Nadat Lori en Rick hadden verteld dat Lori zwanger was, ging iedereen de camper in. Rick maakte het vuur uit en Dale liep naar hem toe.
'Rick, Toen we het over Shane hadden... Je denkt toch niet...' zei Hij.
'Laat maar zitten Dale.'
'Maar je bent net een maand bij ons als je terug telt, kan het zijn...'
'Verdomme Dale. Ik wil het niet horen.' zei Rick woedend. 'Ik weet precies wat je bedoelt. Dat gaat ook al een tijd door mijn hoofd. We hebben pas één keer gevreeën sinds ik terug ben. Als ik erover nadenk word ik gek, maar ik vertrouw mijn vrouw.'
Dale zat hem met open mond aan te kijken.
'Meer kan ik niet doen Dale.' zei hij. 'Die opmerking van je helpt niks. Dit kan Lori's dood worden. En dat andere mijn dood.'
'Sorry Rick.' zei Dale en hij omhelsde hem. 'Het spijt me dat ik erover begon. maak je maar geen zorgen. Je hebt al zoveel overleeft, dan kun je dit ook overleven.' Dale liet Rick los.
'Je wordt vader Rick. Dat is geweldig.'
'Bedankt Dale.'
'Kom, dan gaan we slapen.'
De groep was al weer vroeg op pad en de camper stopte midden op de snelweg, omdat de benzine op was.
'Blijf in de buurt van de camper. We gaan zo weer verder.' zei Rick die naast Tyreese boven op het dak van de camper zat.
Glenn liep met een jerrycan naar een auto en haalde de benzine eruit, toen klonk er plotseling geschreeuw. Glenn zette de jerrycan neer en rende naar de plek van het geschreeuw. Andrea rende achter hem aan.
'Dale!' riep Glenn. Dale zat op de grond en mompelde naar een zombie die vastgevroren op de grond lag.
'Ik liep er langs en ik zag het niet eens. Sorry dat ik jullie liet schrikken.' zei Dale.
'Mijn god Dale!' riep Andrea. 'Gaat het?'
'Is alles oké?' vroeg Amy.
'Het gaat wel meiden. Ik ben alleen gestruikeld, meer niet.'
'Wat is er gebeurt?' vroeg Rick.
'Is hij dood?' vroeg Tyreese.
De hele groep stond om Dale en de zombie heen.
Glenn hield zijn hoofd boven de zombie en plotseling bewoog de zombie. Glenn sprong weg en viel achterover naast Dale.
'Ging dat bij jou ook zo?' vroeg hij.
'Zo ongeveer, maar het is leuker als jou het gebeurt.' zei Dale.
Rick hakte met een bijl het hoofd van de zombie doormidden.
'Hun hart pompt geen bloed meer door het lichaam. Daarom bevriezen ze eerder dan wij.' zei Rick.
'Handig om te weten.' zei Chris.
'Dus als het zo koud blijft, zijn we voorlopig veilig.' zei Tyreese.
Carol en Lori zaten op de slaapbank in de camper, Carl en Sophia waren aan het spelen en Glenn las een boek.
'Zijn de peren in blik op?' vroeg Lori.
'Ik heb geen peren gezien. We hebben wel perziken. Verder is al het fruit op.' zei Carol en ze nam een slok van haar flesje water.
'Jammer. Die peren waren lekker en ik haat perziken.'
'Maak je je zorgen?' vroeg Carol. 'Over de baby enzo?'
JE LEEST
The Walking Dead
FanfictionLET OP!! 9+ The Walking Dead gaat over het leven van Rick Grimes in een zombie Apocalyps. Deze fan fictie is gebaseerd op het gelijknamige stripboek van Robert Kirkman. Alleen geef ik er mijn eigen draai aan.