Martinus' synsvinkel.
Jeg har ringet til både Marcus og Julie en milliard gange men de tager den ikke. Hvad er det lige Marcus har gang i?! Vi får fri fra skole og jeg spurter hjem for at spørge Marcus hvad der sker mellem dem. Jeg åbner døren og spurter op af trappen men da jeg åbner døren er der ingen Marcus.Så kommer jeg i tanke om skrænten og løber der ud. Han sidder med ryggen til som altid. Jeg går hen og sætter mig vedsiden af ham. "Hvad sker?" Spørger jeg ham. Han får et chok og giver et lille hop fra sig. "Melissa har sagt at hun har talt med Julie og at hun bare udnytter mig..." Siger han stille uden at træffe en mine. "Det løgn?!" Siger jeg vredt.
"Idiot!" Råber jeg ud over skrænten. "Skal vi gå hjem?" Spørger Marcus og rejser sig op. Jeg nikker og vi går sammen. Han ser faktisk glad ud. "Er du slet ikke ked af at Julie bare har udnyttet dig?" Spørger jeg han undrende. Han trækker på skulderne. "Jeg ved det faktisk ikke men jeg er nok mere glad for at jeg ved det nu" siger han bare igen uden at trække en mine.
Julies synsvinkel.
Hvad fanden er det Melissa har sagt?! Jeg udnytter ham sgu da ikke en skid. Ja jeg hørte det. Jeg sad ude i min have og kiggede på min telefon da de gik forbi. Jeg gåe ind på alle de sociale medier og blokere både Marcus, Martinus og Melissa.En ting er Fucking sikkert. Jeg skal aldrig forelske mig i Marcus igen. Fucking idiot spadser. Jeg går med vrede skridt ind på mit værelse. Jeg kigger mig i spejlet men da jeg ser mine øjne falmer mit vrede udtryk og bliver trist. "Hvad er jeg for en...?" Spørger jeg mig selv. En tåre triller ned af min kind, og en til, og en til. Tilsidst ligger jeg bare på gulvet helt grædefærdig og kan ikke sige et ord.
Hvordan kunne jeg forelske mig i ham?! Han er en Fucking kraftidiot! Jeg sætter en random playlist på da musik plejer at hjælpe på mit humør. Det hjælper lidt men da Without you starter gør det, det ikke ligefrem bedre. Der bliver råbt på mad, jeg tørrer tårerne væk og går ned.
Min mor, far og 4 brødre sidder der nede og taler. Jeg sætter mig trist ned og alles blikket rettes imod mig. "Julie hvad er der galt?" Spørger min far. "Jeg bliver mobbet. Kan vi flytte til China?" Siger jeg ligeud. "Vi kan ikke flytte til China men vi kan flytte til Sverige så kan vi kigge på et hus i Malmö skal vi sige det?" Siger min far. Jeg nikker træt. Egentlig har Jeg ikke lyst til at spise noget. De andre fortsætter deres snak om Elgiganten. Jeg sidder og prikker til maden med min gaffel og tænker på hvor stor en idiot Melissa er.
Melissa er en pige fra b klassen. Jeg har aldrig rigtig talt med hende. Og det skal jeg heller aldrig nogensinde gøre. Og slet ikke efter det her. Det helt sikkert Clara der har sagt det til hende. Jeg går fra bordet, gåe op på mit værelse, tager et bad og går i seng. Jeg ved alligevel ikke hvad jeg skal lave. Egentlig er jeg ikke særlig tryg ved imorgen. Det er min sidste dag og jeg skal også stoppe til spejder.
Heldigvis har jeg fået deres snap og numre. Jeg lukker øjnene og falder ligeså stille i søvn med en tanke i hovedet. "Hvorfor er jeg her?"
Næste dag.
Marcus' synsvinkel.
Jeg har aldrig været så vred i hele mit liv før. Jeg elskede hende virkelig og så finder jeg ud af at hun bare har udnyttet mig. Af en eller anden grund har hele skolen fået det af vide så der er mange der kommer og spørger om jeg er okay og sådan.Jeg sidder inde i klassen sammen med Squaddet. Altså Julie er ikke med længere men det er Benjamin. Sandra og Benjamin kigger diskret på hinanden engang imellem. Jwg har tænkt mig at være ekstra tarvelig imod Julie idag.
Julies synsvinkel.
Jeg træder ind af døren til skolen. Alles blikke vendes imod mig og de begynder at bue af mig. Jeg kigger griset ned i jorden og gåe bare over til mit skab. Deres buen ændrer sig til hvisken. Noget af det kan jeg høre andet lyder bare som pladder.Jeg går ned af gangen imod klassen med blikket i gulvet. Squaddet kommer gående imod mig. Tilde går ind i mig med skulderen hårdt så jeg taber mine bøger. Hun vender sig om imod mig. "Hvad fanden har du gang i?!" Spørger hun vredt og griner hånligt. Jeg får stille tåre i øjnene og mumler et "Undskyld" De går videre. Hvad laver Benjamin med dem? Han er nok kommet ind i stedet for mig.
Jeg vender hurtigt om og ser at de andre giver Tilde hige five. Selv Marcus. Jeg går stille videre ned af gangen. Igen med blikket i gulvet. Selvfølgelig efter jeg har samlet mine bøger op. Da jeg så åbner døren til klassen får jeg en sød velkomst. Alle drengene udover Lucas, nogle få andre og nogle af pigerne kaster papir kugler på mig. Jeg sætter mig bare på min plads vedsiden af Elisabeth nede i hjørnet omme bag Marcus' plads. Jaay. Mærk ironien.
Klokken ringer til time og de sidste kommer ind i klassen. Jeg havde næsten glemt hvordan det føltes at være outsideren i klassen men nu kan de da igså bare give Tilde rollen som Eva. Læreren vi har som hedder Carsten ved godt at jeg flytter skole men det ved klassen ikke. Gæt hvem der skal sige det. Hvis du gættede på mig gættede du rigtigt.
Jeg stiller mig op til tavlen. Klassen kigger med onde blikke på mig. Også Martinus og Marcus. Jeg kan mærke tåre rene krybbe frem i min øjenkrog. "Jeg skal flytte skole så idag er det min sidste dag!" Siger jeg med en rystende stemme. Jeg hører flere gange "yes" og "endelig slipper vi for hende!" Marcus sidder bare med et smil efter jeg har sagt det. Da han ser jeg kigger på ham sender han mig de sygeste øjne. Jeg styrter mod døren og løber ud af klassen.
Marcus' synsvinkel.
Så kan hun lære det. Hun skal ikke tro at hun kan komme her og udnytte mig uden at få igen. Det ringer til frikvarter og vi går udenfor. Squaddet sidder ude på en bænk og taler da jeg ser Clara. Nu får jeg en ide. Julie er i nærheden og kigger lidt skiftevis på de forskellige børn der leger på legepladsen. Hvilket vil sige hun også kigger på os engang imellem.Jeg rejser mig op og går hen imod Clara. Julies blik falder på mig og følger mig hele vejen hen til Clara. "Hej Clara!" Siger jeg og smiler da jeg er kommet hen til hende. "Hej Marcus er du endelig kommet til fornuft og fattet at du elsker mig?" Spørger hun med et klamt smil. Hun har virkelig meget make up på. Ikke lige mig.
"Ja!" Siger jeg højt nok så Julie kan høre det. Jeg læner mig imod hende og kysser hende længe og jeg kan sige at jeg virkelig ikke nyder det jeg kan se ud af øjenkrogen at Julie stille går sin vej.
Julies synsvinkel.
Jeg ved han kyssede Clara for at gøre mig jaloux. Jeg kender ham for godt til at han kan lyve overfor mig. Ellers kan jeg høre det på ham. Han hader piger med meget make up og falske øjenvipper, han kan heller ikke lide folk der mobber og gør nogle fortræd. Faktisk kan jeg sige han ikke kan lide sådan nogle som Clara.Skoledagen slutter hurtigt og før jeg ved af det er jeg på vej hjem. Tårerne render stadig ned af mine kinder. Det har de gjort siden jeg så at Marcus kyssede Clara. Jg åbner stille døren, tager mine sko og jakke af, sætter det på plads, går ind i stuen og sætter mig tungt ned i sofaen med et suk.
__________________________________________________________________________________
Hej! Undskyld for ikke at have opdateret i noget tid men jeg lovede et kapitel inde på min Snapchat som hedder JulieWattpad. Ville elske hvis i begyndte at følge mig<3 hvad synes i om alt det her drama? Og tusind tak for 4k!! Fucking glad taaaark❤️ og på et tidspunkt har jeg en lille overraskelse glæd jer til den. Husk og følg LrkeJosiassen husk og læs hende bog. Den hedder det samme som min. Var det kærlighed? Ja mellem mig og Marcus! Ej okay❤️ ses elsker jer for syyygt😘❤️😂
CZYTASZ
Var Det Kærlighed?
FanfictionDen 14årige Julie har ikke ligefrem det liv alle piger drømmer om. Hendes eneste trøst er tvillingerne Marcus & Martinus. Deres musik har været en anden vej for at cutte eller andet selvskade. Hun bor i Danmark men flytter til Trofors efter lang tid...