Rick stond in de kantine met zijn pistool op Dexter gericht.
'Schiet dan!' riep hij.
'Nee, je bent het niet waard.' zei Rick die zijn pistool liep zakken. 'Neem Andrew mee, voordat hij ons ontsnapt. Ik heb nog een appeltje te schillen met die vent en ik denk niet dat ik de enige ben.'
Andrea pakte Andrew vast aan zijn kraag en sleepte hem mee achter Rick aan. Hershel en Michonne liepen achter hen aan en deden de kantine deuren dicht.
'Wat gaan jullie met hem doen?' vroeg Dexter nog, maar de deur was al dicht.
Rick kwam naar buiten gelopen en iedereen stond buiten te wachten op wat komen ging. Andrea duwde Andrew naar voren en zette hem op zijn knieën op de grond. Michonne bond hem met zijn handen vast. Hershel liep naar Maggie, Billy en Arnold toe en ging bij hun zitten. Suzie zat naast Arnold en Glenn naast Maggie. Carol en Tyreese zaten met Sophia naast Lori en Carl. Greg stond op en liep naar Rick toe.
'Moet dit voor iedereen hun ogen?'
'Wat?' vroeg Rick.
'Hem doodmaken of wat je ook gaat doen?'
'Nee, we vragen aan iedereen die het wil zien mee te komen en aan de mensen die het niet willen zien hier te blijven.' zei Rick.
Greg draaide zich bij naar de groep toe en ging naast Rick staan.
'Dit is de moordenaar van Dale.' zei Rick.
Iedereen's gezicht veranderde en de stemming ging van rustig naar woede en treur.
'We gaan hem uitzetten tussen de zombies. Wie mee wil gaan mag mee, maar dit is je eigen keuze. Sta op en loop met ons mee, want iemand die een groot lid van onze groep dood moet boeten.' zei Rick.
Andrea en Michonne liepen met Andrew naar het hek toe en zetten hem ervoor neer. De zombies kwamen aan de andere kant van het hek al naar hun toe.
'Jullie zullen straks lekker vol zitten.' zei Andrea en ze keek Andrew boos aan.
Glenn, Rick, Tyreese, Maggie, Michonne, Andrea, Arnold en Suzie stonden bij het hek en Andrew zat er voor te kijken naar de zombies die hem straks zouden opeten.
'We doen het.' zei Rick.
Tyreese en Glenn maakten de poort open en Andrea en Michonne gooiden hem naar buiten. De poort deden ze weer dicht en de zombies vielen over elkaar om een hapje mee te pikken van Andrew. Iedereen liep weg van het hek, terwijl ze het geschreeuw van Andrew aanhoorden. Andrea stond als enige nog voor het hek te kijken.
'Je hebt het verdient.' zei ze zacht tegen Andrew, terwijl het geschreeuw was gestopt.
Rick liep naar de groep toe en Lori kwam naar hem toe.
'Ga je weer zeggen dat ik dit verkeerd heb aangepakt?'
Lori zuchtte.
'Nee, Rick. Ik denk dat we het hier allemaal mee eens waren. De wereld die we kenden is veranderd en tegenwoordig moeten we dit doen om te overleven. Wat ben je nu van plan met de rest van de gevangenen?' vroeg Lori.
Maggie liep op dat moment langs hun heen.
'Ik ben van plan om Dexter eruit te zetten als hij weer wat stoms doe, maar ik ga de groep er niet voor riskeren en ik denk dat de andere gevangenen het goed bedoelen. Ze hebben nog niet voor problemen gezorgd.'
'Conner was mijn vriendje.' zei Maggie.
'Wat?' vroeg Lori die zich met Rick naar haar toe draaiden.
'Op de avond van de uitbraak heb ik hem niet meer gesproken en ik dacht dat hij dood was. Blijkbaar leeft hij nog, want hij zit hier. Straks moet ik kiezen tussen hem en Glenn, maar blijkbaar heeft hij een misdaad gepleegd. Anders had hij hier niet gezeten.'
'Dat is wel even een verhaal.' zei Lori.
'Hij heeft geen kwaad in zijn zin?'
'Nee, ik heb een paar maanden verkering met hem gehad, maar denk dat het nu wel uit is.'
'Die Axel vertrouw ik ook wel. Hij heeft nog geen kwaad woord gezegd en hij kan het tegen Dexter opnemen.'
'Dat klopt. We hebben daar twee goeden aan als ik het zo hoor.' zei Lori.
'Ik denk het ook.' zei Rick.
Rick liep de camper in.
'Het is hier zo stil zonder Dale.' zei Carol verdrietig.
'Ik weet het Carol. Het is moeilijk, maar ik denk dat het uiteindelijk zal wennen. We zullen hem nooit vergeten toch?'
'Zeker niet. Die man was zo goed en in Atlanta heeft hij ons allemaal opgevangen. Dan kun je wel stellen dat hij een goede man is.'
'Dat was hij ook Carol. We zullen nooit zo'n goede opvang weer vinden. Hij vertelde ons altijd wat goed voor ons was en soms dachten we dat het stom was, maar het is het beste wat hij ooit voor de groep heeft gedaan.'
'Dat klopt, Rick. Ik weet niet wat de groep zonder hem kan of we nog wel zonder hem verder kunnen. We hadden zoveel aan hem in de groep.'
'Het komt weer goed, Carol.'
Rick pakte een doosje met kogels en herlaadde zijn pistool. Hij klikte het magazijn er in en toen hoorde hij iemand roepen.
'Rick, kom gauw!' riep Glenn.
Rick en Carol renden de camper uit en zagen dat Dexter, Axel en Conner naar buiten waren gekomen.
'Wat doen jullie hier?' vroeg Rick.
'Wat denk je zelf. Wij willen weten hoe het met Andrew is. Waar is hij?' vroeg Dexter.
'Niet hier. Hij ligt daarbuiten de hekken ergens.' zei Rick.
'Wat?!' riep Dexter. 'Dat meen je toch niet. Wij willen dat jullie hier nu weg gaan en anders gaan jullie eraan.' zei Dexter.
'Hoe wil je dat doen?'
'Wat, jullie hier wegkrijgen?' vroeg Dexter die een shotgun van achter zijn rug haalde. 'Misschien met deze prachtige schoonheid.'
JE LEEST
The Walking Dead
FanficLET OP!! 9+ The Walking Dead gaat over het leven van Rick Grimes in een zombie Apocalyps. Deze fan fictie is gebaseerd op het gelijknamige stripboek van Robert Kirkman. Alleen geef ik er mijn eigen draai aan.