"Take me home"
(Advarsel: Voldelige scener forekommer i dette kapitel.)
Olivias synsvinkel
•••Da jeg ser Links ansigt, føler jeg mig på en og samme tid skræmt og taknemmelig. Hans øjne lyner af vrede i det svage månelys, og hans tænder er blottede i en aggressiv grimasse. Et øjeblik ligner han mere et vildt dyr end et menneske, og jeg træder ufrivilligt et par skridt væk fra ham.
"Hørte du hvad jeg sagde, svin? "
Råber han igen og sparker fyren hårdt i maven. Hans mørke læderstøvler rammer ham i ribbenene igen og igen, indtil der lyder et kvalmende knæk fra hans brystkasse."Link stop! "
Udbryder jeg forfærdet og dækker hurtigt den korte afstand mellem os. Jeg griber fat i kantet af hans jakke, men han river sig hurtigt fri af mit greb og placerer sin støvle på fyrens hals, der øjeblikkeligt gisper efter vejret og kæmper for at komme fri. Et øjeblik er jeg bange for, at han vil slå ham ihjel, og frygten får mig til at bryde ud i en bønfaldende hulken.
Først da han hører mig græde, løsriver han sit blik og flytter foden fra fyrens hals. Han ser på mig med er vildt udtryk i øjnene, der hurtigt blødes op og erstattes af bekymring.
"Er du okay? "
Spørger han og betragter mit tårevædede ansigt. Alt vreden er forduftet fra hans stemme, og pludselig kan jeg genkende ham igen. Jeg ryster på hovedet ude af stand til at sige noget og kaster mig lettet ind i hans favn. På trods af det jeg lige har været vidne til, føles han som det tryggeste sted i verden. Først reagerer han ikke på min omfavnelse, men så løfter han langsomt armene og vikler dem omkring min rystende krop.
"Tak. " Mumler jeg taknemmeligt ind mod hans brystkasse og ånder tungt ud. Mine tårer efterlader en våd plamage på hans skjorte, men jeg er ikke klar til at give slip på ham. Måske bliver jeg det aldrig. Ved siden af os rejser min overfaldsmand sig langsomt op på alle fire og spytter blod ud på jorden, mens han bander hadefuldt.
Link rør uroligt på sig og kigger ned på ham med et advarende blik. Et sekund frygter jeg, at han vil begynde at slå ham igen, så jeg strammer mit tag om ham længe nok til, at fyren kan komme på benene og løbe haltende væk. Da han er ude af syne, ånder Link tungt ud og knuger mig tættere ind til sig. Med en tøvende bevægelse hviler han sin pande mod min og ser mig i øjnene.
"Lad os tage hjem, Bambi. "
...
Vi går side om side gennem byens gader, der ligger øde i nattens mørke. Turen hjem tager omkring en time på gåben, men vi var hurtigt blevet enige om, at det var vores eneste mulighed. Ingen af os havde haft lyst til at vende tilbage til festen for at få et lift.
Link går med hastige skridt hen af vejen, og jeg må konstant sætte mit tempo op for at kunne følge med. I lang tid er vi er begge tavse, og stilheden mellem os bliver langsomt mere og mere anspændt. Jeg har en følelse af, at vi begge kæmper for at finde på noget at sige.
"Jeg skulle ikke have ladet ham gå. "
Mumler han omsider lavt og sparker en løs sten hen over den frosne asfalt. Køligheden i hans stemme får det til at løbe koldt ned af mine arme."Jo, du skulle." Siger jeg bestemt og rør let ved hans arm for at berolige ham. Han ser et øjeblik ned på min hånd og så op på mit ansigt.
"Kendte du ham? "
Spørger han og kigger indtrængende på mig. Jeg tænker tilbage på den ældre fyr og mærker øjeblikkeligt min puls stige. Frygten sider som en klam hånd omkring min hals og truer med at kvæle mig.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Se Mig | Afsluttet
Genç KurguOlivia har brugt hele sit liv på at holde nakken bøjet og undgå uønsket opmærksomhed. I sytten år lykkedes det hende, men så ændres alting. Da hendes far forfremmes til politikommisær i et lille landsbydistrikt, må familien rykke deres liv op med rø...