeken.'
Glenn kwam naar Rick en Hershel toegelopen.
'Mijn taak is klaar.' zei Glenn.
'Ja, Andrea moet nu op de uitkijk staan. Ze zal zo wel komen.' zei Rick.
'Glenn, ga jij straks even met mij mee om wat spullen te zoeken?' vroeg Hershel.
'Hoezo?' vroeg Rick.
'We moeten even wat ophalen.'
'Oké.'
Rick liep naar binnen en Greg kwam op dat moment naar buiten.
'Wil jij Hershel begeleiden als hij weg gaat hier?'
'Doe ik.'
'Hou je taai.'
Greg knikte en liep naar Hershel toe.
'Wie gaan er allemaal mee?' vroeg hij.
'Hoe bedoel je?' vroeg Hershel.
'Met jou, Rick wil dat ik jullie begeleid buiten de hekken van de gevangenis.'
'Oké, ik denk dat Billy ook meegaat en Glenn hier. Dan zijn we met vier.'
'Oké, ik zal een auto klaar maken. We vertrekken straks een keer.' zei Greg.

Rick liep de kantine binnen en zag Carol, Lori en Tyreese zitten aan een tafeltje. Sophia en Carl renden rond in de kantine. Tyreese zag Rick en liep naar hem toe.
'Hey Rick, we wilden met een groepje de sporthal schoon gaan maken. Vind je dat goed?'
'Ja hoor, maar neem niet teveel mensen mee, want dan kun je elkaar neerschieten en dat wil ik voorkomen. Ik wil niet dat er nog meer doden vallen dan die er nu zijn.'
'Dat begrijp ik. We gaan niet met veel, ik denk vier ofzo.'
'Oké. Ik bescherm de groep hier wel.'
Lori kwam naar Rick toegelopen en Tyreese liep weg.
'Wij gaan even douchen.' zei Lori en ze liep met Carol weg.
Rick liep met de kinderen door het celblok en kwam Suzie tegen.
'Zou je even op de kinderen willen letten?'
'Ja, hoor. Geen probleem.'
'Waar is Arnold?'
'Die gaat met Tyreese mee.'
'Oké.'

Hershel stond samen met Greg bij de auto en ze pakten wat eten in. Billy en Glenn kwamen naar ze toe en stapten in. Ze reden de poort uit die Michonne voor hun open deed.

Rick liep naar Michonne toe.
'Gaat het een beetje in de groep?'
'Ja, hoor. Ik vermaak me wel. Nog niet iedereen vertrouwd me, maar ik mag iedereen wel.'
'Mooi zo. Ik ga op de uitkijk staan in de toren. Andrea gaat met Tyreese mee de sporthal schoonmaken.'
'Oké, ik blijf wel bij de poort staan als Hershel terug komt.'
'Oké.'

Tyreese, Maggie, Andrea en Arnold stonden voor de deur van de gymzaal en haalden de plank van de deur.
'Oké, allemaal je vinger op de trekker doen en let goed op. Die krengen staan vast ook naast de deur. We hebben weinig munitie, dus we gaan niet ver naar binnen. Als de kogels op zijn gaan we weer naar buiten, begrepen?' vertelde Tyreese en de anderen knikten.
Tyreese deed de deur open en ze liepen in formatie naar binnen toe. Andrea en Maggie begonnen meteen te schieten en Tyreese liep recht op een zombie af en sloeg zijn hersens in.
'We maken ze eerst dicht bij de deur af en als we ze hier dood hebben lopen we verder naar binnen.' zei Maggie.
'Lijkt me een strak plan.' zei Andrea.
Tyreese liep steeds verder van de groep af en schoot aan de zijkant zombies dood, maar er kwam er ook een achter hem.
'Tyreese, wat ben je van plan?'
'Wat doe je man?' vroeg Glenn en Tyreese verdween achter de zombies.
'Tyreese!' riep Andrea en hij was verdwenen.

Lori en Carol stonden onder de douche.
'Ik kan echt niet geloven dat er hier water stroomt.' zei Carol.
'Ik denk alleen niet dat het gezuiverd water is. We kunnen het alleen drinken als we het eerst koken.' zei Lori.
'Maar het stinkt niet, dus prima douche water.'
Op dat moment kwam Axel binnen. Lori en Carol gilden.
'Het spijt me, sorry! Ik wist niet dat het bezet was, echt niet.' zei hij.
Axel liep de deur uit en liep lachend langs Conners cel heen.
'Wat is er zo grappig, Axel?'
'Lori en Carol staan daar lekker ingezeept te douchen. Helemaal niet verkeerd.'
'Ja, dat is mooi, maar ik hou het op iemand anders.'
'Oh, wie dan?'
'Maggie is mijn vriendinnetje van de middelbare school.'
'Echt?' vroeg Axel. 'Jammer dat zij niet staat te douchen. Volgens mij heeft ze al een relatie hoor.'
'Met die Chinese jongen?'
'Volgens mij wel.'
'Ik blijf in mijn cel voorlopig.'
'Oké, dan mis je deze show, maar bij de volgende ben je wel aanwezig toch?'
'Ik weet het niet man.'
'Best.'
Axel liep naar zijn cel en Conner ging op zijn bed liggen.

The Walking DeadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu