FLASHBACK ( 15 minit yang lalu )
Ehh tu bukannya minah tadi ke. Ooh so dialah new secretary aku, nice. tak malu ke apa siap selfie bagai eh kerek betul minah ni.
"So kau lah yang yang cium bontot baby aku tadi ? Amacam?"tanya Daniel dengan senyum jahatnya.
"Ye bos. Apa yang saya boleh buat untuk bayar balik?"
"Hmm, aku boleh maafkan kau. Tapi ada satu syarat."
"Apa syaratnya, bos?"
"Memandangkan kau secretary baru aku, aku nak kau jadi maid sementara aku even weekend sekalipun. Aku pergi mana-mana kau kena ikut aku, faham?!"
apalah yang dia nak, macam-macam lah dia ni 😒"Tapi bos takkan saya nak jadi maid kot? Buat penat saya graduate je la bos."
"Aku tak rasa kau ada duit nak bayar ganti rugi kereta aku. So, kau nak pilih yang mana?"
"Weh minah aku cakap dengan kau ni ! Kau ni asyik berangan je kerja kalau lama-lama selalu macam ni habislah bankrap company aku!"
"Ye saya faham bos."
"Dah kau boleh keluar 😏"
Aku berjalan sambil menghentak-hentak kakiku di lantai
Ah lantaklah jadi maid dia je pun, yang penting aku tak payah habiskan duit aku
' Marahkan aku la tu, sewel punya perempuan. Habis jahanam lantai aku ingat mak bapak dia punya ke apa? '
Daniel, lantai company tu semua orang perlu berjalan atas dia apalah kau ni 😑
After two days
"Bos ada apa panggil saya?"
"Hmm, I want you to speak in English when you are in public, barulah secretary I nampak bereducated sikit 😏"
Sabar Aera, dia saja nak sakitkan hati kau,
"Aku nak weekend ni kau ikut aku pergi mall."
"Dah tu, apa kena mengena dengan saya bos? "
"Kau saje kan nak aku maki kau? Kau nak aku ingatkan kau lagi selagi yang kau tu maid aku ke kau nak bayar duit aku?"
"Ehh tak lah bos, pekerjaan sambilan tu masih tersemat lagi dalam kepala saya ni." Aera dengan bersahaja memerli Daniel.
"Then good, nanti aku ambik kau kat rumah kau. Dah keluar semak je kat sini."
Macamlah aku nak sangat duduk dekat dengan dia, siot punya bangla, nasib muka kau hensem.
Aera's house
"wow"
"Apa bos ? Saya dengar tadi bos ada cakap something."
telinga lintah betul lah dia ni.
"Kau silap dengar kot, aku tak cakap apa pun lah" Kata Daniel.
Aku hanya pakai blouse hitam paras lutut and skinny jean while Daniel pulak pakai t-shirt hitam, short pants and spek mata hitam dia ala-ala mat salih 😍
aduh hensem pulak mamat ni, ni yang nak cair 🙍 ehh baju aku ngan dia sama lah, aduh sedondon pulak kita.
"bos nak beli apa kat sini?"
"aku nak beli barang aku lah, takkan nak beli barang kau pulak. Kau ikut je."
After shopping ( car par )
aduh mamat ni nak bagi tangan aku putus ke apa, dah lah tak gentle langsung serious menyakitkan hati aku. Ada ke patut dia suruh aku bawak semua barang dia, dia langsung tak bawak. Banyak cantik bangla ni 😒 aku terus-terusan memaki hamun Daniel tapi belakang-belakang la depan mesti tak berani punya 😂
"Weh jalan lah cepat sikit! Macam kura-kura lah kau ni! Nanti letak semua beg aku kat dalam bonet, rosak barang aku kau tau apa nasib kau." Ugut Daniel
"emm bos, kenapa dengan seat belt ni. Rosak ke?" Tanya Aera kebinguan
"Ehh bos nak buat apa ni?" Aera melihat Daniel yang menghampirinya sehinggakan wangian yang dipakai Daniel dapat dihidunya.
Wangilah. Patutlah Giorgio Armani rupanya ,ehh apa aku ni astaga
"Weh apa kau buat ni?" Aku dah cuak gila ni. Habis hilang semua saya bos.
Daniel sedang menarik-narik seat belt itu.
' plap '
" Buat pengetahuan kau, aku sikit pun tak terliur pun tengok kau. Panggil aku Dani bila kat luar aku tak suka orang panggil aku bos."
"Oh okey."
malunya aku mana nak letak muka. Aku ingatkan dia nak apa-apakan aku. Kalau dia buat, awal-awal lagi aku hempuk kepala dia ngn beg tangan LV ni tak pasal-pasal bengong setahun.
YOU ARE READING
Andai Ada BAHAGIA Buatku
RomanceAku, Nur Aera Ikma terpaksa berkahwin dengan Tengku Daniel Izani tanpa kerelaan aku sendiri disebabkan satu tragedi yang aku sendiri pun tak tahu. ' Fine. Kau nak sangatkan kahwin dengan aku? Lepas ni aku akan pastikan yang hidup kau akan sengsar...