39.Waar Het Hart Vol Van Is

25 2 0
                                    

Rick rende de ziekenboeg binnen en Scott rende achter hem aan.

'Je moet ons helpen.' zei Rick tegen Stevens die samen met een andere vrouw druk bezig was met inpakken. 'Wacht, wat doen jullie?'

'We gaan hier weg.' zei Stevens. 'Dit is trouwens Alice. Ze helpt me vaak.'

'Dag.' zei ze tegen Rick en Scott en ze renden weg.

Rick en Scott renden achter ze aan en botsten met zijn vieren tegen Martinez aan. Iedereen keek hem geschrokken aan.

'Waar gaan jullie heen?' vroeg Martinez. 

'Nergens.' zei Stevens.

'Maak je niet druk. Ik kom om die nieuwelingen te bevrijden. We moeten hier weg. Zo snel mogelijk.'

Rick stond met open mond naar Martinez te staren.

'Bedankt, man.'

'Geen dank.' zei Martinez en hij legde zijn hand op Ricks schouder.

'Nu moeten we Glenn en Linda nog bevrijden.'

Martinez knikte.


'Stevens en Alice, zorg dat jullie aan de achterkant van het cellengebouw zijn. Daar gaan we ontsnappen.' zei Martinez en ze knikten beiden naar hem. 'Kom.' 

Rick en Scott gingen achter Martinez aan die het cellengebouw binnen liep. 

'Wat moeten hun hier?' vroeg Gabe.

'Opsluiting.' antwoordde Martinez.

'Ok.' antwoordde Gabe kort en hij trok zich er weinig van aan.

'Vangen!' riep Martinez. 'Die sleutel is van Glenn's cel. Ik haal Linda eruit.'

'Glenn, hij is toch al vrij?' 

'Nee.' zei Martinez. 'Dat is wat de gouverneur wilde dat je geloofde. Door je blik weet hij dat je in de gevangenis leeft.'

Rick keek ademloos naar Martinez, maar bedacht zich meteen. Rick en Scott renden naar Glenn's cel en deden hem open. Hij keek geschrokken en zag al gauw dat de schimmen niet van de gouverneurs mannen waren.

'Rick?' vroeg Glenn. 'Ben jij dat.'

'Ja, je bent veilig. Kom!'

Glenn liep achter Rick en Scott aan. 

'Wacht!' riep Glenn en Scott en Rick draaiden zich om. 

Martinez kwam met Linda onder zijn armen aangelopen.

'Er is weinig tijd, we moeten nu gaan!'

'Wat is er, Glenn?' 

Glenn hapte naar adem.

'Het is Dexter, hij zit daar opgesloten.'

Rick draaide zijn hoofd bij en keek naar de cel.

'Dat is wat hij verdiend.'

'We hebben hem nodig Rick.' zei Glenn. 'Waarschijnlijk leeft hij hier al een tijdje, als we hem niet bevrijden zal hij ooit wraak nemen. Hij zal ons dit in dank afnemen, ik zweer het.'

Rick keek Scott en Martinez vragend aan en knikte naar Glenn. Hij gooide de sleutels naar hem toe en Glenn rende naar zijn cel toe, terwijl de rest alvast via de achteruitgang naar Stevens en Alice toeging. 

'Glenn?' vroeg Dexter toen de deur openging. 'Ben jij het echt.'

'Ja, kom gauw. We gaan ontsnappen.'

The Walking DeadWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu