44.Heengaan

35 2 0
                                    

Linda lag nu twee dagen op de ziekenboeg en werd net wakker. Alice zat naast haar en Linda keek haar met vragende ogen aan.

'Ik leef nog?' vroeg Linda die voor twee dagen bewusteloos was.

Alice knikte, maar keek ook bedenkelijk. Rick kwam binnen en kwam bij Linda zitten.

'Hé, je bent wakker.' begon Rick. 'Waarom heb je jezelf dit aangedaan?'

'Ik was zwanger, van die gek!'

Rick en Alice keken geschrokken.

'Wat verschrikkelijk voor je.' zei Rick.

'Nee.' begon Linda. 'Het is weg.'

'Het is niet weg.' begon Alice. 'Je kindje leeft nog.'

Linda keek haar geschrokken aan en de tranen begonnen over haar wangen te stromen.

'Ik wil het niet!' riep Linda tegen Alice en Rick.

'Dat snap ik heel goed, Linda.' begon Alice met vertellen. 'Maar die baby die daar in je buik groeit kan er niets aan doen dat het zo'n verschrikkelijke vader heeft. Zolang die baby maar een geweldige moeder heeft is er niets aan de hand.'

Rick keek vol bewondering naar wat Alice net verteld had en Linda wist niet zo goed wat ze moest antwoorden op Alice's verhaal.

'Ik ... Ik denk dat ik het houd.'

Alice glimlachte naar Rick.

'Dat is een goede keus.' zei Alice met een glimlach.


Rick liep de wapenkamer binnen en Tyreese en Arnold waren de wapens aan het tellen.

'En?' vroeg Rick.

'We hebben veel te weinig munitie.' antwoordde Arnold.

'Ik zeg ook geen nee tegen extra wapens.' stelde Tyreese voor. 'Die hebben we hard nodig.'

'Oké.' zei Rick. 'We halen de wapens hier weg en leggen ze op een plek die beter bereikbaar is. Arnold, maak een lijst met wat we nodig hebben. Dan kunnen Maggie en Glenn die straks meenemen.'

'Ik ga ook mee.' zei Tyreese en Rick knikte instemmend naar hem.


'Hoe is het met, Linda?' vroeg Lori aan Rick die de cel binnenkwam.

'Het gaat goed met haar. Ze heeft het kindje nog.'

Lori keek hem verrast aan.

'Krijgt zij ook een baby, mama?' vroeg Carl die op de grond met LEGO aan het spelen was.

'Ja.' zei Lori bedenkelijk. 'Daar lijkt het wel op.'

'Ga je mee naar buiten?' vroeg Rick aan Lori. 'Dan gaan we de groep uitzwaaien.'

'Ga je niet mee met ze?' vroeg Lori.

Rick schudde zijn hoofd.

'Ik blijf hier. Bij jullie.' zei hij terwijl hij Carl over zijn bol aaide.


Glenn en Maggie liepen in de bewakerspakken naar de camper waar Tyreese al achter het stuur zat.

'Weet je zeker dat je meegaat?' vroeg Glenn aan Maggie.

'Zeker weten. Je denkt toch niet dat ik zo kort na ons huwelijk je weer alleen ga laten.'

'Ik wil ook niet dat je alleen bent.' zei Glenn met een glimlach naar Maggie en hij gaf haar een zoen.

'Zeg, als jullie klaar zijn, dan kunnen we gaan!' riep Tyreese naar ze.

The Walking DeadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu