21.Overlopen

52 2 0
                                    

Rick keek naar beneden en zag dat de zombies allemaal om elkaar heen stonden te grijpen en het gillen van Patricia was gestopt. Rick draaide zich om en kom weer naar buiten toe, daar zag hij dat iedereen de zombies van zich af schoot. Hij klom naar beneden en schoot ook de zombies om hem heen neer. Hij keek om de hoek van de schuur en zag dat Amy worstelde met een zombie die haar bijna gegrepen had. Andrea duwde Rick met haar hand tegen zijn borst weg en rende naar Amy toe. Rick viel op de grond en zijn pistool viel in de bosjes. Een zombie kwam naar hem toe en viel boven op hem.
'Rick!' riep Lori en er klonk een schot.
Carl stond voor Rick en had de zombie doodgeschoten. Rick stond op pakte zijn pistool terug en probeerde Carl terug te leiden.

Op dat moment hoorde de groep veel gekraak. De zombies van buiten de boerderij kwamen op de schoten van de groep af en braken door de hekken om de boerderij.
'Nee, ze komen allemaal binnen.' zei Carol.
Iedereen deed een stap naar achteren en begon ook die zombies neer te schieten. Sophia rende weg en verdween achter de stallen.
'Nee, Sophia!' riep Carol.
Ze rende achter haar aan, maar er liepen zombies voor haar waardoor ze niet verder kon rennen. Lori haalde haar op en schoot de zombies neer. Ze werden omsingeld door zombies en moesten de andere kant op rennen.
'Billy, Arnold. Pak een auto en rij rond met iemand, misschien kun je ze sneller tegen houden.' zei Hershel.
Andrea probeerde naar Amy te komen, maar Dale hield haar tegen, omdat ze anders gebeten kon worden. De zombies omsingelden Amy en ze werd gebeten.
'Nee!' riep Andrea.
Ze schoot meteen op Amy en verkwam dat ze kon terug komen als zombie. Arnold zag dat zijn gezombieseerde broer rondlopen en schoot hem neer in zijn hoofd. Dale trok Andrea mee naar de camper en begon rond te rijden. Arnold reed samen met Billy rond en Maggie en Glenn reden in een auto. Lori schoot zich een weg naar de auto van Maggie en stapte met Carol in en reed naar Tyreese toe die nog naast de schuur stond. Ze namen hem mee en reden het erf af.
Greg en Suzie renden naar een truck waarmee ze weg reden en reden rond over het erf.
Hershel schoot met zijn geweer zombies neer die ondertussen hem omsingelden.
'Je moet nu weg Hershel!' riep Rick.
'Nee, dit is mijn huis.'
'Niet meer Hershel.'
Hij liep achteruit en liep achter Rick en Carl aan, stapten in bij Greg en Suzie en reden het erf af.

Ze reden verder over de weg en Hershel keek achterom naar zijn boerderij. Hij zag hoe de zombies zijn boerderij overnamen en er kwamen er alleen maar meer.
'Waar gaan we heen Rick?' vroeg Greg
'Ik heb geen idee. Laten we terug gaan naar de plek waar Otis, Carl neerschoot. Op hoop van zegen dat iedereen daar komt.'
'Rick, bedankt dat je me hebt overgehaald om mee te gaan. Ik hoop dat ik mijn kinderen nog mag zien.'
'Het is al goed Hershel. Wij leven tenminste nog. Laten we hopen dat de rest nog leeft.'
'Daar!' riep Suzie en ze wees naar een groepje mensen die op de hoek van de weg stonden waar de plek van bestemming was.
Ze stopten bij de mensen en stapten uit.
'Rick!' riep Lori.
Ze rende naar hem toe en Carl omhelsde Lori toen zij Rick los liet. Rick liep naar Tyreese toe en gaf hem een ferme handdruk en knikte naar Carol.
'Rick, dit zijn Rachel en Shawn.' zei Carol.
'Hallo.' zei Rachel.
'Ik heb jullie verhaal gehoord van Lori en Carol. Jullie hebben het zwaar gehad.' zei Shawn.
'Hoe weet je of dat zwaar was?'
'Dat met Shane en dat met Wiltshire Estates. Het is niet makkelijk geweest.'
'Hoeveel walkers hebben jullie gedood?' vroeg Rick.
'Genoeg.' zei Shawn.
'Hebben jullie al eens iemand vermoord?' vroeg Greg.
'Ik heb twee mannen vermoord.' zei Shawn.
'Waarom?' vroeg Tyreese.
'Omdat hun in de groep zaten van Leopold en hij heeft nog altijd ons kind.'
Lori en Carol keken geschrokken en Suzie keek verward op.

Een kwartier later begon het te schemeren en reden Arnold, Billy, Maggie en Glenn het kamp van de groep binnen. Ze stapten uit de auto's en omhelsden de leden uit de groep en maakten kennis met de nieuwelingen. Maggie rende naar Hershel toe en begon bijna te huilen.
'Wat ben ik blij dat jij nog leeft pap.' zei ze.
'Ik ben blij dat ik geen familie meer heb verloren.'
Arnold en Billy liepen ook naar hem toe en omhelsden hem. Glenn liep ook naar hem toe.
'Bedankt dat je mijn dochter erdoor heen hebt gesleept.'
'Altijd Hershel, altijd.'

Lori ging naast Carol op de grond zitten.
'Gaat het een beetje?'
'Nee, Lori.'
'Wat is er dames?' vroeg Rick.
'Sophia is verdwenen. Ik weet niet meer waar ze is.'
'Wat?'
'Ja, ze rende weg voor zombies en nu is ze verdwenen.'
Ondertussen stond de hele groep om Carol en Lori heen.
'Andrea, Amy en Dale zijn er ook nog niet.' zei Glenn.
'Amy is dood.' zei Rick.
'Wat?' vroeg Glenn.
'Dat meen je niet.' zei Lori.
'Jawel, want ze is gebeten en Andrea schoot haar dood. Ze zijn weg gegaan met de camper en ik hoop dat ze ons vinden.'
'Otis is ook nog weg.' zei Billy.
'Ik heb Otis niet weer gezien nadat we de zombies uit de schuur dood schoten.' zei Arnold.
Op dat moment kwam de camper het kamp op rijden.
Andrea en Dale stapten uit en herenigden met de groep.
Andrea rende naar Carol en Lori toe.
'Kom maar meisje, huil maar lekker uit.' zei Carol.
'Ik had gehoopt dat er meer tijd was.' zei Andrea.
'Dat hopen we allemaal.' zei Lori.

The Walking DeadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu