3.Angst

523 16 8
                                    

Glenn pakte zijn tas uit met de spullen die hij had gevonden.

'Heb je eigenlijk nog wat leuks gevonden?' zei David.

'Ik heb wat snoep voor de kinderen. zeep. wasmiddel en rollen toiletpapier.' zei Glenn.

'te gek!' riep David.

Shane en Rick liepen langs hun heen.

'Glenn,  David en Sarah ken je al.' zei Shane. Rick knikte en liep met hem mee.

'Dat daar in die auto zijn Carol en haar dochter Sophia. Dat daar boven op de camper is Dale, hij houdt de wacht. Daar onder de camper zit Jim.'

Uit de camper kwamen 2 meiden.

'Dat daar zijn Amy en Andrea, twee zussen. En dat daar zijn Johnny en Dean. Dat zijn twee broers van elkaar.' 

Sarah kwam eraan lopen met haar zoontje. 

'Hé Sarah. Dit is de man van Lori.' zei Shane. 'Kijk Rick. Dat is kleine Nick. De zoon van Sarah en David.'

'Dag Nick.'

'Echt waar Rick, de man van Lori?' zei je. 'Nou dat is het beste nieuws in tijden. Kom Shane, die twee hebben nog veel te bespreken.'

Sarah trok Shane mee en Lori en Rick omhelsden elkaar.

De avond was gevallen en iedereen sliep, op Rick, Lori en Shane na. Rick zat om het kampvuur en Lori kwam de tent uit. 

'Fijn dat je mijn trouwring hebt bewaart. Het voelde niet goed zonder.' zei Rick.

'Ik ben blij dat je nog leeft Rick. Je hebt 1 maand in coma gelegen.' zei Lori.

'Ja, ik ben ook blij dat jij nog leeft.'

'Ik had je niet achter moeten laten Rick.'

'Je dacht dat Atlanta veiliger was voor jullie, dat snap ik wel.'

'Ze hadden ons verteld dat het ziekenhuis bemand zou blijven, maar als ik jou zo hoor is iedereen daar binnen een week vertrokken.'

'Je hebt gedaan wat je moest doen en Shane heeft daar bij geholpen.'

'Ik denk dat ik zonder hem de weg niet eens had gevonden. Dat hadden we nooit overleeft.'

'Red hij het daar in zijn eentje?' vroeg Rick wijzend naar Shane die boven op de camper van Dale zat.

'Ja, tot nu toe gaat het prima zo. Die dingen lopen hier niet in grote groepen rond. We zagen ze nooit met meer dan 3 tegelijk.'

Lori legde haar hoofd op de schouder van Rick.

'Rick, je trilt helemaal.

'Ik heb me 2 dagen lang zorgen gemaakt om jou en Carl en nu pas voel ik hoe bang ik ben.' zei hij.

Lori pakte zijn hand en trok hem mee de tent in.

'Kom, we gaan slapen.' zei ze. 'We moeten morgen vroeg op.'

Die volgende morgen kwam Rick zijn tent uit. Hij rekte zich uit en stond te gapen. 

'Wakker collega?' vroeg Shane.

'Hé man. Moet je niet slapen?' vroeg Rick.

'Nee, Glenn heeft halverwege de nacht de wacht overgenomen.' zei Shane. 'Als je wilt kun je douchen in de camper van Dale. Het is alleen wel slootwater, maar het is beter dan niks.' 

'Dat kan ik wel gebruiken.' zei Rick.

'Niet te lang Rick, we gaan vandaag nog op jacht.'

Rick kwam uit de douche, maar op dat moment kwam Dale de camper binnen. 

'Dus jij bent de man van Lori?' vroeg hij.

'Ja.' antwoordde Rick.

'Ik wil me nergens mee bemoeien en het heeft ook niks te maken met je vrouw, maar Shane. Hij is niet blij dat je er weer bent. Hij heeft een oogje op je vrouw.' zei Dale.

'Dank je, maar Shane is mijn beste vriend. Hij wilde gewoon dat Lori en Carl niets overkwam.'

'Ik zou hem mijn vrouw niet toe vertrouwen.'

'Dat zal ik onthouden.'

Rick liep naar buiten en zag Lori en Shane staan praten.

'Gekke ouwe vent.' zei Rick in zichzelf.

'Ben je klaar Rick, Dan kunnen we gaan.' zei Shane.

'Ik ben er helemaal klaar voor.'

Shane en Rick liepen het bos in met 2 geladen geweren.

Lori, Carol en Sarah gingen de was doen terwijl Amy, Andrea en Nick op de kinderen pasten. 

Jim zat een blikje bruinebonen leeg te schrapen en Glenn, Dale en David planden een reis naar de stad.

Sophia en Carl zaten in de modder te spelen. Carl schepte zijn emmer vol en Sophia tikte hem op zijn arm.

'Wat is er Sophia?' vroeg Carl

'Denk je dat mij papa ook terug komt?' vroeg ze.

'Jouw papa is toch dood?'

'Jouw papa was ook dood, maar hij is terug.'

'Nee, mijn papa was gewoon ziek. Hij moest in het ziekenhuis blijven en beter worden.'

'Oh, ik mis mijn papa.'

Rick en Shane liepen in het bos opzoek naar een dier dat ze neer konden schieten, zodat ze dat s'avonds op konden eten. Ze hoorden geritsel in de bosjes. Shane maakte een stilte gebaar en sprong om de boom heen. Daar zagen ze een dood hert liggen dat opgegeten werd door een zombie. Ze stonden stok-stijf stil voor de zombie.

'Hij heeft niet door dat we hier staan.' zei Rick.

'Zouden we dat hert afkunnen pakken?' vroeg Shane zich af.

'Denk je dat we die nog kunnen eten?'

Lori, Carol en Sarah waren klaar met de was doen en liepen terug naar het kamp. vanuit de bosjes kwam er een zombie op ze af. 

'Kijk uit!' riep David die op het dak van de camper zat.

De drie vrouwen gilden, Lori rende naar rechts en Carol naar links. Sarah bleef staan en gilde het hardst. David was van de camper afgekomen en naar de vrouwen gerent.

'Sarah bukken!' zei hij.

Sarah bewoog niet en sloeg de zombie met haar armen.

'Aan de kant verdomme!' riep David.

Dale sloeg met een bijl de kop van de zombie eraf.

'Je hebt mijn leven gered.' zei Sarah.

'Ja, graag gedaan.' zei Dale. 'Ik was aan het houthakken en hoorde gegil.'

Plots gromde het hoofd nog.

'Ah, hij leeft nog!' zei Sarah.

Rick en Shane stonden nog voor de zombie en het hert.

'Ooit één van zo dichtbij gezien?' vroeg Shane.

'Jawel, maar die waren erg gevaarlijk.' zei Rick.

De zombie stond op en liep naar voren. Rick hief zijn bijl op en sloeg de zombie ermee in het hoofd.

Toen klonk er een knal.

'Het kamp!' schreeuwde Shane.

Rick en Shane renden terug naar het kamp. 

'Lori!' riep Rick.

Rick omhelsde Lori.

'Wat is er gebeurt?'

'Dat ding kwam uit het bos. Hij wilde Sarah pakken, maar Dale hakte zijn kop eraf. Hij leefde nog... Daarom schoot Johnny hem dood.' zei Lori. 'O, Rick het was vreselijk.'

'Alles is nu weer goed schat.' zei Rick.

De groep liep terug naar de camper en Shane zat jaloers naar Rick en Lori te kijken.

The Walking DeadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu