Lori lag in het veld en Shane lag bovenop haar. Ze kreunden beiden hard en vonden het fijn om bij elkaar te zijn.
Even later zat Lori alleen en kwam Shane naar haar toe gelopen.
'Carl slaapt.' begon Shane. 'Gaat het Lori?'
Shane kwam bij haar zitten en sloeg zijn jas om haar heen.
'Sorry, ik was even aan het nadenken.' antwoordde Lori. 'Weet je, toen we daar net ... Ik dacht alleen even aan ons en niet aan de puinhoop om ons heen. Bedankt.'
'Het was voor mij ook speciaal, Lori.'
Lori bedacht zich en keek wat sip.
'Ik voel me schuldig.' zei ze. 'Als alles straks achter de rug is ...'
'En wij dan?' vroeg Shane aan haar. 'Als Rick wakker wordt, vertel je het hem dan van ons?'
'Ik weet het niet.' zei Lori.
Lori lag in bed en Rick zat naast haar. Met haar hoofd lag ze op Ricks schoot en ze deed haar ogen weer open.
'Gaat het?' vroeg Rick. 'Ik vroeg wat, maar je zei niks terug.'
'Ja, het gaat wel.' antwoordde Lori. 'Ik dacht aan de tijd dat je er nog niet was. Toen je in coma lag.'
'Denk daar maar niet aan.' zei Rick. 'Ik ben er nu, dat is wat belangrijk is.'
Lori knikte met een zucht.
'Denk je dat ik een moordenaar ben?' vroeg Rick plots aan Lori die rechtop ging zitten. 'Ik heb die Gabe vermoord.'
'Dat is al een week geleden als het al niet langer is. Maak je niet druk, Rick. Je deed wat je moest doen voor de groep.'
Rick keek met tranen in zijn ogen naar Lori.
'Bedankt, voor je vertrouwen.' zei hij en ze omhelsden elkaar.
Maggie zat met Hershel, Arnold en Glenn aan een tafel in de kantine.
'Ze zullen ons vinden.' zei Hershel en ik ga hier niet zitten wachten tot dat gebeurt.
'Pap, alsjeblieft. We zijn voorbereid. Rick heeft ons voorbereidt. Als ze hier komen, dan zijn ze nog stommer dan we al dachten.' antwoordde Maggie.
'Dan nog, er zullen doden vallen. Ik denk dat ik terug naar de boerderij ga.'
Arnold, Glenn en Maggie zaten hem vragend aan te kijken.
'Denk je dat hij je dan niet vindt?' vroeg Arnold.
'Misschien wel, misschien ook niet.'
'Alsjeblieft, pap. We blijven hier. Alles wat we hier hebben opgebouwd, dat laten we ons niet afpakken en de groep heeft ons hier nodig.'
Hershel was even stil, maar knikte al gauw met zijn hoofd.
'Je hebt gelijk, lieverd.' zei hij tegen Maggie en ze keek tevreden. 'Ik blijf.'
'Ach, en voor het zelfde geld is die kerel al dood.' vulde Arnold aan. 'Dat zei Linda toch, het kon zijn dat hij dood was.'
'Ach, misschien.' zei Hershel wat bozig. 'Daar hebben we niks aan. Wat heeft Linda hem eigenlijk aangedaan?'
'Geen idee.' zei Glenn. 'Maar wat ik wel weet is dat haar wraak zoet was.'
Hershel knikte en gaf Glenn gelijk.
JE LEEST
The Walking Dead
FanfictionLET OP!! 9+ The Walking Dead gaat over het leven van Rick Grimes in een zombie Apocalyps. Deze fan fictie is gebaseerd op het gelijknamige stripboek van Robert Kirkman. Alleen geef ik er mijn eigen draai aan.