45.Zorgen

36 2 0
                                    

Conner zat bovenop de camper en hield de wacht. Michonne en Tyreese kwamen naar buiten gelopen.

'Lekker geslapen?' vroeg Conner.

'Nou, voor zover dat kan.' antwoordde Michonne.

'Ach, het is beter dan koud op de grond.' voegde Tyreese eraan toe.

'Dat zeker.' antwoordde Conner. 

'Fijn dat je het halverwege van me overnam, zo hebben we toch nog even wat warmer geslapen.' zei Tyreese.

'Natuurlijk, daar zijn we vrienden voor.' antwoordde Conner met een knipoog en Tyreese glimlachte naar hem.

'We moeten verder.' bracht Michonne opeens op. 'Maakt dat huwelijkspaar wakker en we kunnen gaan.'

Tyreese knikte en even later reed de camper op weg naar de wapenpost.


Hershel liep naar binnen bij de ziekenboeg waar Alice in een bevallingsboek zat te lezen. 

'En, hoe staat het ervoor?' vroeg Hershel nieuwsgierig. 

'De baby kan elk moment komen, dus ik bereidt me goed voor.'

Hershel knikte tevreden naar Alice en ze glimlachte naar hem.

'Mocht je mijn hulp nodig hebben. Ik ben dierenarts, dus ik zou je kunnen begeleiden.'

'Dat is heel aardig van je.' antwoordde Alice met een glimlach. 'Dat heb ik heel graag.'

'Dan ben ik geheel tot je dienst als het begint.'

Alice knikte en plots klonk er een gil.

'Maak je maar vast klaar.' zei Alice die begon met het opmaken van het ziekenhuisbed en Hershel stond een beetje te trillen.


De camper stopte in de berm en iedereen stapte uit. Tyreese en Michonne liepen voorop voor de groep en liepen de wapenpost binnen. Michonne rende snel naar binnen en liep snel weer terug naar de groep.

'Er is niemand.' zei ze tegen de groep.

'Mooi, dan kunnen we nu beginnen.' zei Glenn.

'Kom echtgenoot.' begon Maggie en Glenn keek haar verrast aan. 'Opzoek naar kogels.'


Tyreese stond even later nog altijd op de uitkijk terwijl de rest binnen aan het inpakken was. Hij hoorde veel lawaai en schrok van een grote truck die plots achter hem verscheen.

'Jezus!' riep Tyreese tegen de truck die nu dicht achter hem tot stilstand kwam.

Glenn sprong trots uit de truck en ging naast Tyreese staan die een beetje stond te hijgen.

'Wat vind je er van?' vroeg Glenn. 'Zo kunnen we mooi alle wapens meekrijgen naar de gevangenis.'

'Jezus Glenn. Ik schrok me de tyfus.' zei Tyreese en Glenn voelde zich schuldig. 'Zet die motor nu maar uit. Hoe zit het met de benzine?'

'Volle tank.' antwoordde Glenn die de truck uitzette. 'Hij stond bij een benzinepomp. Ik denk dat die lui uit Woodbury die gebruiken.'

'Pak zoveel mogelijk benzinekannen als je kunt en neem ze mee.' 

Glenn knikte en was er weer vandoor. 


Conner stond in een kamer en keek in het rond.

'Huh?' vroeg hij toen hij naar een paar kratten met granaten stond te staren.

Hij pakte de kisten op en tilde ze naar de truck van Glenn.

The Walking DeadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu