31. kapitola

418 17 4
                                    

Všichni obyvatelé hradu stáli ve Velké síni v obrovském kruhu a zaujatě sledovali své dva profesory, jak dokonale oblétávají celý sál. Opravdu to vypadalo, jako kdyby se vznášeli nad zemí. Constance musela uznat, že Severus je výborným tanečníkem a dokáže ji vést naprosto bravurně. V záblescích sledovala výraz jeho obličeje a velmi ji udivilo, že v něm byl vyrovnaný a tvářil se prakticky nenuceně a snad i... spokojeně. On tanec miloval, nikdo o jeho vášni ale nevěděl. Dokonce ani Albus Brumbál. Dokázal zatancovat vše, co existovalo. Kdysi se inkognito účastnil různých tanečních soutěží a byl velmi úspěšný. Nikdo ale nevěděl, že se jedná o něj. Tím by byla jeho temná pověst ta tam. Teď už ale dlouho netančil, a i když by to nepřiznal, na úvodní tanec se velmi těšil. Z části kvůli své vášni a z části, protože se jednalo o tanec s ní. S jeho mladou a krásnou kolegyní. Velmi krásnou. Dnes krásnější než jindy. A viděli to i všichni kolem. Nejenom dospělí, ale i mladiství, zvláště ti, kteří už se blížili k dokončení školy. Část mužského pohlaví zapojila veškerou svou fantazii, svlékala ji očima a chtěla být na místě svého profesora. Naopak jedna část dívčího jí záviděla a druhá by chtěla dát cokoliv za to, aby vypadala jako ona. Hlavami studentů se mísily různé myšlenky.

Jak já bych se k ní chtěl tisknout, mihlo se v mysli jednoho havraspárského plavovlasého mladíka.

Ten Snape se ale má, posteskl si další mrzimorský šesťák. Přitom určitě nedokáže docenit krásu toho všeho.

Merline, kde sehnala tak nádherné šaty? Studentka nebelvírského sedmého ročníku od profesorky Obrany proti černé magii nedokázala odtrhnout oči. Chtěla vypadat jako ona.

Není ta jeho nátura nakažlivá? Strachoval se další nebelvírský chlapec. Jestli ano, tak to na ni přeskočí a budeme tu mít Snapea a Snapeovou a máme se na co těšit.

Dej od něj ty ruce pryč, ty jedna zrzavá kreaturo, pomyslela si Millicent Bulstrodeová a mračila se se založenýma rukama na hrudi.

Ach, jak krásný pár by to byl, usmívala se naopak Minerva a zasněně se na ně dívala s dlaní na srdci.

Dej nám pánbu kýbl bublin, ať nemusim topit uhlim... notoval si v duchu Argus Filch, opírající se o koště u vchodu, se svou věrnou kočkou u nohou.

Kdo to tu zpívá? Zamračila se profesorka McGonagallová a rozhlédla se po celé síni.

Tóny Straussova valčíku dozněly. Tanečníci se zastavili uprostřed sálu a lehce se uklonili. Brumbál zavelel, znovu začala hrát společenská hudba a on pokynul všem studentům a profesorům, aby se zúčastnili. Severus se chtěl dostat co nejdřív pryč, aby mohl jen přihlížet. Nikomu nechtěl dát najevo, jak ho tančení baví a určitě ne, že přímo s vlastní kolegyní, ale nebylo mu přáno. Sám si myslel, že studenti se nechají dlouho přemlouvat, ale prakticky okamžitě se nahrnuli a každý si vybral toho nejlepšího partnera, co mohl ukořistit. Nakonec tedy pokrčil rameny a znovu se lehce uklonil před Connie, aby ji vyzval k tanci. Mezi lidmi totiž nebylo úniku a tlačit se mezi nimi se mu nechtělo. A aspoň měl dobrou záminku k tomu si zatančit. Než ale mohl svou partnerku uchopit, zjevila se vedle něj Neena a nesměle mu poklepala na rameno.

„Mohu?" pípla odevzdaně a bázlivě se usmála. Constance souhlasně kývla a ustoupila mladé hnědovlasé dívce. Severus ji bez jakýchkoliv emocí položil ruce na záda a paži a začal s ní tančit za zvuků waltzu. Connie ustoupila, ale nebylo jí dopřáno klidu. Brumbál jí nabídl své rámě a sám se jal ji doprovodit. Přišlo jí to minimálně zábavné. Musela ale uznat, že tanečník byl brilantní. Ani Severus ji nepřekvapil tolik, jako ředitel.

Na konci duhyKde žijí příběhy. Začni objevovat