אביגל
נתן סגר את התריס לכדי סרק כך שהתאורה היחידה בחדר שלי הגיעה מהשעון שעל השידה שלי ומהמנורה הקטנטנה שהפיצה אור חלש למדי וכתמתם.״את מרגישה בסדר?״ הוא שאל בלחישה, התיישב על המיטה שלי ולטף את פניי ושערי.
הרופא שאבחן אותי בבית החולים אמר שהיה לי מזל שאין לי דימום מוחי. בסך הכל זעזוע מוח בינוני.
לא קל מידי ולא חמור.זמן ההתאוששות מהיר, ככה אמר הרופא, בזעזוע מוחי קל חלק מהנפגעים אף אינם מבחינים בו בכלל, מאחר והסמפטומים נחלשים ונעלמים במהירות.
כך שהסחרחורות, הבחילות, התחושה הזאת שאני מרחפת, אובדן הזיכרון לטווח קצר והכאב האיום מאחורי ראשי אמורים לחלוף בין שעתיים לשבועיים.
כל עוד אני אנקוט בכל אמצעי הזהירות:
אני צריכה להיות בהשגחה במשך ארבעים ושמונה שעות לאחר החבלה בראשי, כאילו אני ילדה בגילו של דניאל.
יש צורך לדאוג להעיר אותי כמה פעמים בלילה הראשון לאחר הפציעה.
עלי להמנע מכל פעילות ספורטיבית, ובמיוחד כזו הגורמת להאצת דופק ונשימה.הרופא המליץ לי לאכול קל, ביתי ומבושל. להימנע ממאכלים קרים ומאכילים המעמיסים על מערכת העיכול.
ובמקרים של בחילות חזקות אני צריכה להמעיט זמנית מהאכילה לגמרי. אסור לי אלכוהול, סמים, ועדיף להימנע מקפאין. איסור הסמים אינו כולל בתוכו את החומר הנוזלי והצהבהב שנתן הזריק אל הוריד שלי לפני כמה שניות דרך מזרק מתכת קטן.
חומר הרגעה והרדמה. כיף שיש לי שליטה על עצמי!עלי להפחית לחץ רגשי וחרדות. כן, כאילו אני שולטת בזה.
לאחר שהסמפטומים מתחילים להיעלם ניתן לתת לי לפעול בהדרגה כדי לחזור לשגרה שלי.ובקיצור מנוחה פיזית ומנטלית.
עוד משהו? .-.
בגלל שאשכח את כל החוקים האלו עוד חמש דקות מהרגע הזה, אבא שלי דאג לכתוב לי אותם על פתקים שהדביק למקרר, לשידה שליד המיטה שלי ובסלון.
חייכתי מעצם המחשבה הזאת.
״אני בסדר, תודה.״ עניתי לנתן ובאמת, הייתי אסירת תודה לו על כך שעזר לי כך, שהרגיע אותי.
ובעיקר על שהמהמם את האור בחדר הזה. הוא היה נוראי.״והרגל כואבת?״
אוה כן ובנוסף, יש לי נקע קטן בקרסול הרגל הימנית.
הנדתי בראשי לשלילה. הרגל לא כאבה לי כלכך. לא כמו הראש.
YOU ARE READING
לידה מחדש || Rebirth
Roman pour Adolescents״איפה לעזאזל היית?״ אביגל חוזרת לבית הספר לאחר שנעדרה ממנו במשך שנה וכמה חודשים והיא נושאת עימה סוד שנשבעה לא לחשוף הקשור להיעלמות שלה. עקב כך, היא נאלצת להתמודד עם שאלו...