Rick, Glenn en Michonne stonden voor Linda die de helikopter uitkwam.
'Mijn naam is Linda Gomez.'
Rick knikte.
'Mijn naam is Rick Grimes en dit zijn Glenn en Michonne.'
Ze knikte.
'Ben jij van de politie ofzo?'
Ze keek verbaasd naar Linda, als of hij het wist. Toen knikte ze.
'Dat dacht ik al. Zijn er nog meer mensen in die helikopter?'
'Ja, twee mannen. Wes en officier Carls, als jullie hier snel weg kunnen, dan redden ze het misschien.'
Een auto remde dichtbij en Rick, Glenn en Michonne keken elkaar geschrokken aan.
'Kom op, achter de struiken.' zei Michonne en iedereen volgde haar naar de struiken.
Ze gingen erachter zitten en er kwamen mannen naar de helikopter gelopen.
'Bruce, check de helikopter.' zei een man die tegen de motorkap leunde.
Een wat stevigere man liep de helikopter binnen. Nog twee mannen kwamen uit de auto.
'Wat doen wij, Martinez?'
'Ga Bruce helpen, Gabe.'
Gabe knikte en liep ook de helikopter binnen. Ze sleepten Wes en Carls uit de helikopter en worpen hun lichamen in de achter kan van hun truck die ze bij zich hadden. Linda wilde achter de struiken vandaan komen, maar Michonne hield haar tegen. Van achter Michonne kwam een zombie tevoorschijn en Linda keek bezorgd. Michonne draaide zich om en trok een boos gezicht. Ze pakte haar katana en sloeg zijn hoofd eraf, niet oplettende wat er met die mannen gebeurde. Ze draaide haar hoofd weer bij en zag dat de mannen hun opgemerkt hadden. Michonne kroop weg achter een boom en de rest zat nog achter de struiken. Rick stond op, pakte zijn pistool en richtte die op Gabe en Bruce die voor hem stonden.
Tyreese stond tegen het hek van de gevangenis aan.
'Wat vindt jij hier nou aan.' zei hij tegen een zombie die grommend langs hem heen liep.
Hij zuchtte en keek boos.
'Gaat het?' vroeg Axel die naar hem toe kwam.
Tyreese knikte woest. Axel had twee tuinstoelen meegesleept en die neergezet bij het hek. Tyreese keek ernaar en trok zijn wenkbrauw op.
'Dan hoef je daar niet de hele tijd te staan.' zei Axel.
Tyreese knikte nogmaals.
'We moeten het hek openen als ze terugkomen. Die zombies die we hebben weggelokt moeten dan niet weer komen. Laten we de stoelen wat verder weg neer zetten.'
Axel knikte en sleepte de stoelen weer weg. Ondertussen begon het al te schemeren.
'Laat dat wapen zakken.' zei Bruce en Martinez kwam naar hun toegelopen.
De andere vierde man bleef in de auto zitten.
Glenn stond op met zijn handen omhoog en Linda keek geschrokken. Ze probeerde naar de mannen te rennen in de achterbak van de truck, maar Martinez ving haar en hield haar tegen.
'Wacht eens even, mevrouwtje.'
Linda stribbelde tegen, maar Martinez hield haar stevig vast.
'Neem ze mee.' zei Martinez.
Rick had zijn pistool laten vallen en Bruce pakte hem vast. Gabe nam Glenn mee en Martinez Linda. Michonne stond van achter de boom mee te kijken. Rick knikte stiekem naar haar en de truck vertrok. Ook een zwarte bus reed erachter aan met Rick, Glenn en Linda erin.
JE LEEST
The Walking Dead
FanfictionLET OP!! 9+ The Walking Dead gaat over het leven van Rick Grimes in een zombie Apocalyps. Deze fan fictie is gebaseerd op het gelijknamige stripboek van Robert Kirkman. Alleen geef ik er mijn eigen draai aan.