41.Alles of Niets

21 1 0
                                    

Linda zat tegen over Brian tegen de muur aan en keek bedroefd naar hem. Plots hoorde ze gebonk op de deur die ze met twee planken weer had vastgespijkerd in het portier.

'Gouverneur, die meid is weg. Niet alleen hun, maar ook Martinez, Rick, de dokter en zijn assistent en nog wat lui.' schreeuwde Bruce door de deur.

'Brian?' vroeg een vrouwenstem.

'Lilly, hij reageert niet. We komen binnen, Brian!' riep Bruce. 'Wat is er met die deur?!'

Linda keek naar Brian. 

'Wat van dat ding van jou over is, kan genezen. Dat moeten we niet hebben.'

Linda pakte de dolk op en sloeg langs Brians lichaam. Ze keek tevreden.

'Brian!'

Linda deed Penny's deur open en ze liep op het gebonk af van Bruce en Lilly. Bruce stormde door de deur naar binnen.

Linda stond naast de deur en liet Penny op Bruce en Lilly afkomen die met open mond naar Brian stonden te kijken. Linda rende gauw door de deur weer naar buiten. 

 'Hé! Jij!' riep hij. 'Stop!'  

Linda rende verder, tot ze Bruce niet meer kon horen.

'Fuck, gouverneur. Wat heeft ze met u gedaan!' riep Lilly. 'We moeten hem naar Bob krijgen, hij kan hem nog redden.'

'Als hij niet weer heeft gedronken.'

'Het is zijn enige kans, Bruce.'

Bruce knikte instemmend.

'En die griet dan.'

'Zij zal daarbuiten wel doodgaan.' zei Lilly. 'Die maakt geen schijn van kans.'


'Harold!' riep Lilly terwijl ze samen met Bruce probeerde om Brian naar de ziekenboeg te krijgen. 'Help ons even een handje.'

Langzaam druppelde het bloed op de grond en maakte een spoor naar de ziekenboeg.

'Wat is er met hem gebeurt?' vroeg Harold. 

'Geen idee, hij is aangevallen.' zei Lilly. 'Laten we het daar op houden.'

Harold rende weg.

'Wat ga je doen.'

'Er is nog maar één dokter in dit dorp. Ik ga hem halen.'

Lilly knikte en zag hem verdwijnen. 


Even later lag Brian op het ziekenhuis bed. Bob had bloed afgenomen van Bruce om Brian bij te tanken en ondertussen moest Brian veel rust hebben.

'Hoelang?' vroeg Lilly.

'Geen idee, maar hij is er nog niet snel bovenop. Hij zal moeten rusten en nog een tijdje in bed blijven.' antwoordde Bob.

'Kun jij voor hem zorgen?' vroeg Lilly aan hem.

Bob knikte.

'Stevens en Alice hebben niet alles meegenomen, er is nog genoeg over.'

Lilly zuchtte van opluchting. 

'Ik blijf wel bij hem.' zei Lilly en Bob liep met Bruce naar buiten toe.


Rick liep door het cellenblok heen en kwam Greg tegen op krukken.

'Hey, Greg. Hoe gaat ie?'

'Het gaat, je hebt mijn leven gered, Rick. Daar ben ik je eeuwig dankbaar voor.'

The Walking DeadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu