4. Lexa

3.6K 152 4
                                    

"Matt zou toch ook nog komen vandaag?" Lily keek zoekend om zich heen om te kijken of ze Matthew ergens zag.

Matthew is onze beste vriend sinds de eerste. Hij is net als wij een buitenstaander, dus we kunnen perfect met elkaar overweg.

"Ja, dat dacht ik tenminste. Ik appte vanochtend nog met hem, maar misschien staat hij bij anderen"

"Ach, hij kiest maar wat hij doet. We zien hem sowieso zometeen toch tijdens mentorles."

Voordat ik überhaupt de kans had om te antwoorden kwam Matthew al aanrennen.

"Lexa, Lily! Daar zijn jullie!"

Een glimlach verscheen op mijn gezicht, Matthew krijgt het altijd voor elkaar om me te laten lachen.
Hij hoeft er geen eens wat voor te doen.

"Lexa, heb je het al gezien!? Adam is terug op school..." zei hij angstig.

Toen Adam 2 jaar geleden hier nog op school zat had hij altijd de pik op Matthew.
Hij deed er alles aan om Matthew zo belachelijk mogelijk te maken.
Nog een reden waarom ik hem haat.

"Yep, ik heb zelfs vanochtend al een les met hem gehad" zuchtte ik.

Voor het gemak hield ik de botsing met Adam maar even voor mezelf.

"Gaat nu alles weer opnieuw beginnen denk je?" vroeg Matthew en hij keek angstig de kantine rond.

"Vast niet Matt, we gaan er alles aan om doen om dat te voorkomen" antwoordde Lily om Matthew gerust te stellen.

Ik keek de kantine rond en zag Taylor en Jimmy zitten, zonder Adam.
Ik legde mijn hand op die van Matthew en glimlachte.

"Het komt wel goed Matt"

"Wat zou ik toch zonder jullie moeten" grinnikte hij.

"Precies, wat zijn we toch weer geweldige vrienden. Toch Lex?" zei Lily en ze stootte me aan.

"Ja, je hebt helemaal gelijk" lachte ik.

Het was ongemakkelijk stil dus ik keek maar een keer de kantine rond.
Ik keek weer naar Jimmy en Taylor, Adam was er nu ook bij.
Toen we ineens oogcontact maakten trok ik uit verbazing een raar gezicht.
We hadden een paar seconde oogcontact tot Jimmy hem aantikte en wat zei, toen wendde Adam meteen zijn blik af.

"Heb je eigenlijk meerdere lessen met Adam?" Matthew keek me vragend aan.

"Ik weet het eigenlijk niet omdat hij niet in onze mentorklas zit, maar in ieder geval Engels" beantwoordde ik zijn vraag.

"Jaaaa, van meneer Collins" voegde Lily aan mijn zin toe.

"Ugh, wat hebben alle meisjes met meneer Collins" zei Matthew met afschuw.

"Hij is smoking hot" zei Lily dromerig.

Daar had ze een punt, meneer Collins was pure perfectie.

Matthew keek ongemakkelijk toe hoe Lily en ik weg droomden over meneer Collins.

Maar gelukkig voor Matthew werd hij gered door de bel.

"Eindelijk, ik dacht dat er nooit een einde zou komen" zei hij opgelucht.

"Geef maar toe dat je gewoon jaloers bent dat jij niet mee kan dromen over meneer Collins" zei ik giechelend.

"Meisjes..." zei Matthew zuchtend en hij stond op.

Wat ervoor zorgde dat Lily en ik alleen nog maar harder begonnen te giechelen.

"Kom gewoon mee stelletje theemutsen" zei Matthew en hij trok ons mee de menigte in, op weg naar het lokaal.

His love, Her hateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu