32.Niet Volgens Plan

49 1 0
                                    


Alsof het in slowmotion ging rende Hershel achter de auto vandaan naar Billy toe. Glenn kwam de voordeur uitgerend met de trouwringen in zijn hand en Greg kwam in shock achter de boom vandaan waar hij achter stond. Met zijn drieën stonden ze om Billy heen en Hershel merkte, dat hij niet meer leefde.

Lori en Carol zaten op hun cel. Carl en Sophia lagen te slapen nadat ze de hele dag gespeeld en gerend hadden.
'Net nu ik dacht dat Carl geen pistool mee bij zich hoefde te dragen, gebeurt er dit.' zei Lori.
'Sophia weet niet eens goed wat hier allemaal gebeurt. Al die doden. Ze heeft geen idee, niet eens dat Tyreese-'
Carol begon te huilen.
'Kom maar hier, laat het maar gaan. Ik ben er voor je, Carol.'
'Weet ik. Je hebt al zo veel voor me gedaan, Lori. Jij en Rick samen. Hoe kan ik jullie ooit bedanken.'
'Je hoeft ons niet te bedanken, Carol. Want we zijn vrienden.'
Carol knikte en ging naast Sophia liggen.

Rick liep met Andrea en Arnold terug naar de sporthal en Maggie stond in de toren op de uitkijk.
'Weten jullie zeker dat hij dood is?' vroeg Rick aan de groep.
'Hoezo?'
'Hebben jullie het lijk gezien. Zo niet, kan hij nog leven.'
Rick liep boos op de deur van de sporthal af.
'Wat ga je doen, Rick?' vroeg Andrea.
'De deur openen, naar binnen en weer naar buiten. Ik moet zien of het lijk er ligt, dat zijn we hem verschuldigd.'
Rick deed de deur open en hield zijn pistool voor hem uit. Andrea en Arnold stormden achter hem aan naar binnen. Tot hun grote verbazing zagen ze dat Tyreese naast alle lijken op de grond zat.
'Waar bleven jullie nou, ik dacht dat het een eeuwigheid zou duren.' zei Tyreese.

Hershel hing over Billy's lichaam.
'We moeten hem begraven.' zei hij.
'Je moet hem eerst doodschieten.' zei Glenn.
'Hij is al dood.'
'Glenn bedoelt dat je zijn hersens kapot moet maken. Anders komt hij onder de grond weer tot leven of erger nog, als wij hem aan het begraven zijn.' zei Greg.
'Oh, ja. Ik weet het weer, maar ik vermoord mijn eigen zoon niet.'
'Ik doe het voor je, Hershel.' zei Glenn.
'Oké, hij moet op mijn grond begraven worden.' zei Hershel. 'Dat verdient hij. Hij verdient het om naast zijn moeder en zus te liggen.'
'Dat regelen we voor je.' zei Glenn en hij schoot Billy door zijn hoofd.

Rick riep iedereen bij elkaar op het Hoofdplein van de gevangenis en ging voor de groep staan.
'Jullie zullen niet begrijpen waarom ik jullie bij elkaar roep. Ik moet jullie iets laten zien, waar jullie versteld van staan.' zei Rick en op dat moment deden Andrea en Arnold de deur open waar Tyreese uitgelopen kwam.
'Tyreese!' riep Carol en ze rende naar hem toe.
Sophia rende achter Carol aan en ze stonden te knuffelen.
'Waar heb je Tyreese gevonden?' vroeg Lori.
'Hij leefde nog gewoon en heeft in zijn eentje alle zombies in de gymzaal vermoord.'
'Hoe heb je dat overleefd?' vroeg Carol.
'Dat maakt niet uit. Ik leef nog en dat is het belangrijkste.'

Hershel en Glenn stonden over het graf gebogen van Billy. Naast hem lagen Lacey en Mary-Lou.
'Nu mag je rusten, Billy.' zei Hershel.
'Gaan jullie mee?' vroeg Greg die bij de auto stond.
'Ja.' zei Glenn.
Greg ging achter het stuur zitten en Glenn pakte Hershel's schouder vast.
'Gaat het, Hershel?'
'Ja. God wil blijkbaar dat het hier voor hem eindigt en daar moet ik me bij neerleggen. Ik hoop dat Maggie en Arnold het trekken.'
Ze liepen samen naar de auto en ze vertrokken op weg naar de gevangenis.

Tyreese stond over de reling te kijken bij de cellenblokken en Rick kwam naar hem toe gelopen.
'Hoe heb je dat overleefd, Ty?'
'Het is allemaal zo vaag. Ik weet het wel, maar het lijkt net een droom. Alsof het iemand anders is overkomen.'
'Gaat het wel, dit is heftig man.'
'Ja, mijn dochter is dood, maar eigenlijk is iedereen dood. We zijn allemaal dood. Jij, ik, Lori, Carol, Sophia en Andrea. Iedereen is al dood. Het enige verschil tussen ons en Julie is dat zij verlost is van al die bullshit om ons heen. Zij heeft rust en ze heeft geen zorgen meer. Mijn meisje heeft eindelijk rust. Dat is toch niet iets om verdrietig over te zijn?'
'Ben je Shane dankbaar voor wat hij heeft gedaan?'
'Nee, tuurlijk niet. Ik had haar wel langer bij me willen houden, maar ik leg me erbij neer omdat het daar beter is dan hier.'
'Kom op man, we gaan naar de poort. Het wordt donker en ik denk wel dat Hershel zo terug komt.'
'Laten we dat doen.'
Ze liepen weg de trap af naar de poort.

The Walking DeadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu