46.Leven en Dood

38 2 0
                                    

De camper groep verstopte zich in de supermarkt en tot Glenns verbazing herkende hij de mannen.

'Harold!' riep Bruce die voor de deur van de supermarkt stond. 'Ga naar binnen en neem Sam met je mee. Gloria en ik doorzoeken de auto's hier voor de deur. Kom erachter wie die mensen zijn die onze wapenpost hebben opgeblazen.'

Harold knikte en liep met Sam naar binnen toe. Beiden hielden ze hun wapen voor zich uit.


'Ze komen hiernaartoe.' zei Tyreese tegen Glenn die naast elkaar zaten. 'Verstoppen heeft geen zin, ze hebben de auto's al gezien.'

Glenn knikte en stond op.

'Wat ga je doen!?' vroeg Maggie, maar Glenn reageerde niet. 'GLENN!!'

Glenn liep naar ze toe.

'Hé, jongens.' begon Glenn en Sam en Harold draaiden om. 'Jullie vinden het vast niet erg als we wat eten meenemen toch? We zijn namelijk op doorreis ...'

'Blijf staan!' riep Harold. 'Blijf verdomme staan waar je staat!'

Harold en Sam richtten beiden hun geweren op Glenn.

'We willen alleen maar wat eten meenemen. Meer niet. We doen jullie geen kwaad.'

Harold keek hem kwaad en bedenkelijk aan.

'Denk je nou echt dat ik je niet herken? Jij hebt zeker die explosie veroorzaakt. Alles daar is naar de tyfus. Je had weg moeten blijven.'

Plots klonk er een schot uit het geweer van Harold. Maggie gilde en Glenn viel op de grond neer. Harold keek verward om zich heen en vroeg zich af waar de gil vandaan kwam.

'Kom te voorschijn!' riep hij en ook Bruce en Gloria kwamen nu binnen.

Michonne kwam van achter Sam tevoorschijn en sloeg met haar katana zijn hoofd eraf.

'Sam!' riep Harold en Jocelyn sprong plotseling van achteren op hem, maar in het gevecht kon niemand Harold doden, behalve Jocelyn die van hem af slingerde. 

Jocelyn keek geschrokken toen ze op de grond viel en na een knal kwam ook zij niet meer overeind.

'Nee!' riep Conrad. 

Bruce en Gloria renden weer naar buiten en verstopten zich achter de wagen van Glenn.

Maggie pakte haar pistool en richtte het op Harold.

'Dat had je niet moeten doen.' zei ze dreigend, op dat moment liet hij zijn wapen vallen en stak zijn handen omhoog.

'Ik ...'

Maggie haalde de trekker over en Harold viel met een gat in zijn hoofd op de grond. Tyreese en Michonne renden naar buiten achter Bruce en Gloria aan. 

'Blijf hier!' riep Tyreese en Michonne probeerde nog te kijken of ze de auto tegen kon houden. 

Uit het niets kwamen er zombies uit de bossen, die op de knallen afkwamen.

'Fuck!' riep Michonne. 'We gaan terug naar binnen.'

Tyreese knikte en ze liepen weer naar binnen toe.

'Conrad en Conner!' riep Tyreese. 'Help ons met het barricaderen van de deur!'

Maggie zat bij Glenn zitten en hield hem in haar armen. De andere liepen nu terug en hoopten dat de deur dicht bleef zitten.


Rick stond naast het ziekenhuis bed en hield Lori's hand vast. Hershel en Alice waren druk bezig met de bevalling te voltooien en Charlie kwam weer binnen gerend. 

The Walking DeadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu