23.Veiligheid Achter Tralies

37 1 0
                                    

Rick's groep reed met twee auto's naar de poort van de gevangenis toe en ramden er doorheen. Ze stapten uit, deden de poort weer dicht en Tyreese maakte het vast met een ketting.

'Oké, in twee groepen verspreiden we ons over het grasveld hier. We willen niet dat er doden vallen. Suzie, Arnold, Maggie en Glenn gaan naar de kant van het hek, daar zijn er minder dan voor de poort naar de cellenblokken. Ik, Greg, Tyreese en Andrea gaan daarheen. Succes allemaal en let goed op.' zei Rick.

Maggie, Arnold en Glenn renden naar de zombies en maakten ze af. Rick's groep maakte aan de andere kant de zombies af.

Michonne en Sophia kwamen weer bij een geasfalteerde weg uit. Sophia keek in het rond en zag aan het einde van de weg de boerderij van Hershel.

'Kijk daar.' zei ze, terwijl ze ernaar wees.

'Wat is dat. Een boerderij?'

'Ja, die van Hershel. Daar heb ik mam en de groep voor het laatst gezien.'

'Laten we er maar eens een kijkje gaan nemen dan.'

'Ja.' zei Sophia en ze pakte Michonne's hand vast.

Michonne keek haar verbaast aan en glimlachte naar haar. Sophia glimlachte terug en samen liepen ze naar de boerderij.

Lori en Carl zaten in het kamp met elkaar te kaarten. Dale zat bovenop de camper en keek naar Lori en Carl die aan het kaarten waren. Rachel zat voor haar tent een boek te lezen. Hershel en Billy zaten met elkaar te praten en Shawn was nergens te bekennen.

Er kwamen plots allemaal zombies uit het bos gelopen.

'Kijk uit. Zombies!' riep Dale en hij pakte zijn geweer.

Billy en Hershel stonden geschrokken op en Billy pakte zijn pistool en schoot wat zombies neer. Lori en Carl renden naar Dale toe en Carol kroop haar tent in. Rachel sprong op en een zombie achter haar tent pakte haar arm vast.

'Nee!' riep ze en ze probeerde haar arm los te rukken.

Dale klom naar beneden en schoot de zombie dood die Rachel vast had. Shawn kwam uit het bos gerend aan de overkant van het kamp. Hij keek geschrokken naar Rachel.

'Gaat het schatje?'

'Ja, hij heeft me alleen gekrabd. Het gaat wel weer over.'

'Je bent nu een Johnson en dat zijn taaien.' zei Shawn.

Dale liep naar ze toe.

'Je hebt geluk dat je niet gebeten bent. Anders was het snel voorbij.'

'Gelukkig niet. Ik wil niet dat die beesten me openscheuren ofzo.'

Billy schoot nog wat zombies neer die naar het kamp liepen over het geasfalteerde straatje.

Lori rende naar de tent van Carol toe en ritste die open. Carol's hoofd kwam tevoorschijn.

'Ik denk dat we moeten inpakken, Dale.' zei Lori.

'Want?'

'De zombies komen op de schoten af en als we hier langer blijven komen er alleen maar meer. We moeten hier weg en naar de gevangenis gaan.'

'Ik denk dat Lori gelijk heeft.' zei Hershel.

'Dan moeten we wel snel zijn, want er komen steeds meer zombies op het pad.' zei Billy.

'Nee, we blijven hier. Ik ga me niet opsluiten in een gevangenis met zombies.' zei Shawn.

'Die hebben ze vast al opgeruimd als we daar aankomen.'

'Nee, ik en Rachel blijven hier.'

'Schatje.'

'Nee, ik wil daar niet zitten.'

'Dale, we gaan.' zei Hershel.

Carol, Hershel, Billy en Carl liepen naar de camper toe. Lori en Dale stonden tegen over Shawn.

'Ik wil mee, Shawn.' zei Rachel.

'En ik niet. We blijven hier en jullie gaan mooi weg.'

Dale liep naar de camper toe, terwijl Hershel en Billy tenten inladen.

'Sorry Rachel.' zei Lori en ze draaide zich om.

'Alsjeblieft Shawn.' zei Rachel en ze begon te huilen.

Hij hield haar strak vast aan haar arm en Dale reed weg met de camper.

Michonne en Sophia liepen het erf van de boerderij. Er liepen niet meer zoveel zombies op het erf. Michonne pakte haar katana en sloeg wat zombies dood en hakte hun hoofden eraf.

'Sorry Sophia, maar hier zijn ze niet meer.'

'Jammer, ik had gehoopt dat ik mam weer zou zien.'

'Ik hoopte het ook voor jou. Ga je mee?'

'Ja, ik wil haar vinden.'

'Ik wil dat ook voor jou. Samen met jou.'

Michonne en Sophia liepen verder over de straat.

Rick en de anderen hadden het veld van de gevangenis opgeruimd en de zombies lagen opgestapeld op hopen. De camper van Dale stond voor de poort. Rick en Andrea renden meteen naar de camper toe en deden de poort los. Dale reed naar binnen toe met de camper en achter hen aan kwam een blauwe auto. De camper stopte en iedereen stapte uit.

'Waarom zijn jullie hier?' vroeg Rick. 'We wilden jullie net gaan halen.'

'Het kamp overstroomde met zombies, maar niemand is dood.' legde Lori uit.

'Gelukkig.' zei Rick die Carl optilde.

'Wie zijn dat?' vroeg Andrea.

Dale en Lori keken om en zagen dat Rachel uit de auto stapte.

'Wat is er?' vroeg Carol.

'Leopold kwam bij ons kamp met ons kindje, Nick.' zei ze.

'Waarom zijn Rachel en Shawn niet met jullie meegekomen?' vroeg Rick.

'Dat wou Shawn niet.' zei Rachel.

Lori en Rick keken haar aandachtelijk aan, terwijl iedereen uit de groep elkaar knuffelde.

'Ik ben bang dat als Shawn hier komt, dat Leopold hier ook komt en dan weet ik niet wat de gevolgen zijn.' zei Rachel.

'We moeten ons klaar maken. Zet de auto's zo dat we er achter kunnen schuilen. Herlaad je wapens goed. We hebben niet al te veel munitie meer.' zei Rick.

Iedereen ging aan de slag en deed wat Rick zei.

Michonne en Sophia stonden boven op een heuvel top en stopten daar om wat te eten. Sophia ging op een boomstam zitten en at een boterham met chocolade pasta.

'Hoe kom je hieraan?' vroeg ze.

'Ik heb het gevonden in een keukenkastje van een huis waar ik een paar dagen verbleef. Ik nam het mee omdat ik het zelf ook lekker vind.'

'Gelukkig, anders at ik nu droog brood.'

Sophia keek over Michonne's schouder en zag tot haar verbazing een gevangenis.

'Hé kijk, een gevangenis.' zei ze en ze wees ernaar.

Michonne draaide zich om en zag mensen lopen.

'Daar leven mensen.'

'Dat zie je goed Sophia. Kom we gaan naar ze toe.'

Op dat moment reed er een oude bruine gammelbak naar het hek toe en er stapten twee mannen uit.

'Wacht.' zei Michonne en ze hield met haar arm Sophia tegen.

'Wat?'

'Er staan daar twee mannen. Ken je die?'

'Nee, maar die camper is van Dale. Hij zit in de groep.'

'Kom we gaan.'

Michonne en Sophia liepen de heuvel af naar de gevangenis toe.

The Walking DeadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu