• Part VIII •

14.5K 879 48
                                    

"Eh, kau dah dengar tak gosip pasal Dr. Iz dengan Dr. Emma tengah hangat bercinta?"

"Kau biar betul?! Bukan ke Dr. Emma tu syok dengan Dr. Dylan?"

"Eh, setahu aku-Dr. Emma tu syok kat Dr. Rykarl."

Afaaf yang dari tadi mendengar gosip jururawat-jururawat di situ mula berminat apabila dia terdengar nama Rykarl. Dia sengaja mendekatkan diri dengan jururawat itu.

"Haahlah! Aku pun ada dengar yang Dr. Emma syok kat Dr. Rykarl."

"Afaaf!" Suara garau milik seseorang mematikan perbualan mereka. "Hai, tengah buat apa tu?" Haziq tersenyum lebar ke arah Afaaf.

Afaaf sempat mengerling ke arah jururawat yang tadinya asyik dengan gosip mereka sebelum berpaling ke arah Haziq, "Buat kerjalah. Takkan tengah curi tulang kot." Balas Afaaf selamba sambil membelek-belek fail di tangannya.

"Buat apa nak curi tulang kalau awak boleh curi hati saya?" Balas Haziq lalu mengenyitkan matanya.

Afaaf menerima pandangan cemburu dari semua jururawat di Nurse Station itu. Afaaf menghempas fail di tangannya ke atas meja. "Doktor nak apa sebenarnya? Kenapa asyik nak ganggu saya je? Takde perempuan lain ke yang doktor nak kacau selain saya?" Ujar Afaaf dengan sinis.

"Tapi takde yang sama dengan awak." Senyuman Haziq bertukar pahit.

Afaaf menjeling, "Whatever."

"Hello ladies." Ucap seseorang diikuti dengan rengekan manja jururawat di situ. "Hai Afaaf." Tegurnya lagi.

"Erm, Dr. Rykarl? Can we talk for a second?" Afaaf memberikan pandangan berharap terhadap Rykarl.

Rykarl sedikit terkejut dengan permintaan Afaaf, "Okay?" Balasnya, tidak begitu pasti.

"Alone." Tambah Afaaf.

•●•●•●•

Emma sedang bersiap sedia untuk melakukan pembedahan. Tiba-tiba dia dikejutkan dengan kehadiran Dylan di dalam bilik pembedahan itu.

"I heard you're planning on a surgery." Ujar Dylan.

Emma mengangguk lalu menuding jarinya ke arah skrin, "Ada pendarahan pada arteri koronari kanan-its just a simple surgery." Ujar Emma dengan yakin.

"Pendarahan tu boleh haemostasis sendiri kot. Rasanya tak perlulah nak buat surgery." Dylan pula membalas dengan keyakinan yang sama.

"I'm sure you know Cardiac Tamponade boleh berlaku ke atas pesakit ni. We need to be ready for the worst case scenario, Dr. Dylan." Balas Emma pula, matanya tajam merenung wajah Dylan. "If Cardiac Tamponade actually happen on this patient, doktor pun tahukan haemostasis takkan menyelamatkan pesakit ni?" Tambahnya lagi.

Dylan mengeluh dengan sinis, "You must've heard Dr. Ariana will be transfer to other hospital and jawatan Thoracic Department Manager will be vacant, right?" Balas Dylan. "Sebab tulah kau nak sangat buat surgery kat patient nikan? Sebab kau nak jadi the new Thoracic Department Manager, am I right Dr. Emma?" Dylan cuba memerangkap Emma.

Emma pula sebaliknya tertawa sinis, "Dr. Dylan, saya ni seorang doktor and its my duty untuk selamatkan pesakit saya. Even if saya jadi Thoracic Department Manager yang baru, apa salahnya?" Emma tersenyum sinis.

"I'm warning you-that job is mine." Dylan sempat memberikan amaran sebelum meninggalkan bilik pembedahan itu.

Emma mengeluh, "Let's do it, guys!"

Surgeon In LoveWhere stories live. Discover now