Voor als je het nog niet gezien hebt: ik heb een nieuw boek geplaatst! Het heet 'Warming-up', dus als je het nog niet gecheckt hebt, zou ik zeker een kijkje gaan nemen! Xx
Hoofdstuk 3
'Doeg lieverd, ik ga naar mijn werk,' Morris zoende haar.
'Succes,' wenste Liz hem toe.
'Dankjewel, jij ook,' glimlachte hij naar zijn vriendin.
'Ja, dat zal succes ga ik sowieso nodig hebben.'
'Liz, ik weet heel goed dat jij je werk niet leuk vindt, en dat je het liefst had willen studeren. En Lizzie, daar heb ik alle begrip voor. Maar we hebben het geld hard nodig.'
'Dat weet ik, en daarom blijf ik het ook een poosje doen, maar ik weet niet voor hoelang ik dat kan volhouden. Als je werk doet waar je geen plezier in hebt, ga je dat niet lang meer uithouden.'
-
'En toen zijn we...'
'Goedemorgen,' onderbrak ze Lara.
'Oh hoi, Liz,' zei Lara.
'Hey,' glimlachte Liz naar haar collega.
'Ik ga wel even koffie halen of zo, dan kun jij rustig je verhaal afmaken.''Nee, zo bedoel ik het helemaal niet, Liz. Renée, ik vertel je later alles, oké?'
Renée knikte, waarna ze de twee alleen liet.
'Hoe was je weekend?' wilde ze weten. 'Was het een beetje leuk?'
'Ik ben vrijdag- en zaterdagavond uitgegaan in AIR, dus zondag kun je begrijpen dat ik me behoorlijk brak voelde,' gaf Lara lachend als antwoord. 'Het zal je dan ook niet verbazen dat ik gisteren niet zoveel gedaan heb, behalve Netflixen en slapen.'
'Het klinkt als een gezellig weekend. En ja, de kater hoort daar nu eenmaal bij, Laar. Het is een vervelende bijkomstigheid, maar ach, na een dag ben je er meestal weer vanaf. Dat geluk heb ik tenminste dan.'
'Goed, ik kan wel wat cafeïne gebruiken, jij ook op deze vroege maandagochtend?' Vragend keek Lara haar aan.
'Dat klinkt me als muziek in de oren,' stemde Liz met haar idee in, terwijl
ze Lara een duwtje gaf richting het koffiezetapparaat. 'Ik loop met je mee.''Koekje erbij, Laar?'
'Ja, graag,' knikte ze.
'Liz, ik geef aanstaande vrijdag een feest. Heb je misschien zin om te komen?'
Ze was verrast, mede door het feit dat ze in geen tijden was uitgenodigd voor feestjes sinds de geboorte van Sem.
'Dat lijkt me leuk. Het is alweer een paar terug dat ik voor het laatst een feestje heb gehad door Sem. Meestal zei ik de feestjes in het begin af, waardoor vriendinnen me op een gegeven moment ook niet eens meer vroegen.'
'Hoe ga je dat doen vrijdag met Sem dan?' wilde Lara weten.
'Morris zal er vast geen enkel probleem mee hebben om vrijdag een avondje alleen te zijn met Sem. En anders vraag ik mijn moeder of mijn schoonouders, die willen dat waarschijnlijk ook doen als Morris niet kan, wat ik me bijna niet kan voorstellen.'
'Oké, prima. Dus je bent er 100 procent zeker bij. Als je wilt en dat kunt regelen, mag Morris best meekomen naar mijn feest.'
'Ik zal het hem vragen als hij thuiskomt vanavond,' glimlachte Liz.
'Hoe meer zielen, hoe meer vreugde. Bovendien lijkt het me leuk om die vriend van jou een keer te ontmoeten. Je hebt het elke dag minimaal twee keer over hem. Ik ben inmiddels benieuwd naar hem geworden.'
'Ik waarschuw je alvast: hij is erg leuk.'
'Ik zal hem niet van je afpakken. Maak je daar maar geen zorgen om,' knipoogde Lara lachend, terwijl zij de beker koffie onder het koffiezetapparaat vandaan haalde.
'Gelukkig maar,' gniffelde ze. 'Al was dat niet iets waar ik me zorgen om zou maken, hoor. Morris en ik hebben een goede relatie.'
'Zozo, zelfverzekerd,' gniffelde haar leidinggevende. 'Hoe was jouw weekend, Liz?'
'Ik heb weinig gedaan dit weekend. Al kan ik natuurlijk ook niet vaak weg in verband met Sem, maar we zijn naar het Vondelpark geweest, waar Sem twee spelers van Ajax is tegengekomen en de tijd van zijn leven had,' beantwoordde Liz de vraag.
'Mijn broer en schoonzus hebben een seizoenkaart bij Ajax, maar zelf ben ik niet zo'n voetbalfanaat, moet ik toegeven. Ken jij de spelers een beetje?'
Ze schudde haar hoofd en lachte wat beschaamd. 'Niet heel goed, als ik eerlijk moet zijn. Het is dat Sem die Ajax-spelers uit duizenden herkent. Ik hoor er genoeg verhalen over, al zou ik ze niet herkennen wanneer ik hen op straat zou tegengekomen.'
-
'Sem en Joey, niet met die voetbal in huis,' beval ze streng. 'Gaan jullie maar naar het voetbalveld buiten, maar dat is het hier binnen niet!'
Sem zuchtte, maar luisterde na zijn moeder en binnen twee minuten was hij buiten met Joey aan het voetballen.
Eindelijk rust, dacht ze. Maar ze bleef het geluid horen van de twee jongens en ze besloot haar oortjes in te gaan doen, zodat ze zich beter kon concentreren.
Liz zuchtte. Joey was nog geen kwartier in huis en ze had nu al spijt dat ze was ingestemd met Sems idee om een vriendje mee naar huis te nemen. Joey was samen met Sem zo druk, dat ze het haar nog niet gelukt was om zich een minuut te kunnen concentreren op de geldzaken.
Ze gunde het Sem dat hij een vriendje mee naar huis mocht nemen, maar liever niet als zij zich moest concentreren op de financiën.
'Lukt het?' vroeg Morris.
'Mwah, het is maar net wat je lukken noemt. Die twee jongens in de gaten houden en me buigen over onze geldzaken is niet iets wat samengaat.'
'Als ik met de jongens een balletjes ga trappen, kun jij je hierop concentreren. Klinkt dat als een goed idee?'
'Jazeker,' stemde ze in. 'Ga maar gauw. Deze klus blijft stom om te doen, dus hup, wegwezen jij.'
'Jaja, ik ga al!' lachte Morris, terwijl hij wegliep.
-
'Eind goed, al goed,' las ze de laatste zin voor uit het boek en sloeg die voorzichtig dicht, omdat ze zag dat haar zoontje al bijna vertrokken was in zijn slaap.
'Slaap lekker, lieverd,' ze drukte een kus op Sems voorhoofd. 'Tot morgen.' En zachtjes sloot ze deur.
'Zo, Sem ligt op bed en wij hebben een rustige avond met zijn tweeën,' deelde ze mee.
'Kom lekker zitten.' Morris klopte op de bank naast hem.
Dat liet Liz zich geen twee keer zeggen en binnen no-time had zij zich naast haar vriend op de bank genesteld.
Ze lag met haar hoofd op zijn borst en hij had zijn arm om haar heen geslagen.
'Zullen we een film kijken?' stelde ze voor, terwijl ze met haar haar speelde.
'Prima plan,' knikte Morris, en startte Netflix op. 'Welke film gaan we kijken?'
'Het maakt mij niet uit. Kies jij er maar eentje uit.'
'Mor, ik heb vrijdagavond een feestje, zin om mee te gaan?' zei Liz en trok het dunne dekentje iets meer over haar heen.
'Hey, niet mijn hele deel van me aftrekken,' reageerde Morris. 'Maar om op jouw vraag terug te komen: ja, ik wil graag mee. Hoe gaan we dat regelen met Sem?'
'Ik zal mijn moeder vragen of hij bij haar kan logeren.'
'Zeg, van wie is dat feest eigenlijk? En sinds wanneer ga jij weer naar feestjes?' Nieuwsgierig staarde Morris haar aan.
'Van Lara, een collega van me. Ze vroeg me vanochtend of ik wilde komen en later vroeg ze ook of jij misschien meekwam. Ik heb meteen ja gezegd op haar voorstel en ze vindt het leuk dat ik kom vrijdag.'
JE LEEST
Achterhoede
FanfictionToen Liz op haar zestiende zwanger raakte van haar vriendje Morris wist ze niet wat te doen. Nu, vier jaar later, lijkt alles goed te verlopen en zijn ze dolgelukkig met hun zoontje Sem totdat een tragisch ongeluk ervoor zorgt dat Liz alleen voor de...