Rick stond voor zijn tent en keek uit over de gevangenis.
'T' is prachtig hoor Rick.' zei Suzie.
Rick draaide zich om en keek haar lachend aan.
'We gaan hier echt een nieuw leven leiden.'
'Ik weet het, het is haast niet te geloven. We zijn voor het eerst veilig voor die monsters.'
'Nog niet Suzie. We moeten eerst celblok a zien te legen en als die leeg is kan iedereen een cel kiezen en daar gaan wonen.'
'Ik kan me er nu al op verheugen.'
'Ik ook Suzie en ik denk wij allemaal.'
Het kamp ontwaakte en iedereen stond voor Rick.
'Ik ga met een kleine groep celblok a binnen en de rest blijft hier in het kamp. Tyreese, Greg, Michonne en Glenn gaan met mij mee. Ik wil dat de rest hier blijft.' zei Rick.
'Mag ik niet mee?' vroeg Andrea.
'Sorry, maar nee. Je bent een perfecte schutter, maar hierbinnen wordt niet geschoten. We slaan ze de hersens in en als het echt nodig is schieten we.'
'Oké, ik zal met Dale de groep beschermen als er iets gebeurt.'
'Dat is goed, maar ik denk dat het niet nodig is hier in de gevangenis.'
'Rick, het is heel donker daar binnen, want de lichten doen het niet.' zei Greg.
'Dat is waar ook. Glenn, waar liggen je zaklantaarns?'
'In de camper. Dale weet wel waar ze liggen.' zei Glenn.
Dale liep naar binnen en kwam terug met de lantaarns.
'Doe je voorzichtig Rick. Ik maak me nu al zorgen.' zei Lori.
'Dat hoeft niet. Tyreese beschermt me wel.' zei Rick.
'Dit is waarschijnlijk niet het goede moment om te zeggen dat ik bang ben in het donker.' zei Tyreese.
Rick gebaarde naar Tyreese, Greg, Michonne en Glenn. Glenn gaf Maggie een zoen en Carol gaf een kus op Tyreese's wang. De groep vertrok naar celblok a en deed de deur achter hen dicht.
De groep kwam het celblok binnen en daar lagen al veel neergeknalde en dode zombies op de grond. Naast de deur zat een dwaler, een zombie die te weinig energie heeft om wat te doen, maar als je te dicht bij komt eet hij je op.
'Je hebt geluk Tyreese. Zo te zien hebben we de zaklantaarns niet nodig, tenminste niet in dit deel.' zei Rick.
'Rick, dit is echt geweldig.' zei Glenn.
'Ja, die grote ramen. Ik dacht dat we hier de hele tijd in het donker zouden zitten.' zei Tyreese.
'Dit is boven verwachting.' zei Greg.
'Dit is perfect.' zei Michonne.
'Ja het is hier perfect, maar je kunt beter niet te vroeg juichen. De oude bewoners zijn nog niet weg.' zei Rick.
'Nee, dat je ze nu niet ziet wil niet zeggen dat ze allemaal vertrokken zijn.' zei Michonne.
'Daar zeggen jullie wat jongens.' zei Tyreese.
Glenn zuchtte diep en keek in het rond. Plots kwamen er twee zombies uit een cel gelopen en ze liepen recht op Glenn af.
'Shit!' riep Michonne en ze rende naar hem toe.
Ze sloeg de schedels van de zombies doormidden met haar katana en Glenn zakte tegen de muur naar de grond.
'Gaat het Glenn?' vroeg Rick die gehurkt naast Michonne ging zitten.
Glenn knikte.
'Gaan jullie maar verder. Ik blijf wel bij Glenn en ik kijk of er nog meer zombies zijn hier.'
'Dat is goed Michonne. Ik neem Greg en Tyreese mee. Ik zie je hier straks weer.'
Michonne knikte en Rick, Tyreese en Greg liepen de gang op.
Suzie kwam naast Arnold zitten.
'Hey, hebben we ooit al eens met elkaar gepraat?' vroeg ze.
'We hebben elkaar wel eens gedag gezegd, maar daar hield het mee op.' antwoordde Arnold.
'Je hebt echt gaaf haar.'
'Dank je, je bent best wel tof weet je dat.'
'Dank je.' zei Suzie blozend.
'Maar waarom kom je naar me toe?'
'Je bent knap en ik wilde eens met iemand anders praten dan Rick, Tyreese of Andrea.'
'Dat snap ik en bedankt. Jij bent ook knap. Je hebt mooi blond haar.'
'Dank je.' zei Suzie.
Ze gaf Arnold een kus op zijn wang en liep weer weg. Arnold begon te blozen en toen zag hij dat Billy en Hershel hem aankeken. Billy stak zijn duim omhoog en Arnold begon te lachen.
Andrea kwam bij Dale zitten in de camper. Lori lag op de slaapbank en Carl en Sophia renden rond de camper.
'Hey Dale.' zei ze.
'Hey, wat denk je van de gevangenis?' vroeg Dale.
'Ik denk dat we eindelijk weer een veilige thuishaven hebben gevonden.'
'Dat denk ik ook. We kunnen hier een nieuwe samenleving starten.'
'Ja, misschien wonen we hier over een jaar wel met een dokter en honderd andere overlevenden en kruipen er allemaal baby's rond.'
'Misschien wel Andrea. Het komt toch nog goed met de samenleving.'
'Ja, misschien wel.'
Lori ging recht op zitten en Maggie kwam de camper in.
'Is er nieuws van de groep?'
'Nee Lori, ik kwam alleen even gezellig praten, misschien dat de tijd dan wat sneller gaat.'
'Ik mag het hopen. Ze zijn daar binnen en misschien is het wel heel donker daar en zien ze geen flikker. Ik maak me zo'n zorgen.'
'Dat moet je niet doen Lori. Je man is ontwaakt uit een coma. Als god had gewild dat hij dood was gegaan dan was hij dat al wel geweest. Je hebt een sterke echtgenoot Lori.'
'Dank je Maggie. Je helpt me enorm.'
'Ik ben er gewoon voor je en we moeten de groep bij elkaar houden.'
Shawn kwam van de wc en liep zonder iets te zeggen naar buiten.
'Wat heeft hij nou weer?'
'Geen idee.'
Rick, Tyreese en Greg liepen door een gang. Er zat een zombie tegen de muur, waar ze rustig om heen konden lopen.
'Moeten we die niet opruimen?' vroeg Greg.
'Ik doe het wel.' zei Tyreese en hij sloeg met zijn hamer de hersens in van de zombie.
'Kom we moeten verder.' zei Rick en ze liepen naar een deur met een bordje "kantine" erop.
'Wat zou er achter de deur zitten?' vroeg Greg.
'Na mijn ervaring met deuren en kamers zit het nok vol met zombies.' zei Rick.
'Als het er teveel zijn lokken we ze naar buiten.' zei Tyreese.
'Goed plan. Zijn jullie er klaar voor?'
'Ja!' riep Tyreese en ze ramden de deur in.
Ze stonden alle drie met open mond te kijken naar wat ze daar binnen zagen.
JE LEEST
The Walking Dead
Fiksi PenggemarLET OP!! 9+ The Walking Dead gaat over het leven van Rick Grimes in een zombie Apocalyps. Deze fan fictie is gebaseerd op het gelijknamige stripboek van Robert Kirkman. Alleen geef ik er mijn eigen draai aan.