Bab 4

3.7K 84 0
                                    

Flashback

Lia membancuh secawan teh yang dia dah campurkan dengan pil khayal lalu dibawa bersamanya masuk ke dalam bilik Daniel dan diletakkan di atas mejanya.

aku tak nak lepaskan kau dengan tangan kosong lah Daniel. kalau apa apa jadi aku still akan dapatkan apa yang aku nak dari kau. kau tu belajar je tinggi Daniel oi tapi tetap jugak bodoh bagi aku.

End flashback

aku dah lah mood tak baik. Lia ni saje je nak cari pasal dengan aku. aku rasa dah dekat beribu kali aku cakap benda yang sama dekat dia.

Daniel yang tengah panas segera meminum air teh yang disangkakan kak Jun yang membancuhnya. Selepas beberapa minit, kepalanya menjadi khayal.

Aku tiba tiba mendengar bunyi pasu jatuh kat dalam bilik mamat tu. dengan pantas aku segera bergegas masuk ke dalam untuk melihat.

Ehh kenapa aku rasa macam lain macam je ni. ish aku tak patut fikir macam tu.

"Bos! Bos! Bos kata mana?!"

Aku rasakan hangat tangan seseorang mendakapku dari belakang.

Ahh sudah benda apa pulak ni yang kacau aku.

"Bos? apa yang bos buat ni! lepaskan saya lah, saya tak suka."

"Aera aku suke kau lah, aku tau kau pun sukakan aku kan? I can see it in your eyes, just say it girl. come here. come."

Apa yang aku nak buat nih. dah gila agaknya mamat ni.

Aku mengambil sebuah fail yang aku kira agak berat di atas meja lalu terus menghentak ke kepala Daniel.

"Aahh..." Daniel terjerit kecil dengan memegang kepalanya. tidak lama kemudian pandangannya menjadi kelam.

Aku berasa lega yang teramat tapi rupanya tidak sampai 1 saat pandanganku turut menjadi kelam. aku perlahan lahan rebah ke lantai.

Lia tersenyum puas seraya melemparkan pasu itu jauh jauh dari pandangannya.

Lia POV

Padan muka kau Daniel. Aku nak kau tapi kau jual mahal. Kau bajet macam kau ni lelaki melayu terakhir.

Kalau kau terima aku dalam hidup kau kan senang. Tu lah bodoh sangat, tak pasal pasal perempuan ni sekali kena.

Yang minah ni pun satu sibuk buat apa entah kat sini tak pasal pasal termasuk sekali dalam plan aku. Lantak kau lah pompuan oii.

Lia, lia kalau dah jahat tu memang tak boleh nak buat apa dah. Semua ikut kepala dia. Dia memang tak akan fikir baik buruk dah.

Apa yang dia nak mesti dapat. Ini semua hanyalah akibat arahan papanya. Dia hanya mengikuti arahan papanya untuk berkahwin dengan Daniel dan membolot semua harta kekayaannya.

Dia bukan suka dengan Daniel tapi itu semua hanya kerana satu tak lain tak bukan kerana wang. Syarikat papanya yang tunggu masa untuk roboh harus dicari jalan penyelesaian.

Next Morning

Area POV

Aku benci kau sial! Sebabkan kau lah aku jadi macam ni. Kenapa aku tak boleh nak ingat satu apa pun yang jadi semalam?

Aku terus terusan memukul kepalaku untuk mengingati semuanya tapi sayangnya perbuatanku hanya sia sia.

Daniel  POV

Aku yang merasakan badanku ditumbuk tumbuk sesuatu lantas membuka matanya. "Weh apahal ni. Kenapa dengan kau?!"

Aku yang merasakan aneh itu lantas meliarkan pandangannya ke sekeliling.

Kenapa aku tak pakai baju? Dia ni pulak mana pergi tudung dia? Dengan dok berselimut bagai. Ehh kejap.

Apa nih entah entah dia buat benda tak senonoh apa kat aku. No!!!! Tak guna punya perempuan!


Andai Ada BAHAGIA BuatkuWhere stories live. Discover now