Greg zat achter de tafel en legde Lacey's hand op haar arm.
'Goed dicht houden meisie.' zei hij.
'Gaat het daar Greg?' vroeg Glenn.
'Met mij wel. Stuur Hershel hierheen. Lacey is neergeschoten. Ze is bewusteloos.'
'Zal zeggen tegen Maggie. Ik blijf hier zitten voor het geval hij terug komt.'
'Oké. Ik ook.'
Rick's hoofd verscheen uit het raam.
'Hoe gaat het daar beneden?'
'Perfect. Volgens mij is de schutter hem gesmeerd.'
Plots klonk er geschreeuw aan de voorkant van het huis op het erf.
'Wat was dat?' vroeg Greg.
'Geen idee. Ik ga wel kijken.' zei Rick.
Hershel kwam met Arnold naar buiten toe en Hershel knielde bij Lacey neer. Arnold had alles bij zich waar Hershel om had gevraagd. Arnold ging naast Hershel zitten en gaf hem de spullen aan.
'Ik blijf hier wel Glenn. Ga voor kijken, naar wat er is gebeurt en help de anderen. Ik heb hier alles onder controle.' zei Greg. 'Ik bescherm jullie.' zei hij tegen Hershel.
Er rolde een traan over Hershel's wang.
'Wat pap?' vroeg Arnold.
Greg keek hem bedachtzaam aan.
'Nee toch?' zei Greg.
'Ze heeft het niet gered.'
'Shit.' zei Greg.
Arnold stond op en liep naar binnen. Maggie deed het raam dicht en had het ook gehoord.
'Sorry man.' zei Greg.
'Je hoeft je niet schuldig te voelen. Je hebt gedaan wat je kon.' zei Hershel.
Ze liepen samen naar binnen.
Rick rende de voordeur uit en Tyreese en Glenn kwamen achter hem aan. Andrea en Dale verschenen op het balkon.
'Rick daar!' riep Andrea en ze wees naar twee schimmen die het bos in renden.
Glenn en Tyreese renden er naar toe. Rick draaide zich om en keek omhoog.
'Is Carl daar?'
'Ja, hij zit hier met Sophia.' zei Dale.
'En Lori?'
'Niet gezien.' zei Andrea.
'Shit.' zei Rick en hij rende weg.
'Wat is er dan?' vroeg Andrea.
'Ik denk dat Shane ons gevonden heeft!' riep Rick terug.
Andrea en Dale keken elkaar geschrokken aan en renden naar binnen.
Glenn en Tyreese kwamen aan op een kamp en zagen dat er iemand aan een kruis hing midden in het kamp. Het leek op een vrouw, maar ze hing met haar rug naar Tyreese en Glenn gericht. Rick kwam ook het kamp op gerend. Hij hield zijn pistool voor zich uit en richtte het in het rond. Er was allemaal hout gesprokkeld om het kruis en er stonden twee tenten om het kamp.
'Wat is dit?' vroeg Glenn.
'De vraag is hoelang is het er al.' zei Tyreese.
Op dat moment kwam er iemand te voorschijn.
'Lori!' riep Rick.
Achter Lori liep nog iemand. Hij had haar vast en een mes op haar gericht. Achter in zijn broek zat een pistool.
'Wat moet je van haar?' vroeg Rick.
'Alles.' zei de man en hij liet zijn gezicht zien.
'Shane?'
'Ja, jullie gaan allemaal boeten.'
Naast hem kwamen nog twee mensen met pistolen staan.
'Dit zijn mijn compagnons. Dit zijn Oscar en Suzie en zij helpen mij. Ik heb precies verteld wat jullie hebben gedaan en hun weten alles.'
'Wat heb jij ze verteld?'
'Alles Rick, alles en nu gaan jullie boeten. Steek het kruis maar aan Oscar.' zei Shane.
'Wie is dat die daar hangt?' vroeg Tyreese.
'Net of jij dat niet weet.' antwoordde Shane en hij keek hem boos aan.
Het hout begon te branden en Tyreese begon zich te beseffen dat Julie aan het kruis hing.
'Nee, laat haar gaan!' riep Tyreese.
'Te laat.' zei Shane en het kruis stond al voor de helft in brand.
'Nee!'
Tyreese pakte zijn pistool en schoot Oscar dood.
'Nu is het afgelopen Shane.' zei Rick.
'Dat klopt.'
Shane stak Lori in haar buik en rende weg. Suzie bleef achter en zakte op haar knieën op de grond.
Op de boerderij waren Dale en Andrea iedereen aan het evacueren. Billy, Arnold en Maggie stonden op het erf met pistolen. Andrea en Amy stonden op het balkon en de rest was binnen. Dale en Carol bewaakten de kamer met Carl en Sophia en zaten binnen op zachte stoelen. Carl en Sophia zaten op bed.
'Waar is pap?' vroeg Carl.
'Die is even ergens mee bezig, geen zorgen.' zei Dale.
'Oké.'
'Maak je maar geen zorgen Carl, wij zijn bij je.' zei Sophia.
'Dat is lief van je Sophia.' zei Carol.
Rick liep met Lori in zijn armen het erf op. Tyreese, Glenn en Suzie liepen achter hem aan.
'Wat is er gebeurt?' vroeg Maggie die naar ze toe kwam gerend.
'Het was Shane!' riep Rick.
'Shane?' vroeg Arnold. 'Daar heeft Greg ons over verteld.'
'Julie is dood.' zei Glenn. 'En hij heeft Lori neergestoken.'
'Pap, kom gauw naar buiten.' riep Maggie. 'Lori is gewond!'
Hershel rende naar buiten en Mary-Lou kwam er achteraan.
'Breng haar naar binnen, Rick!' riep Hershel.
Rick rende naar binnen toe met Lori in zijn armen. Maggie, Arnold, Glenn en Billy bleven buiten staan en keken of Shane ergens was te vinden. Tyreese nam Suzie mee naar binnen en ging in een aparte kamer zitten met haar.
'Vertel me eens over Shane.'
'Nou, hij heeft ons verteld dat Rick nog al een kwade man was en dat hij Shane's vriendin en kind had vermoord.'
'Wat?!' riep Tyreese. 'Hoe kan hij nou zoiets beweren.'
'Ik weet dat het niet waar is. Ik vind het vreselijk wat hij allemaal van plan is met jullie, daarom ben ik achter gebleven op het kamp, zodat ik met jullie mee kon. Hij is niet te vertrouwen.'
'Goed dat je het zelf door hebt Suzie. We hebben nog veel aan jou.'
'Gecondoleerd met je dochter.'
'Dank je wel. Je maakt een goede keuze door bij onze groep te gaan.'
'Dat weet ik, maar ik ben bang voor hem.'
'Zolang je bij ons bent overkomt je niks.'
'Dat mag ik hopen. Als hij erachter komt dat ik nu bij jullie groep zit, wil hij mij vast vermoorden'
'Wees daar maar niet bang voor. We weten nu dat hij er is en we kunnen ons er op voorbereiden. Hij kan vast niet langer meer iets tegen ons doen in zijn eentje.'
'Laten we dat hopen.'
JE LEEST
The Walking Dead
FanficLET OP!! 9+ The Walking Dead gaat over het leven van Rick Grimes in een zombie Apocalyps. Deze fan fictie is gebaseerd op het gelijknamige stripboek van Robert Kirkman. Alleen geef ik er mijn eigen draai aan.