"Alah, Ash. Chill. Dhie tu baru 11 tahun. Tak akan kau nak gaduh dengan dia," pujuk Adam. Ash julingkan matanya.
"Bukan tu masalah aku. Masalahnya, perlu ke sampai kata terpaksa. Terasa tau," kata Ash seraya mencebik.
"Sorry, then," balas Adam pendek. Ash terus pandang Adam.
"Eh pundek! Tu je kau jawab?" Ash geram. Adam ketawa.
"Dah tu?" Tanya Adam lalu pergi.
Kenapalah tak ada sense of romantic langsung Adam ni!!
💓💓💓💓💓
Ash mengeluh sambil mengemas begnya. Semalam rumah anak yatim, hari ni rumah orang tua-tua. Betul lah, depan Adam nak cakap kena berwaspada.
"Cepat sikit," kata Adam mendatar. Ash jeling. Cuba cakap elok sikit.
"Tau lah," balas Ash kasar. Adam hanya buat tidak tahu.
"Adam!! You kat sini rupanya. Penat I pergi kelas you tadi," kata Hanis yang datang menghampiri mereka dengan membawa Tupperware di tangan.
"You cari I kenapa?" Tanya Adam. Intonasi bertukar. Cakap dengan perempuan lain bukan main baik lagi. Dengan tunang sendiri kasar je.
"Ni, semalam ada aktiviti baking untuk kelab ERT. I ada buat muffin. Nah, untuk you," kata Hanis sedikit teragak-agak. Takut jika ditolak Adam.
"Thanks, Hanis. Nanti I savour," balas Adam sambil menyambut huluran Tupperware itu dengan senyuman.
"Okay, then. I balik dulu. Bye," ujar Hanis sebelum berlalu pergi.
Adam berpaling kepada Ash. Terasa suhu meningkat. Ash rampas Tupperware itu kasar.
"Shit! Dia kata tak nak goda! Ni tergedik-gedik bagi muffin apa cerita? Sial lah!" Marah Ash. Adam hanya angkat bahu.
"Bagi balik," arah Adam. Ash menjeling.
"Nope," balas Ash pendek.
"Ash, i promised to savour it," kata Adam. Ash pandang Adam. Rasa nak cekik je mamat ni.
"Kalau macam tu, nah. Savour!" Balas Ash selepas memberikan Adam secubit muffin.
Ash merempuh badan Adam dan berlalu keluar dari kelas. Adam hanya tersengih. Mungkin hobi barunya ialah membuat Ash marah. Maybe.
Adam berjalan menuju ke keretanya. Ash sudah diri bersandar pada kereta.
"Cepatlah. Aku tak nak lama sangat kat rumah orang tua tu," kata Ash kepada Adam.
"Kenapa?"
"Kalau setakat nak melayan budak-budak okey lagi. Ni, orang tua yang dah nyanyuk, dah tak betul. Susah lah nak melayan," balas Ash. Adam geleng kepala.
"Tak baik cakap macam tu, Ash. Dia dah lah macam dibuang oleh anak. Nanti kalau suatu hari kau kena, baru tahu," kata Adam. Ash mengalah.
"Okay, aku salah. Tapikan, Adam. Nanti anak-anak kita akan buat kita macam tu ke?" Tanya Ash membuatkan Adam ketawa.
"Jauh juga kau fikir. Anak-anak, huh? Berapa ramai nak?" Tanya Adam sambil memeluk tubuh.
"Minumum empat. Maksimum selagi mampu," balas Ash. Adam senyum.
💋💋💋💋💋
"Nak, jom main tepuk amai-amai dengan nenek," ajak seorang nenek tua. Ash senyum. Dia melayani sahaja wanita tua itu.
"Nama nenek apa?" Tanya Ash ingin beramah.
"Ana Fatimah. Orang-orang sini panggik Nek Ana," balas Nek Ana.
YOU ARE READING
Tyara College ✔
Teen FictionTyara Series: Book 1 'JANGAN BENCI SANGAT, NANTI SUKA!' Sumpahankah ayat turun temurun ini kepada Tengku Putera Adam Farhan iaitu president kolej dan Ashreena Lavender gadis nakal di kolej? Mereka bergaduh, Mereka memahami, Mereka jatuh cinta. Tetap...