Rick's groep stond buiten bij het graf van Dale. Rick stapte naar voren en hield een speech. Lori, Carol en Andrea legden paardenbloemen op het graf en Glenn stak een houten kruis in de grond. De groep ging weer aan het werk na de begrafenis en Rick en Greg liepen naar de gevangenen toe die in de kantine zaten.
'Ga je ons nog rondleiden?' vroeg Rick.
'Ja hoor, volg me maar.' antwoordde Dexter.
Dexter liep door de gang en Rick en Greg volgden hem. Ze liepen naar een grote kamer met allemaal eten in blik dat in hoge kasten stond.
'Dit is de voorraadkamer.' zei Dexter.
'Het lijkt wel kerstmis.' zei Greg.
Dexter liep de kamer weer uit en ze liepen een gang in waar het als maar donkerder werd. Greg pakte zijn pistool vast en Rick had zijn bijl in zijn hand.
'Op naar de sporthal.' zei Dexter.
'Wijs de weg maar en hou je ogen goed open. Ze zijn dan niet zo snel, maar ze kunnen echt overal zitten.' zei Rick.
'Zou het niet makkelijker zijn als ik ook een pistool had?' vroeg Dexter.
'Als je zo goed bent als je beweert, vind je het ook niet erg om je te bewijzen.' zei Rick.
'En jullie dan, ik weet geen flikker over jullie.'
'We hebben je nog niet beschoten, dus je moet ons maar vertrouwen.'
'Zal wel. Ik heb toch geen keuze.'
Er zaten handboeien aan de deur naar de sportzaal vast. Rick bukte en zag dat de sleutel er nog in zat. Hij draaide hem om en de deur ging open. De zaal was overladen met zombies en Greg en Rick duwden de deur snel weer dicht.
'Dat doen we een andere keer wel.' zei Rick.
Ze liepen verder naar de wasserette, de doucheruimte en de garage en kwamen uit eindelijk aan bij celblok c.
'Dit is het enige celblok dat op dit moment opgeruimd is.' zei Dexter.
'We halen de anderen en trekken hier in. Waar gaan jullie slapen?' vroeg Rick.
'Euhm, we blijven wel in de kantine.' zei Dexter.
Na een uur stond iedereen in een cel het bed op te maken, spullen op te bergen en te kletsen met elkaar. Tyreese, Greg en Glenn verbrandden buiten de resten van de zombies en Rick stond binnen met Lori te praten.
'Dit werkt niet, Rick. We zitten tussen de criminelen.' zei Lori.
'We kunnen ze niet op straat zetten Lori. Zij waren hier eerst en ze zijn niet allen slecht.'
'Nee, Rick. Het zijn criminelen. Ben je vergeten dat één van hen Dale heeft vermoord.'
'Nee, dat ben ik niet vergeten, maar het is er één van hen. De andere drie zijn onschuldig.'
'Je hebt gelijk. Zorg er dan in ieder geval voor dat je de moordenaar vindt.'
'Ik zal het proberen Lori.'
Suzie zat in haar cel en Arnold kwam binnen lopen.
'Hey, zonnestraaltje.'
'Hey, hoe gaat het?' vroeg Suzie.
'Goed en met jou?'
'Ook goed.'
'Mooi.' zei Arnold en hij liep naar haar toe en zoende haar op haar mond.
Rick stond in de tuin van de gevangenis.
'Mooi stukje land hè?' vroeg Hershel die langs hem heen liep.
'Ja, wie weet wat ons hier nog gaat brengen.'
'Wie weet. Als ik zaden heb kan ik hier een veld maken en er eten op laten groeien.'
'Dat zou een goed idee zijn. Dat houd ik in mijn gedachten.'
'Wat ga je doen aan die gevangenen?'
'Ik weet het niet. Eén van hen heeft Dale vermoord en dat pik ik niet.'
'Wij allemaal niet. Straks gaan mensen zelf wat ondernemen. We moeten ze in toon houden.'
'Dat moeten we zeker en ik denk dat ik wel weet wie het heeft gedaan.'
'Wie dan?'
'Er is maar één van de gevangenen weg geweest.'
'Andrew?'
'Ja, Andrew.'
Rick liep naar de kantine toe. Andrea, Hershel en Michonne liepen achter hem aan.
'Wat ga je doen, Rick?' vroeg Michonne.
'Ik ga de moordenaar van Dale vinden.'
'Weet je wie het heeft gedaan?' vroeg Andrea.
'Ja, en hij gaat boeten.'
Rick sloeg de kantine deuren open en liep naar de tafel waar de gevangenen zaten.
'Wat moet je Rick?' vroeg Dexter.
'Ik ben een politieman. Je had niet iemand in mijn buurt moeten vermoorden.' zei Rick.
'Ik heb helemaal niemand vermoord.' zei Dexter.
'Nee, jij niet. Je vriendje daar in tegen.'
'Andrew?' vroeg Andrea.
'Ja, Andrew.'
'Ik heb niks gedaan man.' zei Andrew.
'Je hebt ook niet perrongeluk een deur op slot gedaan?'
'Die van de medicijnkamer?'
'Ja, die. Shawn heeft daar zelfmoord gepleegd en is teruggekomen als zombie. Hij heeft Dale gebeten en dat is jou schuld!' riep Rick.
'Dat is die Shawn zijn schuld, niet de mijne.'
Andrea rende op Andrew af en sleepte hem over de tafel naar haar toe.
'Jij vuile hond!' riep Andrea en hij sloeg hem in zijn gezicht.
'Hè, blijf met je poten van hem af.' zei Dexter die op stond.
'Zitten jij!' riep Michonne en ze pakte haar katana en richtte die op Dexter.
'Rustig dametje.'
Andrea sloeg Andrew nog een keer in zijn gezicht.
'Zolang jullie je niet kunnen gedragen kunnen we jullie niet vertrouwen, Dexter.' zei Rick.
'Wij kunnen er toch niks aan doen dat Andrew zo dom is.' zei Conner.
'Wat zei je daar?' vroeg Dexter die Conner bij zijn kraag vast pakte.
'Blijf van me af, lul.' zei hij.
Dexter sloeg hem op zijn oog.
'Hou op!' riep Rick die met zijn pistool op Dexter gericht stond.
'Als je dat wapen nu niet laat zakken, dan zet ik jullie er allemaal uit!' riep Dexter.
'Je doet je best maar. Wij hebben ervoor gezorgd dat jullie hier niet meer vast zitten. Jullie kunnen nu naar buiten en dat dankzij ons.'
'Je moet niet lullen Rick. Jij bent al de hele tijd een enorme lul.'
'Als je nu niet dimt knal ik een kogel door je kop.'
'Doe maar, je kunt toch geen onschuldige mensen vermoorden.'
'Daag me niet uit, Dexter. Daag me niet uit.' zei Rick die het pistool tegen Dexter's hoofd zette.
JE LEEST
The Walking Dead
FanfictionLET OP!! 9+ The Walking Dead gaat over het leven van Rick Grimes in een zombie Apocalyps. Deze fan fictie is gebaseerd op het gelijknamige stripboek van Robert Kirkman. Alleen geef ik er mijn eigen draai aan.