Kapitel 57: "Alt vi ved. "
Olivias synsvinkel
•••Mit hjerte banker voldsomt i min brystkasse, da jeg rejser mig op fra kirkebænken og tiltrækker alles opmærksomhed. Selv præsten stopper sin bøn og retter sit blik mod mig, stadig med hænderne foldet formelt over maven.
Hele mit liv har jeg forsøgt at undgå, at være i centrum for folks opmærksomhed, men i dette øjeblik er jeg for første gang nogensinde komplet ligeglad. Folks stirrende blikke, de undrende kommentarer, fordømmelsen fra præsten. Intet af det betyder noget. Det eneste af betydning er at komme hen til Link hurtigst muligt.
Jeg skubber mig febrilsk ud fra kirkebænken og forbi rækken af mine venner, mens jeg mumler hektiske undskyldninger og ignorer deres forsøg på at stoppe mig. Jeg har ikke tid til at forklare mig selv.
"Olivia, hvor skal du hen? "
Vicki forsøger at gribe fat i min arm og trække mig tilbage på bænken, men jeg rykker mig fri af hendes greb og løber ned af midtergangen, så hurtigt som mine ben vil bære mig.
Hvor skal jeg hen? Hvis jeg havde tid til at svare hende, ville jeg have sagt: Hjem. Jeg skal endelig hjem. For det er det, Link Carter er blevet på så kort tid, og uden ham føler jeg mig fortabt, som en hjemløs på gaden. Mit hjem er hvor mit hjerte er, og den problematiske nabodreng har haft mit hjerte siden dagen, jeg så ham første gang.
Jeg har aldrig brudt mig om at løbe, men da jeg løber ud af kirken og ned af den smalle sti mod parkeringspladsen, føles det som om, at jeg ville kunne løbe for evigt. Som om at intet nogensinde ville kunne få mig til at standse igen. Over mig er himlen blevet endnu mørkere, og skyerne virker til at hænge truende lavt over mit hoved.
Et par enkelte regndråber rammer mine kinder, inden jeg når at komme ind i min jeep. Så snart jeg tænder motoren og bakker ud fra parkeringspladsen, åbner himlen sig endelig og lader tunge strømme af regn ramme bilens forrude. Det føles som om at himlen, ligesom jeg, har holdt noget inde, som nu endelig bliver forløst.
Jeg kører ud af landevejen med en bekymrende høj fart og vinduesviskerne piskende frem og tilbage med maksimal styrke. Alligevel har jeg svært ved at se ud af forruden, som flyder sammen i en tåget masse af vand og lys fra de modkørende biler. Men jeg sætter ikke hastigheden ned. For anden gang på foruroligende kort tid risikerer jeg mit liv for at nå frem til ham. Inderst inde ved jeg, at jeg ville gøre det tusinde gange. Måske forevigt.
Omkring mig forsvinder byen hurtigt i bakspejlet, og huse og bygninger erstattes af et øde landskab. Træer rejser sig langs vejbanen og strækker sine lange grene imod mig, indtil et hvert tegn på civilisation er forsvundet, og jeg er nået frem til min destination.
Jeg kaster jeepen ind i siden af vejen, blandt ukrudt og spirende forårsblomster, og træder ud i regnen. Stedet er ikke til at tage fejl af. Selvom det er noget tid siden, jeg sidst var her, genkender jeg hvert eneste centimeter af landskabet foran mig. Mens jeg løber op af bakken, med regnen piskende mod mit ansigt, er det næsten som om, at jeg kan føle Links hånd i min. Som om, at jeg er tilbage til den kolde vinteraften, og det intime øjeblik vi delte på bakketoppen under stjernehimlen. Jeg kan stadig huske hans ord klart og tydeligt.
Jeg vil gerne have, at du altid kan finde mig.
Han havde allerede på det tidspunkt vidst, at vi før eller siden ville ende her. Da jeg når toppen af bakken, brænder ilten i mine lunger, og et øjeblik er jeg så svimmel, at jeg må læne mig forover og støtte hænderne mod mine knæ, mens regnen drypper fra mit ansigt. Da jeg retter mig op, tror jeg først, at jeg er alene på bakketoppen.
YOU ARE READING
Se Mig | Afsluttet
Teen FictionOlivia har brugt hele sit liv på at holde nakken bøjet og undgå uønsket opmærksomhed. I sytten år lykkedes det hende, men så ændres alting. Da hendes far forfremmes til politikommisær i et lille landsbydistrikt, må familien rykke deres liv op med rø...