Bestaat een ziekenhuisabonement?

103 7 0
                                    

POV AMBER:

Ik weet niet echt wat er allemaal is gebeurt. Daarnet lag ik nog op de grond dood te bloeden en nu zit ik in een busje opweg naar god weet waar! Ben ik zo speciaal dat iedereen me in zijn beurt wil ofzo? Althans dat betwijfel ik! Ik hoorde herkenbare stemmen rondom mij, maar ik was te zwak mijn ogen te openen of de stemmen te kunnen plaatsen. Ik werd met de seconde slapper. "Heei guys, zouden we niet beter naar het ziekenhuis rijden met haar? Ze is aan het doodbloeden!" zei een stem vlak naast me. "Wat zou Amalia allemaal let haar gedaan hebben dat ze er nu zo uitziet?" een andere stem, een stem die ik zo goed kende maar niet kon plaatsen! "We zijn bijna bij het ziekenhuis ze moet nog even vol houden, voor ons en voor Harry!" Toen ik die persoon de naam Harry hoorde noemen verstarde ik helemaal! Ik wil niet dat Harry me zo ziet! Ik was weg gegaan zodat hij geen problemen meer zou hebben met me, maar hij heeft dus liever problemen met me dan zonder me. Harry is bezig met domme keuzes te maken! Ooit zal hij inzien dat het niet slim is om voor me te kiezen en zal hij net zoals alle andere mensen waar ik veel om geef me verlaten! Het is ook een soort van dagelijkse routine geworden. Ik heb mezelf voorgenomen om niemand meer de echte ik te laten zien. Eerst laat ik ze kennis maken met de stille Amber dan als ik ze super hard vertrouw en zeker weet dat ze niks doorvertellen vertel ik hen mijn levensverhaal en als ze dat aankunnen zullen ze na een tijdje de echte Amber leren kennen! Op dit moment zijn er zo maar 3 mensen in mijn leven, maar ik weet zeker dat het 3 echte vrienden zijn die ik kan vertrouwen! En wow wat een afwijking ik dacht aan Harry en nu plots zit ik bij een uitleg over vrienden. Net op het moment dat ik tot dat besef kwam zei één van de jongens weer iets. "We zijn er, Harry wacht al op ons op de spoed!" Iemand deed de deur koffer, ik heb geen flauw idee wat, open en haalde me uit de auto en bracht me naar een warme plek. Ik hoorde allerlei mensen praten en karretjes rollen en voetstappen en plots hoorde ik die ene stem die me langzaam brak, de stem van Harry.

"Wat is er met haar gebeurt!" Er klonk zoveel paniek in zijn stem en ik kon er me zijn gezicht al bij voorstellen. Ik werd op een bed gelegd en werd weggevoerd, want Harry's stem klonk steeds verder en verder. Het laatste wat ik nog hoorde was: "Amber, blijf hier! ik hou van je!" En toen brak ik helemaal.

Weeral nieuw stukje. Ik heb net iets slim ondervonden! Ik schrijf telkens 3 hoofdstukjes opvoorhand, zo kan ik weekelijks 1 of 2 hoofstukjes posten 😊

~Amber

De reis naar LondenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu