34.Met Twee Voeten op de Grond

38 1 0
                                    

Een week na de dood van Carol liepen Rick en Arnold door een gang in de gevangenis.

'Zijn we hier al geweest?' vroeg Rick.

'Ik dacht van wel.' zei Arnold.

'Dan kijken we nog een keer voor de zekerheid.'

'Je kunt nooit zeker genoeg zijn.'

'Als we straks verspreid over de gevangenis wonen is het hier echt ideaal.'

'We kunnen een nieuw leven beginnen.'

'Juist.'

'Alleen wel zonder, mam, Lacey en Billy.'

'Jammer genoeg wel, maar ik denk dat we al blij moeten zijn met wie we hier nog wel hebben. Het hadden ook anderen kunnen zijn die er nu niet waren geweest.'

'We zijn nog maar met vijftien. Ik vind het niet heel veel.'

'Klopt. Heb ik je ooit verteld over Morgan?'

'Niet dat ik weet. Wie is hij?'

'Hij schuilde in het huis naast het mijne. Ik hoop dat hij er nog is. Hij zat daar met zijn zoontje, maar ik weet niet meer hoe hij heet.'

'Het is lang geleden, wie weet of hij nog leeft?'

'Ja, ik heb geen idee.'

Plots klonk er wat gekraak uit de gang.

'Ik kijk snel om de hoek om te kijken of ik wat zie. Hou je pistool in de aanslag.'

'Oké.'

Rick sprong om de hoek met zijn pistool naar voren gericht. Hij had zijn vinger op trekker en keek naar wat hij voor zich zag. Arnold scheen bij met zijn zaklamp en ze schrokken zich dood.

'Shit man!' riep Tyreese.

'Tyreese?' vroeg Arnold.

'We hadden je wel neer kunnen knallen.' zei Rick. 'Waar is je zaklamp?' zei Rick.

'De batterijen zijn op. Wat doen jullie hier? Ik dacht dat we in dit deel al eens waren geweest.'

'Dit was onze laatste ronde, kom op. Laten we ergens heengaan waar ramen zijn.' zei Arnold.

Ze liepen met zijn drieën verder door de gangen van de gevangenis.

'Hebben jullie nog meer schuilers gevonden?' vroeg Tyreese.

'Nee, we hebben ze allemaal wel.' zei Rick.

'Dat is mooi, dan kunnen we ook naar dit deel van de gevangenis verhuizen.'

Op dat moment kwamen Glenn en Maggie aangelopen.

'Hey, moet je zien wat we hebben gevonden.' zei Glenn.

'Wat is dat?' vroeg Arnold.

'Harnasachtige pakken, ze hebben ook van die helmen en gezichtsbeschermers en zo.'

'Echt waar, hoeveel?'

'Een stuk of tien.' zei Maggie.

'Dit is echt cool. Met zo'n pak kan ik de omgeving rond de gevangenis verkennen en spullen halen net als in Atlanta.'

'Het ziet eruit alsof het sowieso een kogel kan tegenhouden.' zei Maggie.

'Laat zien waar ze vandaan komen.'

Ze lopen met zijn vijven naar de kamer toe en lopen naar binnen.

'Hier is het.' zei Glenn.

'Al die wapens ook.' zei Tyreese.

The Walking DeadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu