Part 8

52 2 0
                                    

    Laju saja Denny memeggang tangan Katie di perhentian bas itu, di hati berbunga-bunga ada taman yang sudah mulai terbina. Masing-masing faham dengan senyuman dan jelingan mata yang mereka tukar-tukarkan sepanjang perjalanan ke rumah Katie. Tidak banyak yang keluar dari mulut mereka, oh.. tiada satu pun perkataan yang sebenarnya keluar dari mulut mereka. Kali ini terasa seperti terlalu banyak yang mereka ingin lakukan, cuma tempat itu belum berapa sesuai untuk berbicarakan atau melakukan apa yang hati mereka berdua inginkan.


   Turun saja dari bas tadi, laju Denny menarik tangan Katie untuk sampai ke rumah sewannya. Katie hanya tergelak kecil melihat gaya dan telatah yang di tunjukan Denny itu. Sesampainya mereka di rumah daun pintu di tolak Katie, dia masuk ke dapur dan meletakan beg sandangnya, lalu menuju pula ke ruang tamu dan meletakan buku-buku yang tebal itu di meja bersebelahan dengan peti telivisyen. Dia serba tidak kena sebenarnya, gugup dan tidak tahu apa yang harus di lakukan saat itu.

   Denny menanggalkan jaket sejuknya, begitu juga dengan sweater merah yang di kenakan hari itu. Kasut boot nya juga di tanggalkan, di letak kan berdekatan pintu masuk. Gerak tubuhnya begitu perlahan. Dia juga serba-salah, sedangkan rasa tidak sabar-sabar tadi hampir-hampir memakan dirinya sendiri.

   Katie melirik ke arah Denny yang sedang meleraikan ikatan tali kasutnya untuk di tanggalkan, sedangkan dia boleh saja menangalkan kasut itu tanpa menyentuh talinya. Kemudian di tariknya keluar dari kedua-dua tangannya jaket yang masih tersarung pada badannya, di sangkut pula di belakang pintu pada penyangkut besi yang terlekat di situ.
Katie pura-pura tidak melihatnya apabila mata mereka bertembung, cepat-cepat dia membuang begitu saja baju panasnya di bilik belajar.

"Would you like coffee?" Tanyanya,
"Coffee is perfect." Denny cepat-cepat mengangguk, dari jawapannya saja sudah dapat di ketahui betapa gementarnya dia. Ini bukanlah yang pertama kali mereka berdua di rumah itu, pertama kali mereka berasmara pun tidak segementar ini, mungkin kerana sebelumnya mereka lebih spontan, dan masih tidak begitu kenal dengan satu sama lain.

   Baru saja Katie mengisi cerek kecil itu untuk memanaskan air, dia meletakannya semula. Dia keluar melihat Denny yang masih terpaku di ruang tamu. Denny juga melihatnya saat itu, bila mata sudah bertentangan kini giliran hati pula yang bersuara. Terus saja katie melompat di badan Denny dengan ketingiannya 189cm itu, Katie hanya sampai di paras bahu Denny saja. Denny yang melihat Katie sudah pun membuka langkah dia cepat-cepat menyambutnya dengan tangan terbuka dan memegang erat punggung Katie.

   Keadaan yang tadinya begitu kekok kini sudah bertukar menjadi panas, Katie memeluk leher Denny sebagai sokongan, mencium bibirnya tanpa belas kasihan, dengan nafas turun naik berkejaran dan bunyi degupan jantung mereka berlarian laju. Denny membawa Katie dalam dukungannya itu duduk di sofa di mana mengekalkan Katie berada di atas ribanya. Tangan-tangnya sudah pun meraba, mengusap di dalam baju Katie, bra hitamnya itu di tanggalkan Denny, begitu juga dengan butang jeans seluarnya yang bila-bila masa saja boleh di turunkan.

   Hari itu nafsu telah menghanyutkan mereka dalam keseronokan berkongsi perkara indah bersama-sama. Denny melihat wajah Katie di sebelahnya baring tanpa seurat benang pun, renungannya begitu teliti, atau lebih tepat lagi.. keningnya yang tidak terurus itu. Begitu juga dengan bulu-bulu yang agak lebat di atas bibirnya. Cepat-cepat Denny menggeleng-gelengkan kepala, sedikit geli dan lucu tidak menyangka dia sanggup melakukan hubungan di atas katil itu bersama perempuan sepertinya. Bukan sekali malahan sudah lebih dari 3 kali seingatnya. Kalaulah orang lain tahu tentu saja dia akan di tuduh mempergunakan Katie, ataupun sekadar mempermain-mainkan perasaan Katie si budak pintar tapi jelek di pandangan mata seorang teruna seperti dia..

   Tapi dia senang berada di sisi Katie, dia selesa menjadi dirinya yang sebenar tanpa di hakimi oleh Katie. Dia tidak perlu berpura-pura atau mencuba sedaya upaya untuk menyenangkan perempuan yang mendampinginya. Dengan Katie semuanya itu tidak wujud, mengenali hatinya saja sudah pun membuatkan dia teruja dengan kebaikan dan bagaiman dia mengambil berat terhadap Denny. Betul kata orang perempuan yang luarannya itu cantik memang banyak sekali, tapi yang dalamannya betul-betul baik sangat susah untuk di cari.

Jersey No.18Where stories live. Discover now