Q&A

2K 66 107
                                    

Zoals beloofd zijn hier dan jullie antwoorden van al jullie vragen. Er zaten zeker leuke vragen tussen en het was leuk om ze allemaal te beantwoorden!

Vragen aan mij:

@ElineVerhees: Hoe ben je op het idee gekomen voor dit verhaal?
Ik: Het idee kwam eigenlijk echt uit het niets. Ik had nog nooit iets van een verhaal geschreven maar ineens wilde ik gewoon een verhaal schrijven. Dus zo begon ik, in mijn notities op mijn telefoon en ik ben gewoon gaan schrijven.

@droompjex: Hoezo kan jij zo'n goed verhaal schrijven? *jaloers iemand*
Ik: Door geweldig te zijn *hairflip* Nee kidding, gewoon niet teveel nadenken over wat je doet, hoe je schrijft en al dat soort dingen. Je moet gewoon gaan schrijven en er niet over gaan twijfelen.

@ElineVerhees: Waar haal jij je inspiratie vandaan?
Ik: Eigenlijk niet van een bepaald iets, het gebeurd gewoon over de dag heen, ineens schiet me iets te binnen over mijn verhaal wat ik dan gewoon ga uitwerken. Deze momenten zijn vaak tijdens wiskunde, puur omdat ik daar nooit iets doe en ik alleen maar zit te dagdromen.

@24-7slaying: Hoelang duurt het ongeveer om een hoofdstuk te schrijven?
Ik: Ik ben er meestal vrij lang mee bezig met een hoofdstuk om het verhaal zo goed mogelijk te maken. Ik besteed gemiddeld ongeveer anderhalf tot twee uur aan heen hoofdstuk. Dit lijkt lang en dat het is het ook wel, maar als ik eenmaal schrijf dan heb ik niet eens meer door dat ik zo lang bezig ben.

@ElineVerhees: Telefoon of boeken?
Ik: Ik vind het allebei leuk, maar in het dagelijkse leven grijp ik toch wel eerder naar mijn telefoon. Ik lees vooral boeken tijdens mijn vakantie, daarnaast lees ik tegenwoordig niet heel veel boeken meer.

@Flootjzzx: Hoe ben je begonnen met het verhaal? Heb je eerst de personages uitgewerkt of ben je gewoon gaan schrijven en je fantasie zijn gang laten gaan?
Ik: Ik ben gewoon gaan schrijven en ik keek wel hoe mijn personages zouden worden. Zoals ik al eerder zei, je moet gewoon wat gaan doen. Dan komt er vaak het beste uit in plaats van dat je alleen maar gaat zitten denken en twijfelen hoe alles moet worden.

@ElineVerhees:  Wat doe je als je geen inspiratie hebt voor je verhaal?
Ik: Veel mensen gaan als ze geen inspiratie hebben naar hun beeldscherm zitten staren tot ze wat te binnenschiet. Ik ga gewoon wat anders doen en dan komt er 9 van 10 keer komt er wel een goede idee naar boven en vind ik mijn inspiratie om te schrijven.

@24-7slaying: Hoe zorg jij dat alle losse draadjes weer bij elkaar komen en dat je niet allemaal dingen en kleine details vergeet in je verhaal?
Ik: Ik heb een soort van notitieboekje waar ik soms wat kleine aantekeningetjes maak over mijn ideeën of over belangrijke dingen die ik moet onthouden om mijn verhaal kloppend te maken. 

@ElineVerhees: Heb jij tips voor het bekend maken van je verhaal?
Ik: Ik heb niet veel bijzonders gedaan om eerlijk te zijn. In het begin waren het alleen wat vrienden die mijn verhaal lazen en langzaam maar zeker kwamen er steeds meer mensen bij. Ik raad gewoon aan om de tijd tussen de hoofdstukken niet te groot te maken en tags aan je verhaal toevoegen.

Vragen aan Lexa:

@silkuh: Wie denk jij dat de echte schuldige is van Adam's ongeluk?
Lexa: Nou niet ik in ieder geval, wat is dat nou weer voor gelul. Iemand heeft me hier genaaid en als ik erachter kom wie het was...

@ElineVerhees: Zoet of zuur snoep?
Lexa: Zuur snoep natuurlijk, kan ik nog zuurder kijken dan dat ik al deed.

@NjahhOk: Wat vindt je stiekem van Matthew?
Lexa: Ik had veel eerder in moeten zien hoe Matthew was, dan zou ik al dit gezeik niet hebben met Adam. Matthew heeft tenminste een hart, in vergelijking met Adam.

His love, Her hateWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu