39

892 53 5
                                    

Hoofdstuk 39

'Moet ik hier blijven vannacht? Of wil je bij ons in de logeerkamer slapen?' Het was al laat in de avond en de twee vrouwen hadden vooral de tijd gespendeerd aan het kijken van Netflix.

'Ik red me heus wel vannacht, hoor,' wees Liz Mikky's aanbod af. 'Bovendien heb ik geen logeerkamer waar jij kunt slapen en laat ik je echt niet op de bank slapen.'

'Dus dan ga je met mij mee,' besloot Mikky.

'Nee, joh! Ik wil jullie echt niet tot last zijn.'

'Jij bent ons nooit tot last, Liz,' Mikky glimlachte. 'Pak je tandenborstel en andere spullen nou maar, want dan kunnen we gaan.'

Liz moest lachen. Ze was er inmiddels wel achter gekomen dat als Mikky iets wilde, dat ze dat ook niet opgaf.

'Ik heb je aan het lachen gekregen,' Mikky toverde een glimlach op haar gezicht. 'Eindelijk.'

-

'Hé,' glimlachte Frenkie naar Liz en stond op om haar in een knuffel te trekken. 'Goed dat je bent meegekomen.'

'Ik had geen andere keus volgens mij,' grijnsde ze.

Frenkie grinnikte en keek Mikky daarna aan.

'Goed gedaan, Mik.'

'Ja, ik weet het,' glimlachte Mikky, waarna ze een kus op haar vriends wang drukte.

'Wil je wat drinken?' riep Mikky vanuit de keuken.

'Nee, dank je,' ze schudde haar hoofd.

'Wat hebben jullie in de tussentijd gedaan?' wilde Frenkie weten.

'Ik denk dat je ons echt gaat uitlachen,' gniffelde Liz. 'We hebben Gilmore girls gekeken.'

'Mikky probeert dat altijd met mij te kijken, maar nu heeft ze dus een nieuw slachtoffer gevonden,' Frenkie schoot in de lach.

-

'Frenkie?' zei Liz verbaasd, toen hij de logeerkamer binnenkwam. Ze lag al ruim een half uur in bed, maar kon de slaap niet vatten.

'Ik kwam even kijken of je al sliep, maar dat dus niet het geval.'

'Integendeel zelfs. Ik ben klaarwakker,' antwoordde Liz.

'Morris? Of Donny?'

'Allebei,' zuchtte ze.

Frenkie kwam op de bedrand zitten.

'Ik snap het,' knikte hij. 'Het lijkt me een vreselijke periode waar je doorheen gaat.'

'Dat is het ook. Ik gun het niemand toe.'

'Je vindt Donny heel erg leuk, hè?'

'Ja,' reageerde Liz. 'Ik ben echt stapelverliefd op hem. Maar Morris is de vader van Sem en dat jongetje is de afgelopen maanden al door zoveel gegaan. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem nog meer aan te doen.'

'En je hebt natuurlijk ook heel veel meegemaakt met Morris,' begrijpelijk keek Frenkie haar.

'Zou je Donny durven kiezen, denk je?'

'Ik weet het niet. Donny is een geweldige jongen en ik ben echt verliefd op hem, maar Morris kan ik toch niet zomaar laten gaan?'

'Maar anders eindig je wellicht in een ongelukkige relatie. Wil je dat dan?'

Liz zuchtte luid. 'Dat wil ik ook niet, maar ik wil Morris ook geen pijn doen, snap je? Alsof een coma al niet moeilijk genoeg voor hem.'

'Ik zou zeker niet in jouw schoenen willen staan.'

AchterhoedeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu