Jeon Somi sebagai Aera Ikma
Park Jimin sebagai Daniel Izani
----------------
Nur Aera Ikma binti Azli, 48 kg, 165 cm, 24 tahun, secretary CEO
Apa aku nak buat ni, aduhmak dah lambat lah. dah lah hari ni first day aku kerja hwahhh ni semua salah jam tak guna tu lah, baik aku baling dalam tong sampah
Aera, Aera salah sendiri still nak salahkan benda lain
"Weh apa ni ?! Mata tu letak kat mana minah woi !! Kat kepala lutut kau ke apa ?! Kau tengok Audi aku habis Myvi aku kau cium ! Apa masalah kau hah ?! Aku tak kira aku nak kau bayar ganti rugi, now!"
Tengku Daniel Izani bin Tengku Iskandar, 67 kg, 26 tahun, CEO Syarikat Dani Holding.
Dia ingat Audi dia lawa sangat ? Kisah pulak aku
"Woi apa kau berangan tu ! Aku nak duit aku lah !"
Dasar mulut longkang
"Aku rasa aku ada dengar something lah, apa kau cakap? Kau mengata aku eh?"
"Eh tak lah. Encik saya minta maaf sangat, saya dah lambat sekarang ni. Ini kad saya apa-apa nanti encik call saya, bye." Aku cepat-cepat masuk ke dalam perut babyku.
'"Dasar minah sewel, dah lah langgar kereta aku, suka hati mak bapak dia aje nak blah macam tu. Tak pe kalau aku jumpa kau lagi, aku akan pastikan kau menyesal cium baby aku 👿" Daniel berkata sendirian.
Dani Holding
Wah bapak gila besar ahh syarikat ni 😍 kus semangat Aera, chaiyok ! weh aku dah lambat 3 minit lah. Aku dengan tergesa-gesa masuk ke dalam lif lalu membetulkan baju pejabat yang dipakaiku.
' ting '
'"Cik Area boleh masuk, bos dah sampai." Kata Kak Aida selaku penyambut tetamu
Mati aku, mana ada pekerja datang terlebih awal dari majikan. Ahh lantak lah. Aku melihat tanda nama majikan baruku di pintu masuk, "Tengku Daniel Izani"
Fuh sedap weh nama dia, mesti handsome haha aku dengar banyak girls kat sini gila-gilakan bos aku
' tok tok '
'"Assalamualaikum." Aku berjalan menghampiri meja bosku.
Mak aii besarnya bilik dia kalah bilik tidur aku ni. Aku kembali ke alam realiti.
"Kenapa lambat? First day dah rasa nak kena pecat?"
Salam aku tak reti nak jawap ke apa dia ni.
"Saya minta maaf bos, saya lambat sebab ada masalah sikit masa nak otw tadi. Ada lah sekor mamat ni terlepas dari zoo." Tiba tiba aku teringat kepada pemuda tersebut, aku hanya melihat pemuda itu sekali lalu sahaja kerana terburu-buru.
Ehh tapi not bad jugak lah mamat tu, ape ke bengap kau ni Aera, wake up dear ! You are working now !ehemm ehemm.
'Ehh betina ni, suka hati mengata aku, sabar Daniel. Kau kena ingat dia tu perempuan kang tak pasal-pasal makan penumbuk aku dah lah blah macam tu je.' Daniel bermonolog.
"Hmm, boleh saya tahu siapa mamat yang awak cakapkan tu?"
Ehh kejap, kenapa aku macam pernah dengar ehh suara ni? TIDAKKK!!! Aku mengangkat wajahku perlahan-lahan melihat wajahnya yang mengalihkan kerusi duduk itu menghadapku.
What the habislah, akuuu
YOU ARE READING
Andai Ada BAHAGIA Buatku
RomanceAku, Nur Aera Ikma terpaksa berkahwin dengan Tengku Daniel Izani tanpa kerelaan aku sendiri disebabkan satu tragedi yang aku sendiri pun tak tahu. ' Fine. Kau nak sangatkan kahwin dengan aku? Lepas ni aku akan pastikan yang hidup kau akan sengsar...