38. Matthew

1.9K 91 25
                                    

"Matthew Froster, F R O S T E R" mompelde ik monotoon.
Het getik op het toetsenbord was het enige wat de doodse stilte in de kamer verbrak.
Ik friemelde nerveus aan een los draadje van mijn shirt en hield mijn blik strak op de grond gericht.
'Niet nerveus zijn, je kan dit' sprak ik mezelf in mijn hoofd toe.
Ik maakte een vuist van mijn handen en drukte mijn nagels in mij handpalm om mezelf onder controle te houden.

"Wanneer was de laatste keer dat u in contact bent geweest met Adam Grey?"

Ik keek op en keek recht in de vragende ogen van de politieagente.
Ze had blond haar, was vrij fors gezet en haar gezicht werd benadrukt door haar te dikke bijgetekende wenkbrauwen.
Haar vragende ogen hadden een vermoeide uitdrukking en ze zag eruit alsof ze elk moment kon instorten.

"Diezelfde avond, we hadden een ruzie"

Opnieuw was het getik van het toetsenbord het enige wat te horen was in de ruimte.
Mijn ogen bewogen onrustig over de voorwerpen in de ruimte, ik wist niet waar ik naar moest kijken.

"En waarover ging deze ruzie precies?"

"Over een meisje, Lexa. Ze hadden samen ruzie en ik kwam ertussen om haar te verdedigen"

Ik keek naar de kale muren waar af en toe een vlek op zat.
Een schoonmaakbeurt zou ik hier ook geen overbodige luxe zijn.

"Op welk tijdstip was dit ongeveer?"

De stem van de politieagente begon langzaam een geïrriteerde ondertoon erin te krijgen.
Die moest vast haar baan heel leuk vinden als ze het zo gauw zat was...

"Aan het begin van de avond nog, half 9 misschien" antwoordde ik twijfelend.

Ik keek toe hoe de agente mijn antwoord intypte in de computer.

"En waar ben je geweest na dit ongeluk?" vroeg ze terwijl ze me doordringend aankeek.

'Blijf kalm, je weet wat je moet doen' zei ik weer in mezelf.
Ik probeerde mijn ademhaling rustig te houden en ging nog een keer snel na wat ik moest zeggen.
Toiletten, Kylie, garderobe, naar huis.
Ik kan nu geen fouten maken, anders heb ik een probleem.
Ik haalde nog een keer diep adem en begon toen te praten.

"Na de ruzie ben ik de naar de toiletten gegaan om het bloeden te stoppen. Toen ik klaar was kwam ik Kylie tegen die buiten de toiletten stond te wachten. Ze maakte zich zorgen en kwam kijken of alles goed ging. Daarna ben ik even met haar meegelopen om haar jas op te halen in de garderobe. Ze heeft toen nog even staan praten met iemand en daarna ben ik het eerste deel met haar naar huis gelopen"

Een vlaag van opluchting ging door me heen.
Het was me gelukt.
Ik heb alles soepel uit kunnen brengen en ik heb alles gezegd zoals gepland.

"Wie was de persoon waarmee jullie stonden de praten bij de garderobe?"

Shit...
Mijn adem stokte, ik kan me niet herinneren dat ik een naam heb doorgekregen.
Ik ging het hele verhaal nog een keer door, en nog een keer.
Maar nergens was een naam te bekennen.

"Ik... Ik... Het was..."

Het lukte me niet om woorden uit te brengen, de stres overspoelde me.
Wanhopig keek ik om me heen, wat moest ik zeggen.

"Meneer Froster, wat is er echt gebeurd?"

Ze had me door, fuck.
Ik wreef in mijn ogen en zuchtte.
Ik had kunnen weten dat dit nooit ging werken, dit was niet voor mij voorbestemd.

"Het was Kylie..." wist ik moeizaam uit te brengen.

Ik zette mijn vingers op mijn slapen en masseerde ze zacht.
Ik mocht hopen dat ik het nu niet erger had gemaakt door in eerste instantie te liegen.

"Kunt u mij het hele verhaal vertellen meneer Froster"

Ik moest het nu wel vertellen, er was geen onderuit komen meer aan.

"Na de ruzie had ik het vrij gauw gehad, ik was vrij geïrriteerd en ik wilde gewoon naar huis. Toen ik over de parkeerplaats heen liep dacht ik Lexa te zien staan bij het motorhok. Ik liep naar haar toe en sprak haar aan. Maar het bleek Lexa niet te zijn, het was Kylie. Ze zat op haar hurken bij een motor en draaide geschrokken om toen ze mij hoorde. Ik vroeg wat ze aan het doen was en ze snauwde wat en gaf eigenlijk geen echt antwoord. Ik wilde haar wegduwen en eiste om een antwoord. Alleen toen ineens trok ze een mes en begon ermee te dreigen. Dat als ik dit aan de politie of aan iemand zou vertellen wist ze me te vinden" toen ik verder wilde gaan met mijn verhaal werd onderbroken door de agente.

"Weet je ook hoe oud Kylie is?"

"16" zei ik zeker.

"Waarom vrees je dan voor een meisje van 16, je eigen leeftijd"

Ze keek me aan met een niet begrijpende blik in haar ogen.

"Ik ben vroeger veel gepest en ik wil gewoon niet het risico nemen dat weer zoiets gebeurd eigenlijk" antwoordde ik zacht.

"Wees daar niet bang voor, vertel verder" zei ze glimlachend

Ik glimlachte flauwtjes en vervolgde mijn verhaal.

"Ze bedreigde me dus en ik rende uit schrik weg richting de school terug. Toen botste ik halverwege ook nog is tegen iemand aan en dat was Adam. Ik ben toen snel doorgerend omdat ik niet weer in een ruzie wilde belanden. Daarna ben ik met een ommetje naar huis gegaan en heb ik eigenlijk niemand meer gesproken"

Ik keek toe hoe de agente mijn verhaal overtypte en wachtte af tot ze klaar was.
Ik heb nog wat formulieren moeten invullen en daarna mocht ik naar huis.
Ze zeiden dat ze nog wel contact zouden houden met me en voor de rest heb ik niks gehoord.

Eenmaal thuis aangekomen plofte ik op de bank neer.
Waarom moet dit alles zo ingewikkeld zijn, hoe kwam ik überhaupt op het idee om te liegen tegen de politie.
Ik pakte mijn telefoon en het eerste wat ik deed was Kylie een bericht sturen.
Ik kon het ook laten en dan zou ze er gauw genoeg wel achterkomen.
Maar ik vond dat ik het evengoed kon vertellen, dan hoorde ze het in ieder geval van mij.

Vandaag

'Het is verteld, alles'
14:13

'Oh'
14:14
'Ik was het je vergeten
te vertellen, maar het
maakt toch niet meer uit'
14:14

'Wat, hoezo maakt het
ineens niet meer uit'
14:15

'Omdat ik niks gedaan
heb, ik was het niet'
14:15

Lekker is dat, al die moeite bij de politie.
Ik had mezelf bijna de problemen ingewerkt.
En dan komt ze er nu mee, dat zij het niet was.
Het is ook altijd hetzelfde met haar.
Wacht, Kylie was het niet?
Als Kylie niks gedaan heeft en ik ook niet...

-----------------------------------
Na 4028274 jaar eindelijk dan een nieuw hoofdstuk😛 Ik was op vakantie en mn wifi was letterlijke pure shit dus ja🙃 maar k hoop dat jullie het wel een leuk hoofdstuk vonden✌🏼 Wie verdenken jullie voor het ongeluk van Adam? En denken jullie dat Matthew en Kylie de waarheid spreken?
Loveeee💜💜💜💜💜

His love, Her hateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu